تبلت

اگر این مشکل حل نشود، پروژه آیپد تاشو اپل لغو می‌شود

گزارش‌هایی منتشرشده‌اند که خبر از وجود یک مشکل بزرگ بر سر راه تولید آیپد تاشو اپل می‌دهند.

چندوقتی است که گزارش‌هایی درباره ساخت آیپد تاشو توسط اپل منتشر می‌شود، اما به‌تازگی گزارشی منتشرشده که می‌گوید احتمالاً اپل پروژه ساخت آیپد تاشو خود را کنار خواهد گذاشت اگر نتواند این مشکل را حل کند.

اندرویداتوریتی به نقل‌از مارک‌گورمن از بلومبرگ می‌گوید: اپل درحال کار برروی آیپد تاشو است، اما این غول فناوری تاکنون موفق نشده نمایشگری بسازد که چین‌وچروک نداشته باشد. همین مشکل می‌تواند باعث شود تا اپل کل پروژه را کنار بگذارد تا وقتی بتواند راهی برای آن پیدا کند.

هنوز زمان زیادی تا عرضه اولین آیپد تاشو اپل فرصت داریم؛ طبق گزارشی که به‌تازگی منتشرشده، اپل احتمالاً آیپد تاشو خود را برای عرضه در نیمه‌اول سال 2027 برنامه‌ریزی کرده و احتمالاً می‌تواند تا آن موقع این مشکل را حل کند. اما تاکنون موفق نشده و همین باعث‌شده تا زمزمه‌هایی درباره کنار گذاشتن پروژه توسط اپل به گوش برسد.

تاکنون دستگاه‌های تاشو زیادی مانند گلکسی زد فولد 5، گلکسی زد فلیپ 5، گوگل پیکسل فولد، وان‌پلاس اوپن و… منتشر شده‌اند که همگی نمایشگرهایی همراه با چروک دارند؛ اگرچه وان‌پلاس اوپن چین‌وچروک کمتری دارد، اما بازهم بدون چروک نیست. اپل می‌خواهد بدون عیب وارد بازار شود و همین باعث‌شده تا پروسه تحقیقات این شرکت طولانی شود.

به‌هرحال، نمایشگرهای تاشو از چندسال گذشته تاکنون پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و رفته‌رفته بهتر شده‌اند و چروک‌ها نسبت‌به گذشته خیلی کمتر شده است. این احتمال وجود دارد که تا سال 2027 اپل بتواند راهی برای ساخت صفحه‌نمایش بدون چروک پیدا و دستگاه تاشو خود را عرضه کند.

درکنار چروک نمایشگر، مدل‌های تاشو مشکلات دیگری هم مثل ضدآب نبودن و عدم مقاومت در برابر گردوغبار را دارند و باید دید چه‌زمانی این مشکلات رفع می‌شوند و آیا این‌ها هم برای اپل دغدغه محسوب می‌شوند یا خیر؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *