موبایل

بالاخره اپل با عرضه سری آیفون 16، حافظه رم را افزایش می‌دهد

به‌تازگی گزارشی منتشرشده که مدعی است اپل در سری آیفون 16، میزان حافظه رم دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد. در ادامه می‌توانید جزئیات این خبر را مطالعه کنید.

اپل امسال قرار است از سری آیفون 16 خود رونمایی کند. آخرین اخبار فاش‌شده حکایت از این دارند که اپل در نهایت با عرضه سری آیفون 16، رم را افزایش می‌دهد؛ نکته دیگری که وجود دارد، این است که فقط آیفون 16 پرو ارتقاء مودم را دریافت می‌کند. در ادامه باما همراه باشید تا جزئیات این خبر را بررسی کنیم.

جف‌پو (تحلیلگر مک‌روموس) مدعی است که آیفون 16 استاندارد نسل آینده از رم 8 گیگابایتی استفاده می‌کند درحالیکه آیفون 15 پایه، از 6 گیگابایت رم بهره می‌برد. این تحلیلگر در ادامه گزارش خود می‌گوید که میزان رم آیفون 16 پرو تغییری نمی‌کند و مانند آیفون 15 پرو دارای 8 گیگابایت رم خواهد بود.

در ادامه جف‌پو درباره مودم استفاده‌شده در نسل آینده اپل صحبت می‌کند؛ وی می‌گوید اپل برای مدل پایه آیفون 16 از مودم اسنپدراگون X70 آیفون 15 و آیفون 15 پرو نسل قبل استفاده خواهد کرد. این درحالیست که برای مدل آیفون 16 پرو از مودم اسنپدراگون X75 کوالکام استفاده خواهد کرد. درباره اتصال وای‌فای نیز گفته می‌شود که اپل برای مدل آیفون 16 پایه از Wi-Fi 6E استفاده می‌کند که در آیفون 15 پرو استفاده شده است.

درحال‌حاضر مودم اسنپدراگون X75 را در اسنپدراگون 8 نسل 3 مشاهده می‌کنیم؛ این مودم جدید از استاندارد «5G Advanced» پشتیبانی می‌کند و گفته می‌شود دارای پیشرفت‌های هوش‌مصنوعی و ML برای بهبود عملکرد 5G، در کنار سرعت دانلود و آپلود سریع‌تر 5G است. شایعات حکایت از تبلیغ 5G پیشرفته در مدل‌های پرو آیفون 16 توسط اپل دارند.

درنظر داشته باشید که همه این‌ها شایعه هستند و تاکنون اپل هیچ اطلاعیه‌ای درباره آن‌ها صادر نکرد است. بنابراین برای اینکه ببینیم اپل چه تصمیمی دارد باید 9 روز دیگر صبر کنیم تا سری آیفون 16 معرفی شوند.

منبع
androidauthority

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید