خودرو

عرضه کیا EV4 تا سال آینده به تعویق افتاد

براساس گزارش منتشرشده، کیا عرضه خودرو EV4 را تا سال 2025 به تعویق انداخته است.

شرکت خودروسازی کیا در اکتبر سال گذشته در کره، از دو کانسپت جدید EV3 و EV4 رونمایی کرد که قرار بود به‌ترتیب در نیمه‌اول سال 2024 و اواخر سال به بازار عرضه شوند. درحالیکه برنامه عرضه EV3 برای نیمه‌اول سال تغییری نکرده، به‌نظر می‌رسد که عرضه مدل EV4 به اوایل سال بعد موکول شده است.

کیا EV4

وو-جئونگ جو “معاون کیا”، درباره تأخیر در عرضه مدل EV4 چیزی عنوان نکرده است. وی در آخرین تماس کنفرانس محلی درباره خودروهای برقی گفته است:

خودروهای برقی بیشترین تأثیر در سود و فروش کیا را داشته‌اند. وی گفته این شرکت قصد دارد در میان‌مدت و بلندمدت بصورت انعطاف‌پذیر به تغییرات بازار پاسخ دهد. طبق اعلام این مقام مسئول، کیا قصد دارد خودروهای الکتریکی EV4، EV3 و EV5 را بصورت متوالی به بازار عرضه کند و مصمم است تا آن‌ها را موفقیت برساند.

وو-جئونگ جو

درحالیکه مدل EV4 یک سدان جمع‌وجور است، مدل EV3 یک SUV کوچک خواهد بود. رقیب اصلی EV4، تسلا مدل 3 است که باید با آن بصورت رودررو رقابت کند. کیا دراین مدل از پلتفرم E-GMP (محصول مشترک کیا با هیوندای و جنسیس) استفاده خواهد کرد.

کیا EV4

کیا 8ماه کار کرد تا توانست مقدمات تولید EV را در یک کارخانه جدید در کره فراهم کند. این شرکت اعلام کرده که این کارخانه اکنون آماده است تا سالانه 150.000 دستگاه خودرو برقی را تولید کند.

منبع
arenaev

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید