خودرو

این خودرو سایپا، سال آینده به بازار عرضه می‌شود + تصویر

در حاشیه نمایشگاه اتوشو 1402 در تبریز، قائم‌مقام مدیرعامل سایپا سیتروئن از خودرو جدید سیلک سخن گفت؛ این مقام مسئول از زمان عرضه و هدف این شرکت از تولید این خودرو نیز صحبت‌هایی کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. باما در رایااستور همراه باشید.

به گفته قائم مقام مدیرعامل سایپاسیتروئن، شریک تجاری پروژه مشترک سیلک از این پروژه جدا شده و اکنون این خودرو توسط متخصصان سایپا بازآرایی شده و قرار است به‌کمک متخصصان داخلی تا حد ممکن از قطعات داخلی استفاده شود.

فضای کابین سایپا سیلک

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در ابتدا قصد داریم تولید سیلک را با %20 قطعات ساخت داخل آغاز کنیم و همزمان با آغاز تولید این محصول، داخلی‌سازی آن را نیز افزایش خواهیم داد. همچنین به همکاری مگاموتور برای ساخت موتور داخلی این محصول نیز اشاره کرد.

بهزاد رضایی “قائم‌مقام مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن” گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تصمیم داریم تولید و عرضه این خودرو را در شش‌ماهه اول سال 1402 آغاز و خودرو سیلک را بعنوان یک اتومبیل اقتصادی، کیفی و مطابق با استانداردهای روز دنیا به بازار معرفی کنیم.

چرا نام سیلک را برای خودرو انتخاب کرده‌اید؟ سیلک نام یکی از تپه‌های شهر کاشان است و به دلیل قدردانی از حمایت‌های مردم کاشان این نام انتخاب شده است.

نمای پشت خودرو جدید سیلک سایپا

مشخصات خودرو سیلک

طبق اعلام این مقام مسئول، این خودرو در ابتدا با موتور سه‌سیلندر وارداتی به‌حجم 1.2 لیتر و توان 107 اسب‌بخار با مصرف‌سوخت 5 لیتر برای هر 100 کیلومتر عرضه می‌شود.

سایپاسیتروئن قصد دارد به‌کمک شرکای چینی خود، خودروهایی مطابق با استانداردهای جهانی و متناسب با نیازهای مشتریان تولید و عرضه کند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید