پادشاهی 20 ساله سامسونگ بر بازار تلویزیون ادامه دارد
سامسونگ با ۲۹ درصد سهم جهانی، برای بیستمین سال پیاپی صدرنشین بازار تلویزیون شد؛ الجی همچنان رهبر OLED.

- گزارشها نشان دادند سامسونگ برای بیستمین سال متوالی در صدر بازار جهانی تلویزیون قرار دارد. این شرکت در سهماهه سوم ۲۰۲۵ با ۲۹ درصد سهم فروش جهانی جایگاه نخست خود را تثبیت کرد. سامسونگ در بازار پریمیوم بالای ۲۵۰۰ دلار و تلویزیونهای فوق بزرگ نیز پیشتاز مطلق است. در بخش OLED، الجی با سهم ۴۵.۴ درصد همچنان رهبر اصلی است، اما سامسونگ با رشد سهم به ۳۴.۹ درصد فاصله را کاهش داده است. تحلیلگران موفقیت سامسونگ را نتیجه تمرکز بر نوآوری در نمایشگرهای بزرگ، پریمیوم و تلویزیونهای مجهز به هوش مصنوعی میدانند.
سمموبایل گزارش داد که سامسونگ برای بیستمین سال پیاپی در صدر بازار جهانی تلویزیون قرار گرفته است.
دادههای مؤسسه تحقیقاتی Omdia نشان میدهد سامسونگ در سهماهه سوم سال ۲۰۲۵ با ۲۹ درصد سهم فروش جهانی، جایگاه نخست خود را تثبیت کرده است؛ رقمی که نسبت به سهم ۲۸.۶ درصدی سال گذشته اندکی افزایش یافته است.
سلطه در بازار پریمیوم و رقابت در OLED
سامسونگ نهتنها در بازار کلی تلویزیون، بلکه در بخشهای پریمیوم نیز پیشتاز است. طبق گزارش Omdia، این شرکت در بازار تلویزیونهای بالای ۲۵۰۰ دلار سهمی معادل ۵۳.۱ درصد و در بازار تلویزیونهای بالای ۱۵۰۰ دلار سهمی برابر با ۵۲.۹ درصد دارد. همچنین در بخش تلویزیونهای فوق بزرگ (۸۰ اینچ و بالاتر)، سامسونگ با ۲۹.۲ درصد سهم فروش پیشتاز مطلق است.
با این حال، در بازار OLED همچنان الجی رهبر اصلی است. الجی در سهماهه سوم ۲۰۲۵ سهمی معادل ۴۵.۴ درصد از بازار OLED داشت و برای سیزدهمین سال متوالی صدرنشین این بخش باقی مانده است. سامسونگ اما با عرضه مدلهای جدید OLED در سالهای اخیر توانسته سهم خود را به ۳۴.۹ درصد برساند و فاصله با الجی را کاهش دهد. به گفته Chosun، این روند نشاندهنده جدیت سامسونگ در رقابت مستقیم با الجی در فناوری OLED است.
وبسایت Samsung Global Newsroom نیز پیشتر اعلام کرده بود که موفقیت سامسونگ در بازار تلویزیون نتیجه تمرکز بر نوآوری در نمایشگرهای بزرگ و پریمیوم و همچنین معرفی تلویزیونهای مجهز به هوش مصنوعی است.
لینکهای بیشتر:





