فناوری

حمله خونین سامسونگ و گوگل به تاج و تخت اپل

آخرین گزارشات حکایت ازاین دارند که گوگل و سامسونگ برای شکست‌دادن اپل در بازار ایالات‌متحده، باهم کار می‌کنند.

در گذشته نه‌چندان دور، دو غول فناوری گوگل و سامسونگ چشم دیدن همدیگر را نداشته و اختلافات زیادی بر سر اندروید با یکدیگر داشتند. تا مدت‌ها تایزن بعنوان یک تهدید برای جدایی سامسونگ از اکوسیستم اندروید بود، اما به‌نظر می‌رسد اوضاع فرق کرده و آن‌ها دست دوستی با یکدیگر داده‌اند.

سامسونگ در مراسم معرفی سری گلکسی S24، از جدیدترین ویژگی‌های Galaxy AI رونمایی کرد و حتی کارمندان گوگل را نیز روی صحنه برد تا در مورد برخی از ویژگی‌ها مانند جستجو دایره‌ای، بهبود پیام‌ها و سایر مواردی که سامسونگ را به‌سمت پیکسل سوق می‌دهند، صحبت کنند. دراین مراسم حتی از ابتکارات گسترده‌تری مانند Gemini Nano صحبت شد که در آینده ویژگی‌های هوش‌مصنوعی گوگل را به سایر گوشی‌های اندرویدی وارد می‌کند.

گوگل در تلاش است تا سهم اپل از بازار گوشی‌های تلفن‌همراه را کاهش دهد.

اپل برای اولین‌بار طی یک‌دهه گذشته، توانست بیشتر از همه شرکت‌های تولیدکننده موبایل، تلفن بفروشد و در جایگاه نخست فروش جهانی گوشی‌های هوشمند ایستاد. همین موضوع باعث شده تا گوگل و سامسونگ هم‌جبهه شوند تا اپل را شکست دهند.

سامسونگ برای مدتی در اوج بوده و مدتی دیگر به عقب رفته است؛ درحالیکه گوگل آنقدری پیکسل نمی‌فروشد که بتواند سهم اپل را کاهش دهد. برای همین این اتحاد می‌تواند یک اعلام مبارزه به اپل برای گرفتن سهم بازار این غول فناوری باشد.

از هوش‌مصنوعی گرفته تا RCS، گوگل و سامسونگ باهم کار می‌کنند تا سلطه اپل در بازار ایالات‌متحده را بشکنند.

مطمئناً ادغام هوش‌مصنوعی در سری گلکسی اس24، باعث متمایز شدن این سری از سایر تلفن‌ها شده است. سامسونگ در ماه‌های اخیر از کمپین پیام‌رسانی RCS گوگل با هدف از بین‌بردن قدرت iMessage در بازار پیام‌رسانی ایالات‌متحده استفاده کرده است؛ درحالیکه گوگل Nearby Share را در Quick Share سامسونگ ادغام کرده و مرتباً داریم درباره هدست XR میشنویم که قرار است بصورت مشترک توسط سامسونگ، گوگل و کوالکام برای مقابله با هدست ویژن پرو اپل ساخته شود.

سامسونگ با گوگل همکاری می‌کند تا سهم بازار را از اپل پس بگیرد.

جدا از همه این‌ها، برخی از همکاری‌های این غول‌های فناوری جلوتر از اپل هستند. دراین شکی نیست که گوگل و سامسونگ در زمینه هوش‌مصنوعی و گوشی‌های تاشو دست برتر را دارند. سامسونگ درحال آماده‌شدن برای عرضه نسل ششم گوشی‌های تاشو خود است، درحالیکه اپل هنوز اولین گوشی تاشو خودش را معرفی نکرده است. گذشته از این‌ها، گوگل و سامسونگ با هوش‌مصنوعی مولد پیش می‌روند، درحالیکه آیفون 15 اپل هنوز در تشخیص گفتار و تشخیص اشیاء فعال قرار دارد.

همکاری‌های اخیر گوگل و سامسونگ، کل اکوسیستم اندروید را رشد داده است.

حال باید دید که آیا این همکاری می‌تواند اپل را متوقف کند و سهم بازار آن را کاهش دهد یا خیر؟ اپل اصولاً ترجیح می‌دهد برای تولید یک محصول وقت زیادی را صرف کند و خیلی بی‌گدار به آب نمی‌زند و همیشه از مدعیان تولید انقلابی محصول در بازار بوده است.

به‌هرحال، همکاری سامسونگ و گوگل طی 12 ماه گذشته حداقل در بخش فناری، نتایج قانع‌کننده‌ای داشته و امیدواریم در آینده نیز همین روند ادامه داشته باشد. نظرشما دراین‌باره چیست؟ آیا سامسونگ و گوگل می‌توانند حریف اپل شوند؟

منبع
androidauthority

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید