برگزیدهگجت

این ربات مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی سامسونگ است؛ با Ballie آشنا شوید!

سامسونگ در جریان نمایشگاه فناوری CES 2024 که هفته گذشته برگزار شد، از جدیدترین محصولات خود در حوزه‌های لوازم‌خانگی، فناوری و تلویزیون رونمایی کرد. دراین بین از ربات Ballie مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی که برای اولین‌بار در CES 2020 معرفی شده بود نیز رونمایی کرد. نسخه جدید Ballie نسبت‌به نسل قبل خود، تغییرات بسیاری از جمله طراحی جدیدتر، طراحی پروژکتور داخلی، ادغام با SmartThings و بسیاری از قابلیت‌های دیگر داشته است.

ربات مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی Ballie سامسونگ

غول فناوری کره‌ای اعلام کرده که ربات هوشمند Ballie از سیستم‌عامل تایزن (Tizen OS) استفاده می‌کند. در گذشته سیستم‌عامل تایزن به تلویزیون‌های هوشمند و سری یخچال‌های Family Hub محدود میشد، اما طی چندسال گذشته سامسونگ رویه خودش را تغییر داده و آن را برای دستگاه‌های بیشتری عرضه کرده است.

هم‌اکنون می‌توان سیستم‌عامل تایزن را در انواع مانیتورهای رده‌بالا، مایکروویو و… پیدا کرد. و اکنون ربات‌هوشمند Ballie عضو جدید سامسونگ است که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کند. سیستم‌عامل تایزن استفاده‌شده دراین ربات، کمک می‌کند تا ربات Ballie خیلی راحت با سایر دستگاه‌های سامسونگ هماهنگ شود.

ربات بالی هوشمند سامسونگ به پروژکتور داخلی مجهز است.

از آنجایی که ربات Ballie با سیستم‌عامل تایزن اجرا می‌شود و دارای پروژکتور داخلی است، می‌تواند یک رابط‌کاربری هوشمند مانند تلویزیون را روی هر سطحی (سقف، دیوار) نمایش دهد. می‌توانید با استفاده ازاین ربات، فیلم‌های تلویزیونی را تماشا کنید، موسیقی پخش کنید، دستگاه‌های خانه هوشمند خود را کنترل و حتی تلفن گمشده خودتان را پیدا کنید.

ربات Ballie با شناسه حساب سامسونگ شما همگام می‌شود که این یعنی قادر است با تلفن، تبلت و سایر دستگاه‌های سامسونگ شما یکپارچه شود. این ربات قادر است معیارهای گلکسی واچ شما را در زمان تمرین کردن نمایش دهد و بررسی داده‌ها را آسان‌تر کند.

ربات هوشمند Ballie می‌تواند هر تصویری را روی هر سطحی نمایش دهد.

از ویژگی‌های دیگر این ربات هوشمند‌، می‌توان به پخش جریانی از فضای ابری اشاره کرد که شما را قادر می‌سازد تا از طریق Samsung Gaming Hub بتوانید بازی انجام دهید؛ همچنین باتوجه به دوربین تعبیه‌شده روی این ربات، می‌توانید زمانیکه که در منزل حضور ندارید، مراقب خانه خود باشید.

سامسونگ درحال برنامه‌ریزی است تا سیستم‌عامل تایزن را به دستگاه‌های بیشتری بیاورد. درهمین راستا Kim Yong-Jae “معاون بخش تجاری صفحه‌نمایش بصری سامسونگ الکترونیک” می‌گوید: سیستم‌عامل تایزن نه‌تنها برای تلویزیون‌ها، نمایشگرها و لوازم‌جانبی‌های موجود مناسب است، بلکه برای انواع محصولات نیز قابل اجرا خواهد بود.

ربات بالی با سایر دستگاه‌های سامسونگ همگام می‌شود.

سامسونگ تاکنون قیمت و زمان در دسترس بودن ربات مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی Ballie را اعلام نکرده است. احتمالاً این شرکت تا اواخر سال 2024، جزئیات بیشتری از این ربات را ارائه خواهد داد.

نظرشما درباره ربات جدید Ballie سامسونگ چیست؟ آیا ارزش هزینه کردن را دارد؟

منبع
sammobile

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *