آموزش اندروید

کد تست سالم بودن باتری گوشی سامسونگ

دراین مقاله به‌شما روش‌های تست سلامت باتری سامسونگ را معرفی خواهیم کرد.

یکی از مهمترین لوازم‌جانبی‌های تلفن‌های سامسونگ و تمام وسایل الکترونیکی، باتری است. باتری نیز مانند هر وسیله دیگری یک عمر مفید دارد که اگر تمام شود، کارایی خود را از دست می‌دهد. دراین مقاله قصد داریم به‌شما روش‌های تست سلامت باتری سامسونگ را آموزش دهیم. در ادامه باما همراه باشید.

برای تست سالم بودن باتری گوشی سامسونگ خود، می‌توانید هم از کد دستوری و هم از اپلیکیشن‌های موجود در گوگل‌پلی استفاده کنید. تلفن‌های اپل بصورت بومی ویژگی به‌نام Battery Healths دارند که کاربران می‌توانند ازطریق تنظیمات به‌آن دسترسی داشته باشند، اما کاربران اندروید فعلاً فاقد این ویژگی کاربردی هستند و برای این از سلامت باتری خود مطمئن شوند، باید از روش‌های دیگری استفاده کنند.

پیش‌از اینکه بخواهیم به‌شما روش‌ تست سلامت باتری سامسونگ را آموزش دهیم، اجازه دهید خیلی کوتاه چند علامت خرابی باتری و چند علت که باعث آسیب‌دیدن باتری می‌شوند را معرفی کنیم تا بتوانید از آسیب‌دیدن باتری دستگاه خود جلوگیری کنید.

تست سلامت باتری سامسونگ

علائم خرابی باتری گوشی سامسونگ

باتری‌ها طول‌عمر مشخصی دارند و بعد از مدتی که حدوداً 5 سال گفته می‌شود، باید تعویض شوند. اما بعضاً عوامل محیطی و استفاده نادرست کاربران، باعث می‌شود تا عمر باتری خیلی سریع‌تر کاهش پیدا کند. در ادامه چند علامت که نشان‌دهنده آسیب‌دیدگی باتری می‌باشد را برای شما لیست می‌کنیم:

  • خاموش‌شدن گوشی بدون‌دلیل
  • شارژ نشدن گوشی هنگامی که به شارژ می‌زنیم
  • باد کردن باتری گوشی
  • خاموش‌ماندن تلفن تا زمانیکه به شارژ متصل است
  • داغ شدن بیش‌از اندازه دستگاه در صورت عدم استفاده

این‌ها موارد مهمی هستند که خبر از معیوب‌بودن باتری می‌دهند. درصورت مشاهده هریک از عوامل بالا، توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر نسبت‌به تعویض باتری خود اقدام نمایید.

نکاتی برای افزایش سلامت باتری گوشی سامسونگ

با رعایت کردن موارد زیر، می‌توانید طول‌عمر باتری دستگاه خود را افزایش دهید و از آسیب‌دیدن آن جلوگیری کنید.

  • باتری گوشی را بیشتر از %80 شارژ نکنید.
  • اجازه ندهید، شارژ باتری سامسونگ کمتر از %20 شود.
  • در حین شارژ با گوشی کار نکنید.
  • در حین شارژ، تلفن را روی حالت پرواز قرار دهید و یا خاموش کنید.
  • در زمان شارژ، گوشی را روی بالش و مکان نرم قرار ندهید.
  • در زمانی که دستگاه شما داغ است، با آن کار نکنید.
کد تست سلامت باتری گوشی سامسونگ

روش‌های تست سلامت باتری گوشی سامسونگ

همانطور که در ابتدا مقاله نیز عنوان کردیم، برای اینکه از سالم بودن باتری دستگاه سامسونگ خود مطمئن شوید، می‌توانید از دو روش کد دستوری و اپلیکیشن‌های موجود استفاده کنید. در ادامه هر روش را برای شما شرح می‌دهیم:

کد دستوری

برای بررسی وضعیت سلامت باتری دستگاه خود، کافیست کد دستوری #0228#* را شماره‌گیری کنید. با شماره‌گیری این کد، میزان شارژ دستگاه، وضعیت باتری و سایر اطلاعات مهم باتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در صفحه‌ای که با شماره‌گیری کد دستوری اجرا می‌شود، آیتم‌های مختلفی وجود دارند؛ اما مهمترین آن‌ها که خبر از سلامت باتری می‌دهد، Level Block است. اگر عدد جلوی Level Block بین 0 تا 8 بود، باتری دستگاه سالم است اما اگر خارج از این محدوده بود، یعنی باتری شما آسیب‌دیده و باید هرچه سریع‌تر آن را تعویض کنید.

اپلیکیشن‌های کاربردی

اگر به‌هر دلیلی تمایلی به استفاده از کد دستوری نداشتید و خواستید از یک برنامه برای اینکار استفاده کنید، می‌توانید از برنامه‌های تست باتری گوشی که در فروشگاه گوگل‌پلی وجود دارند استفاده کنید. در این بین چند برنامه هستند که عملکرد بهتری دارند و اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تری را ارائه می‌دهند که عبارتند از:

  • AccuBattrery
  • GSam Monitor
  • Clean Master

سوالات متداول

روش های تست سلامت باتری سامسونگ کدامند؟

برای اینکه‌به سالم‌بودن باتری گوشی سامسونگ خود پی ببرید، می‌توانید هم از طریق شماره‌گیری کد #0228#* و هم برنامه‌های شخص‌ثالث اقدام کنید.

بهترین برنامه تست سلامت باتری سامسونگ کدام است؟

دراین مقاله، ما سه اپلیکیشن را معرفی کردیم که از سایر رقبای خود عملکرد بهتری دارند. اما از بین آنها، Accubattery بهترین عملکرد را دارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

54 دیدگاه

  1. سلام روزبخیر
    میخاستم بدونم برای تست باتری با استفاده از کد مخفی و رمز باید یک رمز برای هر مدل گوشی وارد کنیم و یا اینکه برای هر گوشی کد مخصوص به خودش رو داره؟

    1. باسلام
      بله برای هر گوشی شما باید از کد تست مخصوص استفاده کنید.

    2. سلام من گوشیمو تازه خریدم a52s ازش راضی ام هیج مشکلی ام نداشته ولی میرم تو این کدی که شما دادین برام عدد ۶ رو میاره این غیر طبیعیه؟ منتها من بیش از اندازه از گوشی کار سنگین میکشم مثلا روزانه بالای ۸ ساعت کالاف دیوتی موبایل بازی میکنم
      و میتونن این عدد ۶ رو کاهش بدم؟ میشه راهنمایی کنید؟

  2. سلام روزتون بخیر
    من گوشیم خیلی وقته که شارژ تموم می کنه و ایفونه نمیدونم دلیلش چیه یه چندباری هم کالیبره کردم خودم اما بازم شارژ خالی می کنه . وقتی به شارژ هست فقط می تونم باهاش کار کنم به محض اینکه از شارژ درمیارم بعد از یک ساعت خاموش می شه . میشه راهنمایی کنید. باید باتری جدید بخرم یعنی؟؟؟

  3. من با گوشی بازی که میکنم یا از دوربین استفاده می کنم تا دو سه دقیقه دمای گوشیم تا 40 41 اینا می‌ره … از هات اسپات گوشی هم استفاده می‌کنم تا ۴۳ هم رفته آیا طبیعیه ؟ . . . تقریبا باطری گوشی هم ده یازده ساعت شارژ نگه میداره . . . گوشیم redminote 8 هست.

    1. باسلام
      بله خب طبیعیه که گوشی شما داغ کنه ولی توجه داشته باشید که دمای گوشی بیشتر از 42 نباشه چون به باتری آسیب وارد میکنه. زمانی که دارید از اینترنت گوشی استفاده میکنیدو بازی هم می کنید طبیعیه که گوشی شما داغ کنه چون داره از نیروی باتری استفاده می کنه.

  4. من واسه تست سلامت باتریم از برنامه Clean Master استفاده کردم خیلی خوب بود تمام اطلاعات گوشی رو بهتون نشون میده و حتی مشخص میکنه که چی باعث کاهش شارژ باتری گوشیتون میشه این خیلی خوبه بعد شما میتونید اون مشکل رو کاملا حل کنید.

  5. برنامه GSam Monitor خیلی خوبه من همیشه واسه تست سلامت باتری گوشیم ازش استفاده میکنم. دقیقا بهت نشون میده که چرا باتری گوشیت خالی شده و دلایل خالی شدن باتری گوشی رو بهت میگه. از همه مهم تر اینکه واسه افزایش طول عمر باتری هم راهکارهایی رو بهت پیشنهاد میکنه. من که خیلی ازش راضی بودم.

  6. برای تست سلامت باتری سامسونگ، می توانیم از نرم افزار app consol هم استفاده کنیم یا این برنامه فقط واسه ایفون استفاده میشه ؟
    وقتی باتری گوشی رو با برنامه های تست میخاییم سلامتش رو بسنجیم، چه اطلاعاتی رو در اختیارمون قرار میده و اینکه اگر گوشی مشکلی داشته باشه مشخص میکنه که مشکل گوشی و باتری از کجاست ؟

  7. من سلامت باتری گوشیم رو تست کردم همه چی اوکی بود. الان جدیدا بازی کوییز اف کینگز نصب کردم خیلی زود باتری خالی میکنه. میخاستم بددونم واسه نصب این بازیه یا نه؟ و اینکه اگه واسه این بازی باشه باید پاکش کنم تا به حالت قبل برگرده گوشیم؟ راه دیگه ای نیست؟

  8. سلام
    میخواستم بگم که گوشی من همینطور که شما گفتین بعضی اوقات شارژ نمیکنه بنظرتون باید باتری رو عوض کنم
    یا اینکه من خیلی با گوشی کار میکنم و باید با گوشی کم کار کنم تا سلامت گوشی برگرده؟
    لطفا جواب بدین

    1. سلام
      این میتونه دو دلیل اصلی داشته باشه
      یا باتریتون ضعیف شده
      یا منبع تغذیتون مشکل پیدا کرده و گوشی جریان کشی داره که باید ببرید تعمیر کار تست کنه براتون

  9. سلام روزتون بخیر
    از بابت مقاله ای که نوشتین ممنونم. واقعا مقاله خوبی بود. فقط سوالی که دارم اینه که از این کد تست سلامت باتری سامسونگ میشه برای گوشی‌های دیگه مث شیائومی هم استفاده کرد یا نه اونا کد تست خودشون رو دارن؟

  10. من این کد تست سلامت باتری سامسونگ رو زدم، ولی کار نکرد مطمئنید درسته کدتون؟
    توروخدا اول خودتون تست کنید بعد بزارید.

    1. سلام وقت شما بخیر
      کد تست سلامت باتری، تست شده و سایر کاربرا هم استفاده کردن و مشکلی نداشتن. احتمالا شما اشتباه وارد کردین و یا تلفن شما موردی داره.

      ممنون از شما

      1. سلام گوشی a50من هنگام پخش موسیقی با صدای زیاد تیک برمی‌داره یعنی آهنگ هی قطع و وصل میشه .صدارو که کمتر میکنم خوب میشه ..به شارژ هم که هست خوبه ..مشکل چیه .ممنون

        1. امیر جان سلام
          بهتره گوشیتون رو بدین یه متخصص چک کنه تا مشکلش مشخص شه.
          اینطوری نمیشه دلیل مشخص و قطعی براش آورد

  11. به جز برنامه Accubattery دیگه برنامه ای نیست بتونیم سلامت باتری را اندازه بگیریم؟

    1. سلام وقت شما بخیر
      اگر متن رو بطور کامل مطالعه کرده باشید، دو برنامه Clean Master و GSam Monitor رو هم خدمت شما معرفی کردیم که جدا از تست باتری سامسونگ، می تونن اطلاعات کامل تری رو در اختیار شما قرار بدن

  12. سلام . من شارژر اصلی گوشی خودمو گم کردم حالا با یه شارژ معمولی گوشیمو شارژ میکنم اول اینکه دیر شارژ میشه و بعدش زود هم باطری خالی میشه میخواستم بدونم ایراد از شارژره . و درضمن باطری گوشیم نه داغ میکنه و نه باد کرده قبل با شارژر اصلی گوشی شارژ میکردم زود خالی نمیکرد . ایا تاثیر داره شارژر معمولی با اصلی

  13. من گوشیمو تازه یه هفته نشده خریدم a32هستش با استفاده از کد*#0228#سلامت باطری level blocks:7بودش چرا باید گوشی که تازه خریدم ۷ باشه؟

    1. وقت شما بخیر
      عدد بین 3 تا 8 نشانشگر سلامت باتری هست. اما بهتره موضوع رو با یه تعمیرکار هم در میون بزارید.
      چون بعضی از گوشی‌ها با اینکه پلمپ هم هستن اما مشکل باتری دارن.

  14. سلام خسته نباشید من از برنامه کلین مستر برای تست سلامت باتری سامسونگ A12 استفاده کردم اما هیچی نشون نمیده. امکان ارسال عکس نیست. میشه راهنمایی کنید که چطوری با برنامه کار کنم و اینکه برنامه مناسبی برای فهمیدن سالم بودن باتری گوشی هست؟
    ممنون میشم اگه امکان داشت برام جواب رو ایمیل کنید

    1. سلام ارسلان جان
      ویدئو آموزشی براتون ارسال شد.
      امیدوارم مفید باشه

      نتیجه رو همینجا به اشتراک بگذارید.

    2. سلام من گوشیم A52 S داخل بخش عیب یابی زده باید اقدام شود و باتری نمیدونم قدیمه و یا در وضعیت نامناسبی قرار دارد
      تازه کدتونو زدم level blocks زده 0
      نمیدونم جریان چیه چیکار کنم
      بعد این برنامه عیب یابی هم برنامه خود سامسونگه (سامسونگ ممبرز)

  15. سلام و عرض ادب ، آیا شارژ شدن طولانی بالای پنج 6 ساعت در حالت غیر فست در گوشی A22-5G-128 طبیعیست ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      6 ساعت غیرطبیعیه و باید تلفن خودتون رو به یه تعمیرکار نشون بدین.
      با تشکر از شما

  16. با تشکر از شما ، ولی من کلأ سه ماهه که از خود نمایندگی گرفتم گوشی رو ، و تمامی مراحل رجیستر و تحویل و … ، در خود نمایندگی انجام شده ، در برنامهٔ سامسونگ ممبر هم ، قسمت Help تمامی جزئیات گوشی رو ، نرمال میزنه .

  17. خواهش میکنم.
    توی برخی موارد ممکنه گوشی آکبند هم مشکل داشته باشه. برای اطمینان بیشتر پیشنهاد میکنم که گوشی رو به یه تعمیرکار نشون بدین

    1. سلام و خسته نباشید…
      من گوشیم m31s هستش سلامت باطریش 7 بود تازه ۶الی ۷ ماهه گرفتم
      راهکاری هست انجام بدم لولش کمتر شه؟؟
      بعد گوشیم شارژ روزانه ۱۵ درصد و یا بیشتر شارژ نگه میداره

    1. مهدی جان سلام
      از لطف شما ممنونیم و از اینکه تونستیم رضایت شما رو به دست بیاریم خیلی خوشحال هستیم.

  18. سلام جناب . بنده نرم افزاری میخوام که مثل آیفون میزان ( عدد ) سلامت باتری رو برای بنده در سامسونگ S8+ نشون بده . هست همچین برنامه ای ؟؟؟

  19. سلام وقت بخیر
    من گوشیم رو یک ساله که گرفتم A11 هس قبلا زیاد ازش استفاده میکردم و زود به زود شارژش میکردم اما الان کمتر استفاده میکنم و کمتر میزنم به شارژ ولی با اینکه موقع شارژ شدن ازش استفاده نمیکنم اما بازم خیلی داغ میکنه بعضی وقتا هم که باهاش کار میکنم داغ میکنه بنظرتون مشکل چیه؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      از شما عذرخواهی میکنیم
      مشکل فنی بود که رفع شد

  20. سلام خسته نباشید گوشی من a52 یکماهه که خریدم الان کد تست باتری رو ردم عدد ۲ نشون میداد
    بنظرتون برای یه گوشی سالم نباید ۰ یا ۱ باشه ؟
    سوال دوم: من از صبح تا شب داده تلفن و اتصال اون رو روشن میکنم و حدود ۴-۵ دستگاه بهم متصل میسن(بجای وای فای) این کار عمر باتری رو کم میکنه؟

  21. سلام ببخشید من موبایل ام رو خیلی ازش مراقبت میکنم تا حدی که اصلاً بیرون نمیبرمش الان تقریبا ۱ سال هست من موبایلم رو خریدم ای ۱۱ هستش این کد رو زدم جلو Level نوشته بود ۷ یعنی سالمه باتریش

  22. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید زیاد شارژ کردن گوشی باعث خراب شدن باتریش میشه؟
    مثلا روزی دو یا سه بار
    البته با این اصول که کمتر از ۳۰ درصد نباشه و بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نشه

    1. سلام وقتتون بخیر
      نه به هیچ عنوان به باتری آسیب وارد نمیشه به شرطی که توی شارژ با گوشی کار نکنید و اینکه همون موردی که خودتون هم فرمودید رعایت کنید.

  23. سلام ببخشید من یه ماه پیش کدرو زدم 1 بود ولی الان کە دوبارە چک کردم 4بود، مشکلش چیە؟

  24. سلام وقتتون بخیر
    برای بررسی بیشتر توصیه میکنم گوشی رو به یه تعمیرکار حرفه‌ای نشون بدین

  25. بعد از استفاده‌ از کد، اون قسمت پایین که زده Quick start مال چیه؟

  26. سلام گوشی من جلوی همون که گفتین نوشته بود ۴یعنی باتری ام سالم سالمه
    زود شارژ خالی میکنه مثلا همش باهاس کار میکنم از ۱۰۰ درصد تا ۲۰ درصد ۵تا ۷ساعت برام نگه میداره یعنی سالمه باتری

    1. ابوالفضل جان سلام
      بله سالمه، خیالتون راحت.
      فقط سعی کنید هر ماه یا دوماه یکبار، باتری رو کالیبره کنید تا باتری سامسونگتون سالم بمونه.

  27. سلام
    گوشی من A10 هست و ۳ساله دارمش؛ کد دستوری رو زدم لولش ۵ بود
    ولی انگاری امروزا شارژ رو کمی زود خالی میکنه
    این عدد ۵ نشون دهنده عمر باتری هست یا هرچه قدر رو به پایین باشه خوبه؟

  28. سلام ببخشید یک تبلت سامسونگ دارم ۲ ساله دارمش نسبتا جدیده من این کد رو زدم به جای ۳ بلاک ، ۷ بلاک را نشان می‌داد آیا این قابل تعویض هست ؟!

  29. سلام خسته نباشید من کد تست را وارد کردم و عدد ۷ را به من نشان داد و این یعنی اینکه باطری گوشی من سالم است فقط نمی دانم چرا گوشی من یک دفعه خاموش می شودو یا شارژ نمی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *