موبایل

این ویژگی حیات‌بخش را سامسونگ می‌تواند برای سری گلکسی S24 منتشر کند

گزارش‌هایی منتشرشده که نشان می‌دهد گوشی‌های سری گلکسی اس24 سامسونگ، می‌توانند به حسگر تشخیص تصادف خودرو مجهز شوند.

درحالیکه سال‌هاست اپل و گوگل گوشی‌های خود را مجهز به حسگر تشخیص تصادف کرده‌اند، اما سامسونگ تاکنون این ویژگی را برای تلفن‌های خود عرضه نکرده است. اما گزارش‌هایی منتشرشده که نشان می‌دهد این ویژگی می‌تواند در آینده به گوشی‌های گلکسی وارد شود.

گزارشی که اندروید پلیس منتشر کرده عنوان می‌کند که هردو تلفن گلکسی زد فولد5 و گلکسی اس24 اولترا دارای این ویژگی زندگی‌بخش هستند. گفته می‌شود که این ویژگی با برنامه Tasker کشف شده است.

حسگر تشخیص تصادف، یک حسگر ترکیبی است که داده‌های یک یا چند حسگر فیزیکی مانند ژیروسکوپ و شتاب‌سنچ را پردازش می‌کند. طبق گزارش منتشرشده، این حسگر برای جلوگیری از رویدادهای دسته‌ای طراحی شده تا بتواند از تصادفات احتمالی خودرو جلوگیری کند و آن‌ها به برنامه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، گزارش کند.

درحالیکه حسگر Car Crash Detect Wakeup در سایر تلفن‌های گلکسی پیدا نشد، اما یک برنامه سیستمی مخفی وجود داشت که حاوی کدهایی برای راه‌اندازی و توقف حسگر تصادف اتومبیل بود. طبق گزارشات، این برنامه “MoccaMobile” نام دارد که در One UI 6.1 و برخی از نسخه‌های قدیمی پوسته اندروید مشاهده شده است.

طبق این تحلیل، این برنامه در One UI 5.1.1 برای گلکسی زد فولد 5، One UI 6 برای گلکسی اس23 اولترا و در One UI 6.1 برای گلکسی اس24 اولترا مشاهده شده است که نشان می‌دهد این مدل‌ها می‌توانند درآینده نزدیک حسگر تصادف خودرو را فعال کنند.

البته باید منتظر ماند و دید سامسونگ چه تصمیمی دراین باره می‌گیرد؟

منبع
androidauthority

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید