فناوری

CES 2024: پروژکتورهای پریمیر 8K و پریمیر 5 سامسونگ معرفی شدند

نمایشگاه فناوری CES 2024 از فردا در لاس‌وگاس آمریکا آغاز می‌شود و همانطور که پیش‌بینی میشد، بسیاری از شرکت‌های فناری، یک روز قبل از آغاز این مراسم از محصولات جدید خود رونمایی کرده‌اند. سامسونگ نیز یکی از همین شرکت‌هاست که قرار است جدیدترین محصولات خود اعم‌از تلویزیون‌ها، پروژکتورها، مانیتورها و… را معرفی کند.

یکی از محصولات جدید این غول فناوری کره‌ای، دو پروژکتور جدید با نام‌های پریمیر 8K و پریمیر 5 هستند. در ادامه باما در رایااستور همراه باشید تا جزئیات بیشتری درباره این دو پروژکتور ارائه دهیم.

پروژکتور پریمیر 8K سامسونگ

پروژکتور پریمیر 8K سامسونگ

همانطور که از نامش پیداست، اولین پروژکتور 8K جهان با اتصال بی‌سیم است. این دستگاه دارای یک جعبه اتصال بی‌سیم است که به‌کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌جای پروژکتور، همه لوازم‌جانبی‌ها اعم‌از کنسول‌بازی، استریم، ماهواره و… را به آن متصل کنند. این جعبه اتصال می‌تواند تا 10 متر از پروژکتور فاصله داشته باشد و محتوا را ارسال کند.

پروژکتور پریمیر 8K قادر است تصاویری تا 150 اینچ را در فاصله 12 اینچی از دیوار به‌نمایش بگذارید. این پروژکتور به‌دلیل مجهز بودن به‌ هوش‌مصنوعی داخلی، می‌تواند محتوای 4K را نیز ارتقاء دهد. یکی از مزیت‌های این پروژکتور، میزان روشنایی 4000 لومن آن است که باعث می‌شود حتی در روشن‌ترین اتاق‌ها نیز، همه‌چیز واضح باشد.

پروژکتور پریمیر 8K سامسونگ

پریمیر 8K علاوه‌بر موارد ذکر شده، دارای keystone خودکار، فوکوس خودکار، مقیاس‌بندی صفحه و ویژگی‌های بسیار دیگری است. یکی از ویژگی‌های دیگر پروژکتور پریمیر 8K سامسونگ، ارائه خروجی صدای 100 وات با کانال 8.2.2 دالبی‌اتمس است. یک ویژگی دیگر فناوری Sound-on-Screen است که برای ارائه تجربه صوتی فراگیر مانند تئاتر استفاده می‌شود؛ بااین ویژگی کاربر احساس می‌کند صدا از صفحه‌نمایش خارج می‌شود نه بلندگو.

مشخصات پروژکتور پریمیر 5 سامسونگ

سامسونگ می‌گوید: پریمیر 5 یک پروژکتور “همه‌کاره” است. همچنین گفته می‌شود که پریمیر 5، فشرده‌ترین پروژکتور لیزری سه‌گانه با پرتاب فوق‌کوتاه در جهان است. این پروژکتور تقریباً 1.7 کیلوگرم وزن دارد و به‌راحتی می‌توان آن را حمل کرد.

پروژکتور پریمیر 5 سامسونگ

پریمیر 5 برخلاف پریمیر 8K که می‌تواند تصاویری 150 اینچی را در فاصله 12 اینچی از دیوار ارسال کند، قادر است تصاویر 100 واتی را در فاصله 17 اینچی از دیوار قرار دهد. این پروژکتور نیز همانند مدل 8K دارای ویژگی‌های مشترکی از قبیل فوکوس خودکار، کیستون، تعادل رنگ و… میباشد.

روی پریمیر 5 یک کلید چندمنظوره وجود دارد به کاربر اجازه می‌دهد حالت را تعویض کند، تلفن‌همراه خود را متصل کند و ویژگی‌های خاموش‌کردن صفحه‌نمایش را فعال کند. ازنظر کیفیت صدا نیز این پروژکتور به یک بلندگوی 10 واتی مجهز است.

هردو پروژکتور پریمیر 8K و پریمیر 5 سامسونگ دارای ویژگی جدیدی به‌نام Lightwrap هستند. Lightwrap از فناوری نقشه‌برداری استفاده می‌کند که باعث می‌شود بتواند تصویر را روی هر سطحی نمایش دهد. این ویژگی هر شی یا سطحی را به یک نمایشگر تعاملی تبدیل خواهد کرد.

پروژکتورهای پریمیر سامسونگ

سامسونگ می‌گوید این اولین باری است که نقشه‌برداری در خارج از محیط‌های حرفه‌ای و دستگاه‌های درجه‌یک مصرف‌کننده صورت می‌گیرد. ویژگی Lightwrap قادر است هر محتوایی را روی هر سطحی نمایش دهد و همچنین می‌تواند یک داشبورد قابل تنظیم ایجاد کند. علاوه‌بر همه این‌ها هردو پروژکتور سامسونگ، دارای ویژگی Samsung Gaming Hub هستند که به‌کاربر اجازه می‌دهد به هزاران بازی بدون کنسول دسترسی داشته باشند.

نظرشما درباره پروژکتورهای جدید سامسونگ چیست؟ آیا تمایل دارید آن‌ها را جایگزین تلویزیون‌های معمولی خود کنید؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *