موبایل

سامسونگ جایگاه اول پرفروش‌ترین برند موبایل در جهان را از اپل پس گرفت!

سامسونگ گوی سبقت را از اپل ربود و بعنوان پرفروش‌ترین برند گوشی‌موبایل شناخته شد.

در آماری که در مربوط‌به سه‌ماهه دسامبر 2023 بود، شاهد بودیم که سامسونگ جایگاه خود را از دست داد و اپل بعنوان پرفروش‌ترین برند در دنیای موبایل شناخته شد. حالا به‌نظر می‌رسد دوباره ورق برگشته و سامسونگ بازهم در صدر بازار جهانی گوشی‌های‌هوشمند قرار گرفته است.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، داده‌های جدید IDC نشان می‌دهند که اپل به‌دلیل افزایش رقابت در بین گوشی‌های‌اندرویدی، با %10 افت فروش مواجه بوده و تنها توانسته 50.1 میلیون آیفون بفروشد؛ این درحالیست که این شرکت در مدت مشابه سال گذشته توانست 55.4 میلیون دستگاه بفروشد.

طبق آمارهای منتشرشده، سهم سامسونگ در سه‌ماهه‌گذشته از بازار %20.8 بوده و در رتبه اول قرار گرفته است. بعداز سامسونگ، اپل توانسته با در اختیار داشتن %17.3 از بازار در جایگاه دوم قرار بگیرد و بعداز آن شیائومی با سهم %14.1 در جایگاه سوم آرام گرفته است. این درحالیست که رتبه چهارم به Transsion (TECNO، itel، Infinix) و رتبه پنجم به اوپو رسیده است.

وقتی به آمار نگاه می‌کنیم، شاهد رشد مثبت در بازارهای جهانی موبایل ازجمله گوشی‌های اندرویدی هستیم. در سه‌ماه‌گذشته کل بازار موبایل در دنبا، %7.8 نسبت‌به مدت مشابه سال‌گذشته رشد داشته و درکل 289.4 میلیون دستگاه فروخته شده است.

IDC پیش‌بینی می‌کند درحالیکه سامسونگ و اپل رتبه‌های خود را حفظ می‌کنند، اما حضور روبه‌رشد تولیدکنندگان چینی می‌تواند این دو غول موبایل را به چالش بکشند. شیائومی بعد از دوسال افت، با قدرت برگشته و Transsion هم با رشد تهاجمی در بازارهای بین‌المللی سعی دارد جا پای خود را در بین 5 قدرت برتر محکم کند.

به‌نظر می‌رسد اینکه سامسونگ توانسته سهم بیشتری از سایر رقبا را بدست بیاورد، به‌خاطر ویژگی‌های هوش‌مصنوعی بود که با سری گلکسی S24 معرفی کرد. مطمئناً این رقابت جذاب‌تر می‌شود وقتی اپل آپدیت iOS 18 را برای دستگاه‌های خود معرفی کند و هوش‌مصنوعی را به آیفون‌های خود بیاورد. حال باید دید در آینده و تا پایان سال 2024 چه اتفاقی می‌افتد، آیا بازهم سامسونگ صدرنشین خواهد بود یا سایر برندها به رتبه 1 حمله می‌کنند؟

نظرشما دراین‌باره چیست؟ آیا این فاصله‌ها جبران می‌شود؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *