رایااستور مگ

کاربردی ترین واقعیت های علمی در مورد سفر که باید بخوانید!

با سفر خستگی از تن انسان دور خواهد شد و به شما فرصت تازه‌ای برای تحول، شروعی دوباره، اندیشیدن و یادگرفتن عادت‌های جدید خواهد داد. تنها اگر و اگر بتوانید از تک تک لحظات خود استفاده کنید و با اطلاع از واقعیت‌ها و نکات علمی، سفر خود را بهبود ببخشید. نکاتی که نه تنها شما را با مواردی که تاکنون به آن‌ها توجه نکرده‌اید آشنا می‌کنند بلکه فرصت بسیار مناسبی هستند تا چیزهای جدید یاد بگیرید؛ اطلاعات خود را افزایش دهید و بتوانید هرچه بیشتر از سفر خود استفاده کنید. پس برای آشنایی با کاربردی ترین واقعیت های علمی در مورد سفر و تجربه‌ای فراموش نشدنی با ما همراه باشید.

تشدید پرواز زدگی با موقعیت جغرافیایی!

پرواز زدگی در هواپیما یا جت لگ (Jet lag) در هنگام سفر از غرب به شرق کره زمین شدیدتر است. این موضوع را تحقیقات اخیر به اثبات رسانده است. بر اساس این تحقیقات ساعت بدن ما یک چرخه طبیعی خواب و بیداری دارد که اندکی بیشتر از 24 ساعت است. سفر کردن از غرب به شرق کره زمین روز را کوتاه‌تر می کند. این در حالیست که سفر از شرق به غرب روز را طولانی‌تر کرده و کار تطبیق با زمان را برای مغز راحت‌تر می‌کند.

افزایش وزن در هواپیما!

جالب است بدانید پرواز کردن مداوم منجر به افزایش وزن می‌شود! بیشتر افرادی که در معرض این خطر هستند؛ مسافرانی شناخته می‌شوند که برای جلسات و سفرهای کاری مجبور به سفرهای مکرر با هواپیما هستند و در مواردی بیشتر از 21 روز در ماه سوار آن می‌شوند. لذا توصیه می‌کنیم برای بالا بردن کیفیت سفرهای کاری خود از بهترین ایرلاین‌های داخلی استفاده کنید که می‌توانیم به ماهان ایر، ایران، کیش، آسمان و هواپیمایی قشم ایر اشاره کنیم. با بلیط هواپیمای این شرکت‌ها از امکانات مفیدی بهره‌مند خواهید شد که در داشتن سفری بهتر موثر هستند.

کاربردی ترین واقعیت های علمی در مورد سفر که باید بخوانید

تقویت حافظه در به خاطر سپردن اتفاقات سفر!

مغز انسان طوری طراحی شده که چیزهای تازه و نوظهور را به خاطر می سپارد. بنابراین اگر می خواهید سفر خود را برای مدت طولانی تری به خاطر بسپارید، باید اطمینان حاصل کنید که یک تغییر چشمگیر در چشم انداز یا منظره را جایی در میانه سفرتان بگنجانید. مانند توقف در یک ساحل، سفر با قایق و زدن به دل آب یا لذت یک کوهنوردی. برای همراه شدن با بهترین گشت‌های شهری در جهان، یافتن جاذبه‌ی آن‌ها، هاستل و… می‌توانید از اپلیکیشن‌های خارجی مانند اپلیکیشن TheFork، Tripit، Michelin Travel استفاده کنید.

کوهنوردی-در-سفر

همچنین جالب است بدانید وقتی فردی را در یک ملاقات کاری یا در خارج از کشور ملاقات می کنید، معمولا نام آن‌ها را به محض معرفی کردنشان فراموش می کنید. بر اساس باورهای علمی این موضوع هیچ ارتباطی به گستاخی یا حماقت ندارد. بلکه دلیل آن این موضوع است که مغز شما روی چیز دیگری تمرکز کرده است: اینکه چگونه در اولین دیدار او را تحت تأثیر قرار دهید؟ بنابراین آسان‌ترین راه برای واداشتن سلول های خاکستری به انجام کار اصلی خود، استفاده از نام شخص بلافاصله پس از شنیدن آن است.

بهترین بخش سفر چه زمانی است؟

آیا می دانید بهترین بخش سفر شما چیست؟ بهترین بخش سفر شما در واقع در طول سفر اتفاق نمی افتد. بلکه در مرحله برنامه ریزی برای سفر رخ می‌دهد. مطالعه ای که در سال 2010 به انجام رسید نشان داد که رفتن به سفر لزوما شما را خوشحال‌تر نمی‌کند. حتی اگر شما سفر خود را تجربه‌ای استرس زا یا خنثی تلقی کنید، سطح شادی شما پس از بازگشت از سفر به اندازه فردی خواهد بود که به سفر نرفته است. مزیت پیش بینی زمانی برای استراحت سطوح بیشتری از شادی را رقم می‌زند. پس همین الان برنامه ریزی را شروع کنید! به عنوان مثال می‌توانید با خرید بلیط هواپیما داخلی به جنوب یا شمال ایران لحظات فوق‌العاده‌ای را رقم بزنید. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما اهواز مشهد یا برعکس و همچنین سایر بلیط‌های محبوب مانند بلیط مشهد تهران، اهواز تهران، اهواز کیش و… به آژانس‌های معتبر آنلاین مراجعه کنید. به عنوان مثال توصیه می‌کنیم بلیط هواپیما قاصدک24 را در گوگل جستجو کرده و با انتخاب سایت قاصدک24، با قیمت تمامی بلیط‌ها در سرتاسر ایران و خارج از کشور آشنا شوید.

سفری شاد و متفاوت داشته باشید!

در این بخش به واقعیت‌ها و نکات علمی در سفر اشاره می‌کنیم که شما را در داشتن تجاربی شاد و منحصربه‌فرد یاری می‌کنند:

  • اگر آرزو می کنید که ای کاش شجاعت پریدن با چتر از داخل هواپیما یا بالا رفتن از یک صخره را داشتید، کافیست یک کار انجام دهید: بیشتر اوقات فراغت خود را با دوستان ریسک پذیر خود بگذرانید. به نظر می رسد ریسک پذیری هم مسری باشد.
  • یکی دیگر از کاربردی ترین واقعیت های علمی در مورد سفر این است که بدانید شادی وقتی در وجود شما ریشه می‌دواند که پول خود را به جای اشیا صرف تجربه‌ها کنید. تجربه‌ها به شما دلیلی برای منتظر ماندن و نیز خاطراتی برای به یاد آوردن بعد از آن رخداد می‌دهند. به علاوه تجربیات اغلب کوتاه و هشیارانه هستند. این به معنای آن است که شما وقت کافی برای منطبق شدن با آنچه که اتفاق می‌افتد و نیز عادی سازی آن در مغز خود ندارید. این همان اتفاقی است که وقتی چیزی را می‌خرید، رخ می‌دهد.
  • آیا می‌دانستید تحقیقاتی انجام شده که نشان می‌دهد برخی زبآن‌ها از دیگران شادتر هستند؟ برای مثال شامل تعداد کلمات مثبت بیشتری هستند. بر اساس این تحقیق پنج زبان شاد دنیا به ترتیب عبارتند از اسپانیایی، پرتغالی، انگلیسی، اندونزیایی و فرانسوی.
  • بین نوع سفری که انتخاب می کنید و شخصیت شما نوعی همبستگی وجود دارد. برای مثال افراد درون گرا بیشتر احتمال دارد که سفر به کوه را انتخاب کنند. در حالی که افراد برون گرا احتمالا گشت و گذار ساحلی را ترجیح خواهند داد. پس حتما قبل از سفر به خلق‌وخو و روحیات خود دقت کنید تا بتوانید بهترین لحظات را تجربه کنید.

کار کردن در سفر را فراموش کنید!

کار کردن در طول سفر بدتر از آن چیزی است که شما انتظار دارید! مطالعات اخیر نشان می‌دهد که غوطه خوردن در میان ایمیل‌های کاری منجر به این خواهد شد که شما کمتر از لحظات خود در سفر استفاده کنید و نتوانید تجارب لذت‌بخش را به خاطر بسپارید.

پس از آشنایی با کاربردی ترین واقعیت های علمی در مورد سفر قصد داریم به سراغ راهکار دیگری برویم که شما را در خرید خدمات سفر یاری می‌کنند.

همانطور که می‌دانید امروزه یکی از آسان‌ترین روش‌های خرید، استفاده از سایت‌ها و سامانه‌های اینترنتی است که در زمان و هزینه‌ی ما صرفه‌جویی خواهد شد. این موضوع در مورد خدمات سفر نیز صدق می‌کند و دیگر کمتر افرادی یافت می‌شوند که برای رزرو بلیط اتوبوس به ترمینال‌ها یا برای خرید بلیط قطار به راه‌آهن مراجعه کنند. چرا که آژانس‌های مسافرتی مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید در لیست‌های متنوع، خدمات خود را انتخاب کنید و در بستری امن آن را پرداخت نمایید. به عنوان مثال یکی از معتبرترین این آژانس‌ها، قاصدک24 معرفی می‌شود که تمامی امکانات لازم برای یک سفر به یادماندنی و بدون دردسر را فراهم می‌کند. شما در وبسایت قاصدک24 قادر خواهید بود بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما خریداری کنید؛ هتل رزرو کنید یا حتی ویزا دریافت کنید! البته این‌ها تمام خدمات قاصدک24 نبوده و امکان خرید تورهای مسافرتی متنوع مانند تور ترکیه، تورهای دبی، تور قطر، تور کیش و… نیز در آن وجود دارد. همچنین می‌توانید با رزرو بیمه مسافرتی، سفر خود را بیمه کنید و خیالتان را از هرگونه زیان مالی و حوادث احتمالی آسوده کنید!مطلب پیشنهادی: ۱۲ اپلیکیشن ضروری که در سفر به اروپا لازمتان خواهد شد !

165
زانوبند طبی مدل SH600
38%
129,900 تومان
210,000
جاروبرقی دریم مدل L20 Ultra
50%
77,000,000 تومان
153,625,000
ساعت هوشمند مدل K59Pro-2024
69%
1,890,000 تومان
6,000,000

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *