موبایل

این گوشی‌هوشمند به‌شما اجازه می‌دهد بدون اجازه طرف مقابل، مکالمه‌تان را ضبط کنید

براساس گزارش منتشرشده، ویجت ضبط مخفی به‌شما اجازه ضبط مکالمه بدون اطلاع طرف مقابل را می‌دهد.

درحال‌حاضر، هیچ تلفن‌هوشمندی به‌شما این اجازه را نمی‌دهد که بدون اطلاع طرف مقابلتان، مکالمه را ضبط کنید. اما به‌نظر می‌رسد که تلفن‌های ناتینگ بازی را بهم زده‌اند و این امکان را فراهم کرده‌اند.

در گزارش اندرویداتوریتی اینگونه آمده که کارل‌پی در شبکه‌اجتماعی X عنوان کرده که هر فردی که از یکی از تلفن‌های ناتینگ فون 1، ناتینگ فون 2 یا ناتینگ فون 2a استفاده می‌کند، می‌تواند بدون اطلاع طرف مقابل مکالمه را ضبط کند.

توییت Carl Pei درباره ضبط مخفی مکالمه

کارل‌پی می‌گوید این کار از طریق ویجت ضبط‌کننده جدید در تلفن‌های ناتینگ ممکن می‌شود و هم‌اکنون دردسترس کاربران قرار دارد. وی در گزارش خود می‌گوید: برای این ویژگی، درخواست زیادی از سوی کاربران ناتینگ دریافت کرده‌اند و آن‌ها باوجود اینکه از عواقب آن آگاه هستند، آن‌را منتشر کرده‌اند.

تا پیش‌از این، اگر کسی می‌خواست مکالمه‌ای را در تلفن‌های ناتینگ ضبط کند، باید از گزینه ضبط پیش‌فرض در شماره‌گیر گوگل استفاده می‌کرد. با فشردن این گزینه، یک هشدار برای طرف مقابل ارسال میشد و آن شخص از ضبط مکالمه آگاه بود. البته این حالت برای همه تلفن‌های اندرویدی وجود دارد و الان فقط ناتینگ است که آن را کنار گذاشته است.

بااین ویژگی جدید، اکنون کاربران ناتینگ با استفاده از این ویجت ضبط‌کننده می‌توانند مکالمه‌های خود را ضبط کنند، بدون اینکه طرف مقابل ازاین موضوع آگاهی داشته باشد یا هشداری دریافت کند.

مطمئناً اینکه کاربری بداند مکالمه درحال ضبط شدن است، از بسیاری از سوءاستفاده‌ها جلوگیری می‌شود. اما اینکه ناتینگ این ویژگی را برای کاربران خود فعال کرده، علاوه‌بر مزیت‌هایی که دارد، معایبی نیز به‌همراه خواهد داشت.

نظرشما درباره این اقدام ناتینگ چیست؟ آیا با ضبط مکالمه بدون اجازه طرف مقابل موافق هستید؟ لطفاً نظر خودتان را باما و سایر کاربران رایااستور در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید