رایااستور مگ

واتس‌اپ با اضافه کردن ارسال عکس و فیلم‌های غیرفشرده در iOS برای اپل محبوب‌تر شد!

به تازگی واتس‌اپ قابلیت ارسال عکس و فیلم را برای کاربران آیفون خود ارتقا داده است؛ به طوری که کاربران می‌توانند بدون کاهش کیفیت، فیلم‌ها و عکس‌های مورد نظر خود را ارسال کنند. سال‌ها بود که واتس‌اپ برای ارسال عکس و ویدئو‌ها، کیفیت معمولی و پیش‌فرض را قرار داده بود تا اینکه به‌تازگی امکان ارسال فایل‌ها با کیفیت HD را برای کاربران iOS فراهم کرده است. در ادامه توضیحات بیشتری را در این باره ارائه می‌دهیم.

محبوبیت واتس‌اپ در میان کاربران

واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پیام‌رسان در جهان است که برای پیام‌های فوری، پیام‌های گروهی و تماس‌های صوتی و تصویری عالی است. ضمن اینکه کاربران می‌توانند از این پلتفرم برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها و فیلم‌ها نیز استفاده کنند؛ اما انتقادی که همواره درباره این اپلیکیشن وجود داشته این است که امکان ارسال عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیت بالا از طریق آن وجود ندارد. همیشه قبل از ارسال فایل‌های بزرگ باید آن‌ها را فشرده کرد؛ به این معنی که گیرندگان نمی‌توانند تصاویر و ویدئوها را با وضوح بالا ببینند. در آپدیت جدید واتس‌اپ برای کاربران iOS این مشکل برطرف شده است و امکان ارسال فایل‌های چندرسانه‌ای با کیفیت بالا وجود دارد.

بنابراین دیگر در زمان خرید آیفون ۱۴ پرو مکس ۲۵۶ یا ایفون ۱۳ پرو مکس ۲۵۶ نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا می‌توانید به راحتی تصاویر یا فیلم‌های خود را از طریق واتساپ و بدون کاهش کیفیت، ارسال کنید. برای خرید بدون دردسر این مدل از گوشی‌های آیفون، می‌توانید به بازرگانی سیب مراجعه کنید.

جدیدترین ویژگی عکس و فیلم واتس‌اپ

جدیدترین ویژگی عکس و فیلم واتس‌اپ

پیش از این به‌روزسانی جدید، عکس‌ها و ویدیوهای با حجم زیاد قبل از ارسال از طریق واتساپ، فشرده می‌شدند که کیفیت تصاویر و ویدئوهای بزرگ را کاهش می‌داد. این ویژگی جدید به کاربران واتساپ اجازه می‌دهد تا تصاویر با وضوح بالا را بدون افت کیفیت و تا حجم 2 گیگابایت به اشتراک بگذارند.

نحوه ارسال عکس و فیلم با وضوح کامل در واتس‌اپ

ارسال عکس‌ها با وضوح کامل در واتس‌اپ بسیار ساده است؛ برای این کار می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

1- صفحه چت واتس‌اپ را در جایی که می‌خواهید عکس‌ها یا ویدئوهای فشرده‌ نشده را بفرستید، باز کنید.

2- روی نماد + در سمت چپ فیلدی که در آن پیام‌های خود را تایپ می‌کنید، ضربه بزنید.

3- روی Document به جای باز کردن کتابخانه ضربه بزنید.

4- Choose Photo or Video را انتخاب کنید.

5- یک عکس یا ویدئو از آلبوم‌های خود انتخاب نمایید.

6- روی نماد ارسال ضربه بزنید.

7- عکس یا ویدئو شما با وضوح کامل ارسال خواهد شد.

گیرنده برای دیدن تصویر یا ویدئو باید روی نام فایل در چت ضربه بزند. عکس یا ویدئو در اندازه کامل خود باز می‌شود و گیرنده در صورت تمایل می‌تواند آن را در تلفن خود ذخیره کند. بنابراین اگر نسبت به خرید آیفون 15 پرو مکس و محدودیت‌های آن دو دل هستید، دیگر جای نگرانی نیست و محدودیتی برای ارسال فایل‌های چندرسانه‌ای وجود ندارد.

نحوه ارسال عکس و فیلم با وضوح کامل در واتس‌اپ

آیا برای عکس‌هایی که می‌توان در واتس‌اَپ ارسال کرد، محدودیتی وجود دارد؟

در حال حاضر، این ویژگی مانند سایر اسناد در واتس‌اپ محدودیت اندازه دارد. این بدان معناست که با استفاده از این روش فقط می‌توانید عکس‌ها یا فیلم‌های تا دو گیگابایت را ارسال کنید. شما نمی‌توانید فایل‌های بزرگ‌تر از این مقدار را بدون فشرده‌سازی بفرستید. اگر نیاز به ارسال فایل‌های بزرگ‌تر دارید، باید از راه‌حلی مانند آپلود فایل در یک حساب ذخیره‌سازی ابری و اشتراک‌گذاری پیوند فایل در چت واتس‌اپ خود استفاده کنید.

این ویژگی جدید چه تفاوتی با ارسال عکس در واتس‌اپ دارد؟

واتس‌اپ اخیراً قابلیت ارسال تصاویر و ویدئوهای HD را در چت‌های کاربران خود معرفی کرده است. تفاوت اصلی این ویژگی جدید با ارسال عکس در واتس‌اپ این است که حتی اگر از تنظیمات HD هنگام ارسال عکس یا فیلم با استفاده از روش‌های استاندارد استفاده کنید، تصاویر شما در صورت بزرگ‌تر از آن اندازه تا حداکثر عرض یا ارتفاع 5120 پیکسل و ویدئوها تا حداکثر وضوح 720p فشرده می‌شوند. با استفاده از این روش عکس‌ها و ویدئوها می‌توانند از محدودیت‌ها تجاوز کرده تا زمانی که حجم کل فایل 2 گیگابایت یا کم‌تر باشد.

تفاوت کلیدی دیگری که بین این دو روش وجود دارد، این است که وقتی عکس یا فیلم را با استفاده از روش‌های معمول ارسال می‌کنید، تصویر یا ویدئو مستقیماً در چت واتس‌اپ قابل ‌مشاهده است. می‌توانید بلافاصله هر عکسی را که پست می‌شود، ببینید و ویدئوها را مستقیماً در چت پخش کنید؛ اما با استفاده از روش جدید، عکس یا ویدئو در چت نمایش داده نمی‌شود و برای دیدن تصویر یا ویدئو باید روی فایل موجود در چت کلیک کنید.

آیا قابلیت جدید عکس‌های واتس‌اپ به اندروید می‌آید؟

در حال حاضر این ویژگی جدید فقط در سیستم‌عامل iOS موجود است. هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که آیا این ویژگی در آینده برای گوشی‌های اندرویدی هم عرضه خواهد شد یا خیر؟ در صورتی که قرار باشد این ویژگی به اندروید اضافه شود، کاربران اندرویدی نیازی ندارند تا مدت‌زمان زیادی منتظر بمانند.

آیا می‌توان عکس‌های با کیفیت بالا را که در چت قابل ‌مشاهده است در واتس‌اپ ارسال کرد؟

یکی از معایب این روش این است که عکس‌ها و فیلم‌ها در خود چت قابل‌ مشاهده نیستند و برای دیدن فایل‌ها باید آن‌ها را باز کنید. اگر می‌خواهید عکس‌ها یا ویدئوهایی با کیفیت بالا ارسال کنید که سایر کاربران بتوانند مستقیماً در چت ببینند، امکان ارسال رسانه در حالت HD وجود دارد. این ویژگی برای تصاویر تا وضوح 5120 پیکسل یا ویدئوهایی با وضوح 720p کار می‌کند. تصاویر یا ویدئوها با وضوح بالاتر فشرده خواهند شد. برای ارسال رسانه در حالت HD طبق مراحل زیر عمل کنید:

1- چتی را باز کنید که می‌خواهید عکس‌ها و ویدئوهایتان نمایش داده شود.

2- روی نماد رسانه که به شکل دوربین است، ضربه بزنید.

3- یک عکس یا ویدئو از خودتان بگیرید یا روی نماد photos ضربه بزنید تا بتوانید یک عکس یا ویدئو از تلفن خود انتخاب کنید.

4- بعد از انتخاب تصویر یا ویدئو مورد نظر، روی نماد HD در بالای صفحه ضربه بزنید.

5- کیفیت HD را انتخاب کنید.

6- روی Done ضربه بزنید تا عکس یا ویدئو شما با کیفیت HD ارسال شود.

7- حال تصویر یا ویدئو مستقیماً در چت قابل ‌مشاهده است.

آیا می‌توان عکس‌های با کیفیت بالا را که در چت قابل ‌مشاهده است در واتس‌اپ ارسال کرد؟

چه دلایلی وجود دارد تا عکس‌ها را با وضوح کامل ارسال نکنیم؟

اگرچه ویژگی جدید واتس‌اپ برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوهای شما با کیفیت کامل مفید است، اما برخی جنبه‌های منفی نیز دارد. بزرگ‌ترین جنبه منفی این است که اگر عکس‌ها و فیلم‌ها را با وضوح کامل ارسال کنید، از دیتای بسیار بیشتری نسبت به تصاویر فشرده استفاده می‌شود. در صورت استفاده از Wi-Fi این مسئله چندان مهم نیست، اما اگر فایل خود را با استفاده از شبکه تلفن همراه ارسال می‌کنید، ممکن است بخش قابل ‌توجهی از داده شما از بین برود. در این شرایط ممکن است ترجیح دهید تا تصاویر را به ‌صورت فشرده ارسال کنید یا منتظر بمانید تا یک اتصال wi-Fi برای ارسال فایل‌های فشرده نشده داشته باشید.

جمع‌بندی

قابلیت جدیدی که واتس‌اپ برای ارسال عکس و ویدئو اضافه کرده است، باعث شده تا این پلتفرم در میان کاربران آیفون بسیار محبوب شود. البته باز هم تنها فایل‌های تا حجم دو گیگابایت را می‌توان با کیفیت اصلی ارسال کرد و فایل‌های حجیم‌تر باید فشرده شوند. لازم است بدانید که ارسال تمام فایل‌ها در واتس‌اپ ایمن است؛ زیرا واتس‌اپ از رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کند. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله نقد و بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس بپردازید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *