فناوری

گوگل امکان اشتراک‌گذاری فایل‌های گوگل درایو را با شرکت‌کنندگان جلسه تقویم گوگل فراهم کرد

به‌تازگی گوگل اعلام کرده است که کاربران می‌توانند فایل‌های گوگل درایو را در جلسه‌های تقویم گوگل به اشتراک بگذارند. در ادامه باما همراه باشید.

گوگل درایو و تقویم گوگل، برنامه‌های اصلی گوگل Workspace درحال ادغام با یکدیگر هستند. گوگل در پست وبلاگ خود اعلام کرد: این ویژگی جدید به کاربران این اجازه را می‌دهد تا اسناد و فایل‌ها را به‌راحتی با افرادی که به جلسه تقویم گوگل دعوت شده‌اند، به اشتراک بگذارند.

تا پیش ازاین اگر می‌خواستید فایل یا سندی را با شرکت‌کنندگان جلسه تقویم گوگل به اشتراک بگذارید، باید فایل را با هر فرد بصورت جداگانه به اشتراک می‌گذاشتید. از طرفی، می‌توانستید یک پیوند قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید و آن را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهید. اما هیچ راهی برای به‌اشتراک گذاشتن یک فایل گوگل درایو با افراد جلسه تقویم گوگل وجود نداشت.

اکنون وقتی گفتگویی را که قصد دارید سند یا فایلی را در آن به اشتراک بگذارید باز می‌کنید، جلسات برنامه‌ریزی شده تقویم گوگل ظاهر می‌شوند. می‌توانید برای پیدا کردن جلسه موردنظرتان آن‌ها را براساس نامشان جستجو کنید تا نتایج براساس تاریخ، زمان و تعداد افراد دعوت‌شده نمایش داده شوند. در نهایت بعد از اینکه جلسه مورد نظرتان را پیدا کردید، می‌توانید روی Done کلیک کنید تا جلسه انتخاب شود.

همچنین می‌توانید فایل‌هایی را که با اعضای جلسه تقویم گوگل به اشتراک گذاشته شده‌اند را مشاهده کنید. بعد از اینکه جلسه موردنظر را انتخاب کردید در صفحه اشتراک گوگل درایو، یک کادر به‌نام پیوست به رویداد تقویم ظاهر می‌شود که اگر آن را انتخاب کنید، فایل‌های به اشتراک گذاشته‌شده با افراد جلسه، در تقویم گوگل پیوند داده می‌شوند.

گوگل برای اینکه از افرادی که نباید به اسناد دسترسی داشته باشند جلوگیری کند، در زمانیکه می‌خواهید فایلی را بصورت مستقیم به جلسه تقوم گوگل پیوست کنید، از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید فایل را با شرکت‌کنندگان نیز به اشتراک بگذارید یا خیر؟ درصورتی که شما تأیید کنید، فایل‌ با همه شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود.

اشتراک‌گذاری فایل با افراد جلسه تقویم گوگل

برای اینکه بتوانید فایلی را با افراد جلسه تقویم گوگل به اشتراک بگذارید، علاوه‌بر اینکه باید در جلسه شرکت کنید، باید مالک یا ویرایشگر سند نیز باشید. درمقابل، اگر می‌خواهید فایلی را با جلسه‌ای به اشتراک‌ بگذارید که به‌آن دعوت نشده‌اید، باید از روش قدیمی استفاده کنید.

درحال‌حاضر این ویژگی در دسترس است اما احتمالاً دو هفته‌ای زمان میبرد تا برای همه کاربران ظاهر شود. این ویژگی برای همه کاربران گوگل Workspace، حتی افرادی که از حساب‌های شخصی گوگل استفاده می‌کنند نیز در دسترس است.

منبع
androidcentral

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید