ریپورتاژ آگهی

برای سئو سایت فروشگاهی باید چکار کنیم؟

امروزه سایت‌‌های فروشگاهی به یکی از پر طرفدارترین سایت‌ها تبدیل شده‌اند ، زیرا آمار خریدهای اینترنتی بسیار بالاتر از آمار خریدهای فیزیکی است و به دلیل سهولت خرید در این روش افراد ترجیح می‌دهند از طریق سایت و یا اینستاگرام خریدهای خود را انجام دهند. همین مساله موجب شده است کسب و کارهای فروشگاهی به فکر سئوسایت خود باشند. زیرا سایتی که سئو مناسبی داشته باشد قطعا درآمد خوبی هم خواهد داشت. برای مثال:  سایتی مانند دیجی کالا به دلیل بالا بودن سئو مدام در نتایج برتر گوگل قرار می‌گیرد و روزانه تراکنشات بالایی دارد. پس این نکته را فراموش نکنید که پس از راه‌اندازی سایت فروشگاهی باید تمرکز شما روی جذب بازدیدکننده و مشتری باشد و درصد بالایی از این مهم توسط سئو امکان پذیر خواهد بود.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اگر نخواهیم سایت را سئو کنیم باید چکار کنیم؟

قطعا این کار، کار درستی نخواهد بود و در طولانی مدت ضرر خواهید کرد. ولی در هر صورت و به هر دلیل اگر نمی‌توانید سئو کنید ولی تمایل دارید بسیار سریع محصولات خود را به فروش برسانید باید از تبلیغات علی الخصوص تبلیغات در گوگل کمک بگیرید. توجه داشته باشید که دامنه‌های ir به دلیل تحریم بودن امکان تبلیغات در گوگل را نخواهند داشت. در این صورت مجبور به انجام تبلیغات دیگر از جمله: تبلیغات بنری و کلیکی و همسان و … خواهید بود که علاوه بر هزینه بالا بازدهی کمتری هم خواهند داشت.

چگونه سایت فروشگاهی را سئو کنیم؟

پس از طراحی سایت فروشگاهی و یا خرید سایت فروشگاهی  نوبت به سئوسازی سایت فروشگاهی می‌رسد. برای این کار شما باید بهتر از رقبای خود فعالیت نمایید. در واقع باید نقاط ضعف و قدرت خود و مشتریان تان را بیابید و به رفع و بهبود آنها بپردازید:

سئو سایت فروشگاهی عبارت است از :

سئو داخلی :

سئو داخلی

در سئو داخلی تمامی استاندارهایی که انجام می‌شود در داخل سایت است تا بتوان تجربه کاربری مناسبی رقم زد:

  • مدیریت کلمه کلیدی و url ها: برخلاف حالت عادی که این امکان وجود دارد که برای هر صفحه بین 3 الی 7 کلمه کلیدی داشته باشید. در سایت های فروشگاهی باید به ازای هر صفحه 1 کلمه کلیدی داشته باشید و بهتر است برای سئوسازی روی دسته بندی محصول کار کنید تا مشتریان با طیف وسیعی از محصولات روبرو شوند.
  • بهتر است یا از دسته بندی استفاده کنید و یا از برچسب‌ها : برچسب ها، صفحات بدون محتوا ایجاد می‌کنند که این از نظر گوگل خوب نیست و بهتر است صفحات حداقل 300 واژه محتوا داشته باشند. لذا برای سایت های فروشگاهی بهتر است از دسته‌بندی‌ها استفاده کنید.
  • تولید محتوای مداوم: سعی کنید برای سایت فروشگاهی خود از وبلاگ استفاده کنید تا به صورت مستمر بتوانید محتوا جدید در سایت داشته باشید.
  • استفاده از تصاویر با کیفیت و بهینه : برای سایت خود از تصاویر با کیفیت ولی با حجم مناسب استفاده کنید. سعی کنید لوگوی خود را به صورت واترمارک روی تصاویر سایت قرار دهید.
  • سئو محتوا: تگ های هدینگ و متای توضیحات و متن جایگزین تصویر و هر آنچه که به سئوی نوشته مربوط می‌شود باید رعایت شود. حتما از یک افزونه سئو مانند: رنک مث و یا یوست سئو استفاده کنید.
  • فعال کردن بخش نظرات کاربران: گوگل تمامی تمرکز خود را بر روی ارائه یک تجربه خوب به کاربر قرار داده است. لذا اگر محصولی دارای ویدئو نحوه استفاده و یا توضیح در رابطه با محصول باشد و کاربران نظرات خود را در زیر محصول قرار دهند. این مورد موجب راحتی و کمک به کاربر خواهد شد و گوگل این مورد را بسیار می‌پسندد. اگر در اول راه هستید و هنوز نظراتی دریافت نکرده‌اید خودتان این کار را انجام دهید.

سئو خارجی :

سئو خارجی
  • بک لینک گیری از شبکه های اجتماعی: 1 روز پس از انتشار محصول در سایت بهتر است همان محصول و یا محتوا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود این مورد سیگنال خوبی به گوگل خواهد داد و موجب افزایش و بهبود قدرت دامنه شما خواهد شد.
  • انتشار رپورتاژ آگهی : یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو خارجی که به هیچ سایتی محدود نیست و برای تمامی سایت ها کاربرد دارد، رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی یک متن آموزشی و تبلیغاتی است که با استفاده از بک لینک گیری درونی از متن آن می‌توان قدرت خوبی را به سایت انتقال داد.

سئو تکنیکال:

سئو تکنیکال

در سئو تکنیکال بیشتر موارد فنی جهت بهبود کلی سایت انجام میشود. برای مثال:

  • معماری سایت: برای سهولت کار با سایت و رهنمون شدن صحیح کاربر به سایت باید از دسته‌بندی‌ها محصولات استفاده کنید و در این دسته بندی هم به طبقه بندی محصولات بپردازید. برای سایت های فروشگاهی حتما از فیلتر استفاده نمایید.
  • ایجاد نقشه سایت: این فایل یک فایل xml است و وظیفه این را داردکه  آدرس صفحات سایت را به گوگل معرفی و موجب ایندکس سریع مطالب شود.
  • بهینه‌سازی فایل robots.txt : با استفاده از این فایل به گوگل می‌گویید که کدام بخش از سایت را ایندکس نماید و به کدامیک دسترسی نداشته باشد.
  • سرعت سایت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که در سئو باید انجام داد بهبود سرعت سایت است زیرا گوگل اهمیت زیادی به سرعت سایت می‌دهد و در کل دوستار سایت‌هایی با سرعت بالاست.
  • واکنشگرایی سایت : یک سایت فروشگاهی باید در تمامی دستگاه‌ها از جمله لپ تاپ و موبایل و تبلت به خوبی نمایش داده شود. زیرا مشتریان با دستگاه‌های مختلف سایت را بازدید می‌کنند، پس باید به فکر تمامی مشتریان بود.
  • استفاده از داده‌های ساختار یافته :  یا structed data  ها کدهایی هستند که در قالب سایت جهت معرفی بخش‌های مختلف سایت در قالب سایت اضافه می‌شود.

و در پایان:

در این مقالهه در رابطه با مواردی که در سئو سایت فروشگاهی نیاز دارید بیان شد. در صورتیکه شما هم تمایل دارید سئو سایت خود را آغاز نمایید می‌توانید از پلن‌های سئوسازی سایت  ساز زرین استفاده کنید. تیم قدرتمند ما در سایت ساز زرین تا انتهای راه با شما خواهد بود در نتایج برتر گوگل ظاهر شوید. برای شروع می‌توانید با شماره های 09104326225 و ی 02171053933 در ارتباط باشید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *