سیستم عامل

6 ویژگی شگفت‌انگیز One UI 6.1 که شما را دیوانه می‌کند

رابط‌کاربری One UI 6.1 یکی از به‌روزترین و قدرتمندترین سیستم‌عامل‌هایی است که دنیای موبایل تاکنون به‌خود دیده است.

سامسونگ زمانیکه سری گلکسی S24 را معرفی کرد، از گلکسی AI هم پرده برداشت. این ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی بعنوان یک ابزار برای بُرد سامسونگ محسوب شدند؛ گلکسی AI نظر کاربران به خود جلب و افزایش فروش را برای این غول کره‌ای به‌ارمغان آورد.

ویژگی‌های گلکسی AI به سری گلکسی S24 محدود نشدند و سامسونگ آن‌ها را برای گوشی‌ها و تبلت‌های پرچمدار نسل آخر خود با آپدیت One UI 6.1 عرضه کرد. دراین مقاله قصد داریم 6 ویژگی جذاب گلکسی AI را معرفی کنیم که مطمئناً هرکسی را مجذوب خود می‌کند.

جستجو دایره‌ای در گوگل

1- جستجو دایره‌ای

ویژگی جستجو دایره‌ای به‌شما اجازه می‌دهد به‌راحتی دور هر چیزی که می‌خواهید خط بکشید و آن‌را در گوگل سرچ کنید. برای استفاده از این ویژگی کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  1. دکمه صفحه‌اصلی یا دکمه نوار پیمایش را برای مدتی فشار دهید.
  2. با استفاده از انگشت یا قلم S-Pen دور یک شی روی نمایشگر خط بکشید یا روی آن ضربه بزنید.

نتایج جستجو دراین همین صفحه برای شما باز می‌شود و نیازی به ترک صفحه ندارید. نکته دیگر اینکه می‌توانید روی متنی ضربه بزنید تا بتوانید آن‌را کپی و یا حتی در لحظه ترجمه کنید.

ویرایش تصویر با هوش‌مصنوعی

2- ویرایش تصویر با هوش‌مصنوعی

سامسونگ با انتشار One UI 6.1، چندین ویژگی ویرایش تصویر مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی را به برنامه گالری اضافه کرده است؛ با استفاده از این ویژگی‌ها می‌توانید تصاویر را بچرخانید، قسمت‌های خارج از قاب را خیلی دقیق پر کنید، یک شی را خیلی دقیق از روی تصویر پاک کنید، می‌توانید اشیاء را جابجا یا سایز آن‌ها را تغییر دهید، می‌توانید یک شی‌ را بعنوان برچسب ذخیره و یا آن‌را به تصویر دیگری بچسبانید و کلی موارد دیگر.

برای استفاده از این ویژگی، مراحل زیر را طی کنید:

  1. برنامه گالری را باز و روی یک تصویر ضربه بزنید تا انتخاب شود.
  2. روی نماد ویرایش (مداد) ضربه بزنید.
  3. روی نماد Galaxy AI در گوشه‌پایین سمت‌چپ کلیک کنید تا Magic AI وارد تصویر شود.

3- ساخت فیلم‌های اسلوموشن فوری

بااستفاده از این ویژگی که با One UI 6.1 عرضه شده است، می‌توانید هر ویدئویی که در گالری دارید را به یک ویدئو آهسته تبدیل نمایید. هوش‌‌مصنوعی با تجزیه‌وتحلیل دقیق فریم‌های موجود، این کار را خیلی دقیق انجام می‌دهد. برای انجام این‌کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. برنامه گالری را باز کنید و روی یک ویدئو ضربه بزنید.
  2. انگشت خود را روی ویدئو نگه دارید تا پخش ویدئو بصورت اسلوموشن شروع شود.
  3. روی نماد مداد در پایین ضربه بزنید تا گزینه‌های بیشتری در اختیارتان قرار بگیرد.

می‌توانید سرعت ویدئو را تنظیم کنید یا اینکه انتخاب کنید کل ویدئو یا بخشی از آن بصورت اسلوموشن پخش شود.

ارتقاء پیام‌رسانی در One UI 6.1

4- ارتقاء پیام‌رسانی

با آپدیت جدید، صفحه‌کلید سامسونگ هم ویژگی‌های جالبی دریافت کرده که مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی هستند. اکنون می‌توانید لحن پیام خود را تغییر دهید یا املا و دستور زبان پیام‌های خود را بوسیله هوش‌مصنوعی بررسی کنید.

درنظر داشته باشید که این ویژگی فقط با کیبورد سامسونگ کار می‌کند و اگر از سایر کیبوردهای شخص‌ثالث استفاده می‌کنید، نمی‌توانید از ویژگی‌های پیام‌رسانی بهره ببرید.

ارتقاء پیام‌رسانی در One UI 6.1

برای استفاده از ویژگی‌های صفحه‌کلید کیبورد، مراحل زیر را طی کنید:

  1. یک برنامه پیام‌رسانی مانند پیام‌ها، واتساپ، تلگرام و… را باز و شروع به نوشتن کنید.
  2. متن خود را انتخاب و روی نماد هوش‌مصنوعی در صفحه‌کلید ضربه بزنید.

اکنون می‌توانید به‌کمک Galaxy AI لحن پیام خود را انتخاب کنید که بصورت محاوره‌ای ارسال شود یا رسمی یا خودمانی. همچنین می‌توانید با استفاده از هوش‌مصنوعی، خطاهای نوشتاری خود را پیدا و اصلاح کنید (البته این ویژگی احتمالاً برای زبان‌های پشتیبانی‌شده مثل کره‌ای و انگلیسی دقیق کار می‌کند).

ترجمه لحظه‌ای تماس

5- ترجمه لحظه‌ای تماس

این ویژگی جذاب باعث می‌شود بتوانید با هرشخصی با هرزبانی مکالمه داشته باشید. دراین روش شما با شخصی مثلاً انگلیسی زبان صحبت می‌کنید، درحالیکه شما زبان انگلیسی را بلد نیستید و درحال مکالمه بصورت فارسی هستید، اما Galaxy AI صحبت‌های شما را به انگلیسی ترجمه کرده و برای شنونده ارسال می‌کند.

جامعه فناوری این ویژگی را بخاطر عملکرد دقیقی که داشته است، تحسین کرده‌اند. شما تنها کاری که باید انجام دهید، انتخاب زبانی است که می‌خواهید صحبت‌هایتان ترجمه شود. نکته جالبی که وجود دارد، این است که لازم نیست شخص شنونده، گوشی سامسونگ داشته باشد که One UI 6.1 را اجرا کند؛ شما می‌توانید با هرشخصی که از هر تلفن غیر از سامسونگ استفاده می‌کند هم مکالمه داشته باشید؛ نکته جالب دیگر این است که متن ترجمه‌شده با صدای شما پخش می‌شود.

برنامه یادداشت‌های هوشمند

6- برنامه یادداشت‌های هوشمند

اگر از برنامه Samsung Notes استفاده می‌کنید، قطعاً این ویژگی‌های هوش‌مصنوعی می‌تواند خیلی به‌کارتان بیایند. برنامه یادداشت در گوشی‌هایی که از One UI 6.1 استفاده می‌کنند، اکنون با ویژگی‌های هوش‌مصنوعی ادغام شده و می‌تواند نوت‌برداری را آسان‌تر کند.

این برنامه اکنون می‌تواند متن‌های طولانی را بادقت و خیلی سریع، خلاصه کند؛ همچنین می‌تواند املای کلمه در متن و سربرگ را بررسی و یا حتی متون را به زبان‌های مختلف ترجمه کند.

برای استفاده از ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی برنامه یادداشت مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه Notes را باز کنید.
  2. روی یک یادداشت ضربه بزنید.
  3. روی نماد Galaxy AI ضربه بزنید تا ویژگی‌های هوش‌مصنوعی را مشاهده کنید.

جمع‌بندی

تا اینجای مقاله تلاش کردیم تا به‌شما بهترین ویژگی‌های هوش‌مصنوعی که با One UI 6.1 عرضه شده‌اند را معرفی کنیم. این‌ها همه ویژگی‌های Galaxy AI نیستند؛ بعنوان مثال One UI 6.1 یک مرورگر هوشمند ارائه می‌دهد که می‌تواند صفحات وب را خلاصه و ترجمه کند؛ همچنین دارای ویژگی نمایش پس‌زمینه قفل صفحه روی نمایشگر همیشه روشن (AOD) هم می‌باشد، اما این ویژگی بصورت انحصاری برای سری گلکسی S24 عرضه شده‌ است.

شما از کدام ویژگی هوش‌مصنوعی خوشتان آمده؟ لطفاً نظرتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع
gizmochina

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *