فناوری

تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل 2 با پشتیبانی از وضوح 4.3K برای هر چشم معرفی شد

کوالکام امروز تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل 2 را برای هدست‌های واقعیت افزوده معرفی کرد. این هدست دستگاه‌های AR، MR و VR را شامل می‌شود. کوالکام دراین مراسم معارفه از پشتیبانی وضوح 4.3K برای هر چشم خبر داد. در ادامه باما در رایااستور همراه باشید تا جزئیات این خبر را بررسی کنیم.

تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل 2 معرفی شد

گفته می‌شود سامسونگ و گوگل قصد دارند ازاین پلتفرم در هدست‌های نسل آینده خود استفاده کنند. براساس اعلام کوالکام، تراشه +XR2 نسل 2 نسبت‌به نسخه معمولی خود یعنی XR2 نسل 2، می‌تواند تا %15 عملکرد گرافیکی بالاتر و تا %20 عملکرد پردازنده CPU بالاتری را ارائه دهد. همچنین گفته شده که این تراشه از وضوح 4.3K برای هر چشم تا 90 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

باتوجه به‌اینکه تراشه +XR2 نسل 2 نسبت‌به نسخه معمولی خود از سخت‌افزار ارتقاءیافته‌تری استفاده می‌کند، می‌تواند امکان رندر پویا، تغییر فضا و وضوح فوق‌العاده بازی را حتی در گرافیک 4K فراهم کند.

در تراشه جدید از هوش‌مصنوعی استفاده می‌شود که بصورت همزمان از 12 دوربین یا بیشتری پشتیبانی می‌کند. این تعداد دوربین باید تعاملات فضایی از جمله سر، کنترلر، حالت چهره، تخمین عمق و بازسازی سه‌بعدی را بهبود ببخشد و امکانات بیشتری را ارائه دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این تراشه، پشتیبانی از نمایش ویدئوهای تمام‌رنگی 12 میلی‌ثانیه‌ای است. کوالکام درباره پروتکل‌های بی‌سیم نیز گفته: دستگاه‌هایی که از تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل 2 استفاده کنند، روی همه پروتکل‌های بی‌سیم از قبیل وای‌فای 6، 6E و 7 کار می‌کنند.

ویژگی‌های تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل 2 در یک نگاه

باتوجه‌ به پشتیبانی تراشه از این‌چنین ویژگی‌های سنگینی، می‌توان انتظار رقابت هدست‌های آینده با ویژن پرو اپل را داشت. البته کوالکام درباره اینکه چه زمانی باید منتظر باشیم تا اولین هدست به تراشه جدید اسنپدراگون +XR2 نسل 2 مجهز شود، صحبتی نکرده است.

نظرشما درباره تراشه جدید چیست؟ آیا می‌تواند کمک کند تا هدست‌هایی برای رقابت با ویژن پرو اپل به بازار معرفی شوند؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید