سیستم عامل

برخی از ویژگی‌های جدید لانچر پیکسل در اندروید 15

لانچرپیکسل در اندروید15 ویژگی‌ها و انیمیشن‌های جدیدی را برای بهبود تجربه‌کاربری اضافه می‌کند.

گوگل در آپدیت اندروید 15 خود قصد دارد ویژگی‌های زیادی را برای گوشی‌های پیکسل ارائه کند. یکی از بخش‌هایی که با آپدیت جدید دست‌خوش تغییرات می‌شود، بخش لانچر می‌باشد که در گوشی‌های پیکسل به‌آن پیکسل لانچر هم گفته می‌شود. در ادامه باما باشید تا ویژگی‌هایی که قرار است برای بخش لانچر گوشی‌های پیکسل ارائه شوند را بررسی کنیم.

اولین موردی که قرار است تغییر کند، انیمیشنی است که با کشیدن انگشت به‌بالا به صفحه‌اصلی برمی‌گردد. انیمیشن جدید سریع‌تر، فنری‌تر و جلوه زوم تصویر زمینه را برجسته‌تر می‌کند.

مورد بعدی، آزادی عمل در انتخاب ویجت است. درحال‌حاضر وقتی انتخابگر ویجت را در پیکسل لانچر باز می‌کنید، یک ویجت بصورت تصادفی در بالای صفحه ظاهر می‌شود؛ اما در سیستم‌عامل جدید توصیه‌های بیشتری برای انتخاب خواهید داشت. توصیه‌ها براساس نوع دسته‌بندی می‌شوند و پیدا کردن ویجت مطابق با نیاز شما را آسان‌تر می‌کنند.

رابط‌کاربری توصیه‌های ویجت جدید در اندروید 15 بتا 1
رابط‌کاربری توصیه‌های ویجت جدید در اندروید 15 بتا 1

بدین‌ترتیب با معرفی سیستم‌عامل اندروید 15 خواهید توانست ویجت‌هایی از دسته‌های سلامت و تناسب اندام، اخبار و مجلات، پیشنهادات برای شما، آب‌وهوا و Your Chill Zone را انتخاب کنید. این درحالیست که درحال‌حاضر فقط می‌توانید از بین دسته‌هایی مانند موارد ضروری، اجتماعی و سرگرمی یک ویجت را انتخاب کنید. مشخص‌است که با اندروید 15، بخش ویجت‌ها تغییر قابل‌توجهی خواهد کرد.

رابط‌کاربری توصیه‌های ویجت جدید در اندروید 15 بتا 1

تغییر دیگر، اضافه‌شدن دکمه «Add +» به صفحه انتخابگر ویجت است. با فشردن این دکمه می‌توانید ویجت موردنظر خود را به‌راحتی روی صفحه‌اصلی خود قرار دهید و دیگر نیازی نیست تا ویجت را فشار داده، نگه دارید و سپس بکشید.

اضافه‌شدن دکمه افزون به صفحه ویجت‌ها

درنهایت، لانچرپیکسل در اندروید 15 آماده می‌شود تا رابط‌کاربری را هم بهبود ببخشد. صفحه‌نمایش در اندروید 14 شامل یک چرخ‌فلک افقی از برنامه‌هایی است که اخیراً بازشده و این قرار نیست در اندروید 15 تغییر کند. تنها موردی که تغییر می‌کند، روش دسترسی به منو است که در آن یک دکمه قرصی‌شکل بالای هر برنامه با نماد برنامه، نام و فلش کشویی قرار می‌گیرد و شامل گزینه‌های اطلاعات برنامه، ورود به‌حالت تقسیم صفحه و توقف موقت برنامه می‌باشد.

درنظر داشته باشید که تغییرات ذکرشده دراین مقاله هنوز در اندروید 15 بتا 1 وجود ندارند. این تغییرات توسط اندرویداتوریتی مشاهده شده‌اند و مشخص نیست که چه تعداد از آن‌ها عرضه می‌شوند. به‌هرحال، این تغییرات باعث بهبود تجربه کاربری می‌شوند و ما امیدواریم که همه آن‌ها منتشر شوند.

از آنجایی که لانچر پیکسل فقط برای گوشی‌های پیکسل منتشر می‌شود، باید دید که آیا این تغییرات برای دستگاه‌های OEM دیگر هم اعمال می‌شوند یا خیر؟ نظر شما درباره تغییرات جدید لانچر پیکسل در اندروید 15 چیست؟ لطفاً نظرات خودتان را باما در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *