نرم افزار و اپلیکیشن

به‌زودی با گوگل مسیج می‌توان به هرکسی پیام ماهواره‌ای ارسال کرد

به‌نظر می‌رسد به‌زودی می‌توان از طریق برنامه گوگل‌مسیج برای هر کسی پیام ماهواره‌ای ارسال کرد.

ماه گذشته بود که گزارشی از رشته کدهای برنامه گوگل‌مسیج منتشر شد که بطور مستقیم به پیام‌های ماهواره‌ای اشاره می‌کرد؛ دراین رشته کدها کلماتی مانند «اورژانس» و «نمایش اضطراری» وجود داشت که نشان می‌داد می‌توان از پیام‌های ماهواره‌ای برای مواقع ضروری استفاده کرد. اما اکنون خطوط تازه‌ای مشاهده شده که خبر از اتصال ماهواره‌ای با هر کسی را می‌دهند.

به‌گفته اندرویداتوریتی، رشته کدهای جدید در نسخه بتا 20240329_01_RC00 کشف شده‌اند و عملکرد پیام‌های ماهواره‌ای در برنامه گوگل‌مسیج را توضیح می‌دهند؛ این رشته کدها اطلاعات زیر را ارائه می‌دهند:

  1. برای ارسال و دریافت، بیرون و زیر آسمان قرار بگیرید.
  2. پیام‌های ماهواره‌ای ممکن‌است بیشتر از حد معمول زمان ببرند و نمی‌توانند شامل عکس و فیلم باشند.
  3. شما می‌توانید به هر کسی پیام بدهید، از جمله خدمات اضطراری.

درحالیکه دو خط اول کاملاً توضیحی هستند، اما این خط سوم است که مورد توجه قرار می‌گیرد. دراین بند به‌این موضوع اشاره شده که می‌توان به هرشخصی پیام داد و این ویژگی تنها به موقعیت‌های اضطراری محدود نمی‌شود.

از سال 2022 تاکنون، گوشی‌های آیفون به پیام‌رسانی ماهواره‌ای مجهز هستند، اما این ویژگی تنها برای تماس یا خدمات اضطراری قابل استفاده است. این روش در گوشی‌های اپل به‌شما اجازه می‌دهد تا با کمک‌های کنار جاده‌ای ارتباط برقرار کنید، موقعیت مکانی خود را از طریق Find My ارسال و اطلاعات خاصی را با مخاطبین اضطراری خود به اشتراک بگذارید.

انتظار می‌رود با انتشار اندروید 15، اتصال ماهواره‌ای به گوشی‌های اندرویدی هم وارد شود. با در دسترس قرار گرفتن این ویژگی، کاربران قادر خواهند بود بدون نیاز به اینترنت یا سرویس وای‌فای، پیام ارسال و دریافت کنند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید