اینترنت و شبکه

اسپیس‌ایکس، سرویس ماهواره‌ای خود را روی اندروید و آیفون آزمایش کرده است

براساس گزارش منتشرشده، سرویس ماهواره‌ای استارلینک روی دستگاه‌های سامسونگ، اپل و گوگل با موفقیت آزمایش شده است.

شرکت اسپیس ایکس از برنامه خود برای راه‌اندازی سرویس تلفن ماهواره‌ای مستقیم به موبایل تا اواخر سال جاری سخن می‌گوید. این سرویس که توسط ناوگان ماهواره‌ای استارلینک تأمین می‌شود، درحال‌حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد و گفته می‌شود که همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود. اسپیس ایکس درباره سرویس Direct to Cell می‌گوید: از بابت این سرویس به خود افتخار می‌کنیم.

به‌گزارش اندرویداتوریتی، اسپیس‌ایکس سرویس Direct to Cell را روی دستگاه‌های متعددی از سامسونگ، اپل و مدل‌های گوگل آزمایش کرده و در همه آن‌ها پیام‌های متنی SMS، پیام‌های X (توئیتر سابق) و پیام‌های واتساپ با موفقیت ارسال و دریافت شده‌اند.

درخصوص مکان استفاده از این سرویس نیز گفته می‌شود هیچ محدودیتی وجود ندارد. در ادامه گزارش آمده که سرویس Direct to Cell در مناطق شهری و روستایی، داخل و خارج از منزل، زیر آسمان و حتی زیر پوشش درختان به‌خوبی کار می‌کند.

اسپیس‌ایکس درحال‌حاضر با T-Mobile همکاری می‌کند تا بتواند بعداز راه‌اندازی، این سرویس را برای مشتریان این اپراتور در ایالات متحده، هاوایی، بخش‌هایی از آلاسکا، پورتوریکو و آب‌های سرزمینی ایالات متحده ارائه دهد. همچنین گفته می‌شود که احتمالاً این سرویس برای سایر اپراتورهای جهان اعم‌از Rogers (کانادا)، Optus (استرالیا)، One NZ (نیوزیلند)، Salt (سوئیس) و KDDI (ژاپن) نیز ارائه شود.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *