نرم افزار و اپلیکیشن

اسپاتیفای اجازه می‌دهد با هوش‌مصنوعی، لیست پخش بسازید

ویژگی جدید به‌شما اجازه می‌دهد تا لیست‌پخش را با درخواستی‌هایی از مکان‌ها، حالات‌، ژانرها و... ایجاد کنید.

امروزه هرکجا را که نگاه می‌کنیم، ردپای هوش‌مصنوعی مولد را میبینیم. اسپاتیفای که پیش‌تر ویژگی AI DJ را معرفی کرده بود، دیروز ویژگی جدید لیست‌های پخش هوش‌مصنوعی را معرفی کرد.

به‌گزارش اندرویداتوریتی، این شرکت روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد ویژگی لیست‌های‌پخش هوش‌‌مصنوعی را برای کاربران پریمیوم خود منتشر کند. این ویژگی به کاربران پریمیوم اجازه می‌دهد با یک درخواست، لیست پخش ایجاد کنند. در ادامه اسپاتیفای، چند نمونه از درخواست‌ها را به‌اشتراک گذاشت و نشان داد که کاربران چگونه می‌توانند یک لیست‌پخش مختص خود ایجاد کنند. در ادامه این نمونه درخواست‌ها را مشاهده کنید:

  • موسیقی آرامش‌بخش برای فصلی که آلرژی دارم.
  • لیست پخشی که به من احساس اعتمادبه‌نفس بدهد.
  • لیست پخشی برای روزهایی که غمگین هستم.
  • و…
مراحل ساخت لیست‌پخش با هوش‌مصنوعی در اسپاتیفای

اسپاتیفای همچنین گفت که درخواست‌ها می‌توانند شامل مکان‌ها، حیوانات، فعالیت‌ها، رنگ‌ها، ایموجی‌ها و شخصیت‌های فیلم باشند. طبق گفته این غول موسیقی، هوش‌مصنوعی برای اینکه لیست‌پخش را بسازد، بهترین دستورها، حالت‌ها، هنرمندان، ژانرها و دهه‌ها را باهم ترکیب می‌کند تا بهترین خروجی را داشته باشد. درنظر داشته باشید که امکان اصلاح لیست‌های‌پخش با درخواست‌های بعدی وجود دارد. اسپاتیفای در انتهای گزارش خود اعلام کرد که «تدابیری را برای دستورات تهاجمی» اتخاذ نموده است.

طبق اعلام اسپاتیفای، ویژگی لیست‌های پخش هوش‌مصنوعی درحال‌حاضر فقط برای کاربران پریمیوم در استرالیا و بریتانیا دردسترس است و نباید منتظر راه‌اندازی گسترده این ویژگی برای این نزدیکی‌ها باشیم. به‌هر امیدواریم این ویژگی خیلی سریع برای همه بازارها منتشر شود.

نظرشما درباره ویژگی جدید اسپاتیفای برای ساخت لیست‌پخش با هوش‌مصنوعی چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید