ریپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تخت بیمارستانی و بالابر برقی بیمار

تخت بیمارستانی، تختی است که از آن به منظور استراحت و مراقبت از بیماران هم در منازل هم در بیمارستان‌ ها استفاده می ‌شود.

تخت بیمارستانی با امکانات و ویژگی ‌های خاصی طراحی و تولید می ‌شود و به پرستاران و مراقبان بیماران این امکان را میدهد که با راحتی بیشتری فعالیت کرده و بیماران را درمان کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برای استراحت بیماران باید از چه نوع تختی استفاده کرد؟

با توجه به این موضوع که بعضی از بیماران باید در طول شبانه روز استراحت کرده و در تخت خود باشند، باید از تختی مناسب برایشان استفاده کرد.

ویژگی‌ های یک تخت مناسب عبارت ‌اند از:

  • تختی که انعطاف پذیری کافی داشته باشد و بیمار در آن احساس راحتی کند.
  • تختی که از گردن و ستون فقرات بیمار به خوبی محافظت کند.
  • تختی که امنیت بیمار را فراهم کند و دارای نرده‌ های کناری مناسب باشد.
  • تختی که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد.
  • تختی که ابعاد مناسبی داشته باشد. (طول 220 و عرض 110)
  • تختی که چرخ ‌های ترمز دار داشته باشد.
خرید تخت بیمارستانی و بالابر برقی بیمار

تخت های بیمارستانی چند نوع دارند؟

تخت‌های بیمارستانی در دو نوع برقی و مکانیکی طراحی و تولید می ‌شوند، که هر کدام به سه دسته تک شکن، دو شکن و سه شکن تقسیم می ‌شوند، در واقع قابلیت تنظیم زاویه در تخت به عنوان شکن نام گذاری شده است.

  • تخت تک شکن

این نوع تخت برای بیمارانی که خودشان توانایی انجام فعالیت ‌های روزمره مانند رفتن به سرویس بهداشتی و نشستن و برخاستن را دارند و مشکلاشان جدی و حاد نیست استفاده می ‌شود، این تخت دارای یک اهرم است و بالا تنه فرد بیمار را تنظیم می‌ کند.

  • تخت دو شکن

از تخت‌ های دو شکن معمولاً برای بیمارانی استفاده می ‌شود که به پاهایشان دچار مشکل شده است و باید از زانو به پایین پاهایشان ثابت باشد، این نوع تخت دارای دو اهرم است که اهرم اول بالا تنه و اهرم دوم پایین تنه (ساق پا) بیمار را تنظیم می‌ کند، در این نوع تخت معمولاً تمامی وزن بیمار بر روی نشیمنگاه می افتد.

  • تخت سه شکن

از این تخت برای مراقبت و استراحت افرادی که به دلایل مختلف مانند سکته، شکستگی لگن، کهولت سن و… نیاز به استراحت دارند و نباید هیچ حرکت و فعالیتی داشته باشند استفاده میشود.

این تخت نیز دارای سه اهرم است، یکی از اهرم ‌ها زیر سر بیمار ، دومی ران پا و سومی ساق پای بیمار را زاویه دار می ‌کند.

بهترین تخت ‌ها برای استفاده در منازل کدام اند؟

  • تخت بیمارستانی برقی سه شکن با قابلیت تنظیم ارتفاع

این تخت مقاوم و با کیفیت که از جنس ABS ساخته شده، قابلیت تحمل وزن تا 120 کیلوگرم را دارد و برای تنظیم شکن ‌ها مجهز به ریموت کنترل است، دارای سه عدد موتور، چهار چرخ ترمز دار و یک جفت کنار تختی می ‌باشد.

  • تخت بیمارستانی برقی سه شکن با قابلیت تنظیم ارتفاع و صندلی شو

این تخت بیمارستانی دارای چهار موتور بوده و با توجه به عملکرد برقی مجهز به باتری شارژی در زمان قطعی برق است، امکان تنظیم شیب و تبدیل به صندلی و افزایش طول تخت وجود دارد، چهار چرخ آن مجهز به سیستم ترمز مرکزی هستند و قابلیت تحمل وزن تا 150 کیلو را دارا می ‌باشد.

  • تخت بیمارستانی برقی سه شکن با قابلیت تنظیم ارتفاع مدل 150

این تخت با کیفیت بیمارستانی نیز قابلیت تنظیم ارتفاع داشته و با ریموت کنترل کار می ‌کند، سر تخت قابلیت جدا شدن داشته و می ‌توان قسمت پشتی و زانویی تخت را در زاویه دلخواه تنظیم کرد، تخت دارای چهار چرخ و یک جفت کنار تختی ریلی می ‌باشد.

  • تخت بیمارستانی مکانیکی سه شکن با تنظیم ارتفاع

عملکرد این تخت با کیفیت ساخت ایران به صورت مکانیکی است، این تخت دارای چهار چرخ و سه عدد اهرم نیز می ‌باشد، کفی تخت از جنس فایبر گلاس و نشکن است و خود تخت از جنس ABS تولید شده است، این تخت مکانیکی قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارد.

تفاوت تخت مکانیکی و تخت برقی در چیست؟

تغییر دادن زاویه شکن‌ ها در تخت مکانیکی به صورت چرخاندن دستی هندل‌ های تعبیه شده در تخت صورت می ‌گیرد، این کار در تخت برقی با فشردن دکمه انجام می‌ شود.

در چه صورتی برای بیماران از بالابر استفاده می ‌شود؟

برای جابه جایی بیماران کم توان یا ناتوان که امکان حرکت و جابه جایی ندارند (محدودیت حرکتی دارند) از بالابر بیمار استفاده می‌ شود، این دستگاه حمل بیماران را برای پرستاران و مراقبان بیماران راحت ‌تر می‌ کند.

از بالابر می ‌توان برای انتقال بیماران از روی تخت روی ویلچر یا برعکس کمک گرفت، با استفاده از این وسیله هیچ گونه فشاری به بیمار و پرستار وارد نمی ‌شود.

از بالابر بیمار در چه مکان ‌هایی استفاده می‌ شود؟

از این بالابر در منازل، بیمارستان ‌ها، آسایشگاه ‌های سالمندان و معلولان استفاده می ‌شود.

خرید تخت بیمارستانی و بالابر برقی بیمار

معرفی بهترین بالابرهای برقی

  • بالابر برقی بیمار مدل L160 فراتک

این بالابر 6000 نیوتونی با باتری ‌های 12 ولتی، 18 آمپر کار می ‌کند، که امکان بلند کردن بیمار تا ارتفاع 130 سانتی متری را دارا بوده و مجهز به چرخ‌ های قفل شونده است، موتور بالابر L160 ساخت کشور دانمارک بوده و جعبه کنترل آن ضد آب است، دستگاه جهت حمل و نقل آسان نیز قابلیت جمع شدن دارد.

  • بالابر برقی بیمار L180 فراتک

این بالابر 8000 نیوتونی که قابلیت تحمل وزن تا 150 کیلوگرم را داراست، می ‌تواند بیمار را تا ارتفاع 130 سانتی متری بلند کند، منبع تغذیه این بالابر دو عدد باتری 12 ولتی 18آمپری هستند، می‌ توان پایه ‌های این بالابر را به صورت پدالی تنظیم کرد، جعبه کنترل این دستگاه ضد آب بوده و موتور آن ساخت کشور دانمارک است.

  • بالابر برقی بیمار L260 فراتک

این بالابر 6000 نیوتونی بوده و امکان جابه جایی افراد با 120 کیلوگرم وزن را دارد، می ‌توان زاویه پایه‌ های این بالابر را که با باتری 12 ولتی کار می‌ کند تنظیم کرد، این دستگاه داره چرخ‌ های قفل شونده و جعبه کنترل ضد آب می ‌باشد.

  • بالابر برقی بیمار 8000 نیوتون تی موشن

بالابر 8000 نبوتونی تی موشن نیز مانند سایر بالابرهایی که معرفی کردیم ساخت و تولید کشور ایران است، این دستگاه تاشو، مجهز به ریموت کنترل بوده و با باتری لیتیومی کار می ‌کند، این دستگاه مجهز به کلید ایمنی بوده و کنترل آن نیز از طریق برد اصلی انجام می‌ شود.

برای خرید تخت بیمار و بالابر برقی بیمار باید با توجه به نوع فعالیت بیمار و مقدار توان حرکتی بیمار و مقدار بودجه خودتان اقدام کنید.

نکته: برای استفاده بهتر از تخت‌ های بیمارستانی باید از تشک‌ های مخصوص استفاده کرد، انتخاب تشک مناسب در تخت برای بیماران حائز اهمیت است.

در ادامه مطلب به معرفی تعدادی تشک مناسب برای تخت بیمارستانی می ‌پردازیم که ممکن است انتخاب شما را آسان‌ تر کند.

انواع تشک‌ های مناسب برای تخت‌ های بیمارستانی

  • تشک مواج

تشک مواج تشکی است که از زخم بستر در افرادی که باید استراحت‌ های طولانی داشته باشند و تحرک ندارند، جلوگیری می ‌کند، جنس این تشک PVC بوده و دارای یک پمپ بسیار کم صدا است، این تشک در دو نوع سلولی و تخم مرغی طراحی و تولید می ‌شود.

  • تشک مواج سلولی زنیت مد
  • تشک مواج سلولی وکتو
  • تشک مواج تخم مرغی زنیت مد
  • تشک مواج تخم مرغی وکتو
  • تشک مواج سنسوری
خرید تخت بیمارستانی و بالابر برقی بیمار

استفاده از این تشک برای چه کسانی توصیه می ‌شود؟

توصیه می ‌شود زنان باردار و افراد ورزشکاری که آسیب ‌های ورزشی دیده ‌اند جهت جلوگیری از دیسک کمر از این تشک‌ ها استفاده کنند، این تشک ‌ها کاملاً استناندارد بوده و انعطاف پذیری مناسبی دارند.

  • تشک برقی شنی

در این تشک تعدادی المنت برقی به کار رفته است که برای گرم کردن یکنواخت بدن استفاده می شود، این تشک برای کاهش درد های عضلانی (کمر، گردن) و آرتروز مناسب است و موجب بهبود گردش خون و برطرف کردن سینوزیت در افراد می‌ شود.

  • تشکچه برقی شنی ایراداکتر

یکی از بهترین انواع تشک‌ های شنی موجود می ‌باشد.

علی ترکاشوند

عضو تحریریه رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *