نرم افزار و اپلیکیشن

ابزار صادر کردن «اشتراک پادکست گوگل» برای همه کاربران منتشر شد

اگر از برنامه پادکست گوگل استفاده می‌کنید، تا 8 مرداد فرصت دارید تا اشتراک‌های خود را به یوتیوب موزیک یا سایر پلتفرم‌ها منتقل کنید.

بعداز اینکه گوگل اعلام کرد اپلیکیشن پادکست خود را جمع‌آوری می‌کند، به کاربران گفت که آن‌ها ابزاری ارائه می‌دهد تا بتوانند اشتراک‌های خود را یوتیوب موزیک انتقال دهند. درماه دسامبر بود که این ابزار برای کاربران ایالات‌متحده منتشرشد، اما سایر کاربران در سایر نقاط جهان از آن ابزار بی‌بهره بودند. اکنون به‌نظر می‌رسد که گوگل این ابزار را برای همه کاربران منتشر کرده است.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، گوگل در صفحه پشتیبانی مهاجرت پادکست خود اعلام کرد که ابزار صادرات پادکست اکنون در دسترس همه کاربران قرار دارد. کاربران به‌کمک این ابزار علاوه‌بر اینکه می‌توانند اشتراک‌های پادکست خود را به یوتیوب موزیک انتقال دهند، می‌توانند اشتراک‌های خود را بصورت یک فایل OPML دریافت کنند و آن‌را در برنامه‌های پادکست ثالث بارگذاری نمایند.

انتقال اشتراک پادکست به یوتیوب موزیک

گوگل درخصوص مهلت انجام انتقال اشتراک‌های پادکست اعلام کرده که کاربران کلاً تا 8 مردادماه 1403 فرصت دارند تا حساب‌ها و اشتراک‌های خود را انتقال دهند. اگر می‌خواهید اشتراک‌های پادکست خود را به یوتیوب موزیک یا هر پلتفرم دیگری منتقل کنید، کافیست مراحل زیر را طی نمایید:

  1. وارد برنامه Google Podcasts شوید.
  2. در بالای صفحه، روی صادرات اشتراک‌ها (Export subscriptions) ضربه بزنید.
  3. در صفحه باز شدن روی Export ضربه بزنید.
  4. در مرحله بعد باید روی دکمه Transfer on the YouTube Music app کلیک کنید.
  5. در نهایت Continue را انتخاب کنید.

بعداز طی‌کردن مراحل بالا، باید بتوانید اشتراک‌های خود را در کتابخانه برنامه یوتیوب موزیک مشاهده کنید. اگر هم می‌خواهید که اشتراک‌های خود را به یک پلتفرم دیگر منتقل کنید، کافیست تا اشتراک‌های خود را بصورت یک فایل OPML دریافت کنید و آن‌را در سایر پلتفرم‌ها بارگذاری نمایید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *