نرم افزار و اپلیکیشن

به‌زودی می‌توانید ری‌اکشن‌ها در گوگل‌مسیج را غیرفعال کنید

در آپدیت جدید، گوگل به‌شما اجازه می‌دهد تا انیمیشن‌ها در گوگل مسیج را غیرفعال کنید.

نوامبر 2023 بود که گوگل، واکنش‌های متحرک را برای برنامه گوگل‌مسیج معرفی کرد. این ویژگی به‌کاربر اجازه می‌دهد تا با 10 ایموجی مختلف به پیام‌های متنی واکنش نشان دهد و انیمیشن مربوطه را هم ارسال کند. حالا به‌نظر می‌رسد که گوگل به‌کاربر می‌خواهد اجازه دهد تا روی این ویژگی کنترل داشته باشد.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، درحالیکه این ویژگی برای بسیاری سرگرم‌کننده است، برای بسیاری دیگر آزاردهنده می‌باشد. برای همین به‌نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد به کاربران اجازه دهد تا روی ویژگی ری‌اکشن برنامه گوگل‌مسیج کنترل داشته باشند و بتوانند آن‌را غیرفعال یا فعال کنند.

در ادامه گزارش به نشت APK اشاره شده که در آن سایت 9to5Google توانسته در نسخه 20240422_01_RC00 گوگل‌مسیج یک رشته کد پیدا کند که می‌تواند یک ضامن برای روشن/خاموش کردن این انیمیشن‌ها در برنامه پیام‌های‌گوگل ظاهر کند.

ظاهرشدن ضامن غیرفعال/فعال کردن ری‌اکشن در گوگل‌مسیج

گفته می‌شود این ضامن داخل تنظیمات زیر بزرگ‌نمایی متن قرار می‌گیرد. این ضامن بصورت کلی این ویژگی را خاموش یا روشن می‌کند و به‌شما اجازه نمی‌دهد که کنترلی روی جزئیات داشته باشید؛ مثلاً شما نمی‌توانید یک ری‌اکشن خاص را غیرفعال کنید.

دراین‌ماه گوگل علاوه‌بر این تغییر، طراحی کادر دوخطی نوشتن پیام را هم به‌همان کادر تک‌خطی سنتی تغییر داد. نظرشما درباره این ویژگی جدید چیست؟ آیا شماهم با ری‌اکشن در برنامه گوگل‌مسیج مشکل دارید؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *