تبلت

احتمالاً گوگل به‌زودی تبلت جدیدی را با قلم و صفحه‌کلید مخصوص عرضه می‌کند

تبلت پیکسل ممکن است با لوازم‌جانبی تازه‌ای برگردد.

براساس گزارش منتشرشده، به‌نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد تبلت جدیدی را به بازار عرضه کند. اما این تبلت قرار است با گزینه‌های اضافه‌شده برای خرید و بدون داک بلندگوی همراه ارائه شود.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، @MysteryLupin که یکی از افشاگران قابل‌اعتماد است در شبکه‌اجتماعی X توئیتی زده و گفته که گوگل ممکن است به‌زودی تبلت جدیدی را راه‌اندازی کند. وی در ادامه توئیت خود عنوان می‌کند که این تبلت در کنار قلم استایلوس و صفحه‌کلید بلوتوثی عرضه می‌شود که بطور خاص برای این تبلت طراحی شده‌اند. گفته می‌شود هرکدام ازاین لوازم‌جانبی‌ها 100 یورو (حدوداً 106 دلار) قیمت دارند.

پیش‌تر گوگل نسخه اصلی این تبلت را با قیمت 499 دلار همراه با یک پایه‌شارژ عرضه کرد. هدف گوگل از عرضه آن تبلت، بازتعریف تجربه تبلت اندرویدی بود؛ این داک، تبلت را به‌یک نمایشگر هوشمند تبدیل کرد که علاوه‌بر وظایف معمول، راه‌حل شارژ و قابلیت‌های کنترل خانه‌هوشمند را هم ارائه می‌داد.

تبلت پیکسل گوگل

بااین‌حال، اینکه تبلت و پایه شارژ باهم عرضه شوند باعث‌شد تا قیمت دستگاه افزایش پیدا کند و از جذابیت آن کاسته شود. به‌خصوص اینکه تبلت نمایشگر متوسطی داشت و مشخصات آن‌هم در مقایسه با رقبا برتری خاصی نداشت.

اکنون گوگل نمی‌خواهد که با آن مشکل روبه‌رو شود، برای همین تبلت را جدا و لوازم‌جانبی‌های آن‌را جدا به‌فروش می‌رساند. این‌کار باعث می‌شود تا کاربران انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند و بتوانند راحت‌تر انتخاب کنند.

گفته می‌شود تبلت به‌تنهایی 400 دلار و حتی کمتر هم قیمت خواهد داشت. بااین‌حال، اگر قیمت‌های شایعه‌شده برای قلم و صفحه‌کلید صحت داشته باشند، قیمت تبلت به 600 دلار خواهد رسید.

حالا باید دید کاهش قیمت و لوازم‌جانبی جدید برای تبلت جدید پیکسل، می‌توانند باعث شوند تا گوگل بتواند با رقبایی همچون اپل و سامسونگ رقابت کند.

اپل قرار است آیپدهای جدید خود را در تاریخ 18 اردیبهشت‌ماه در رویداد Let Loose معرفی کند؛ گفته می‌شود دراین مراسم اپل از یک قلم جادویی جدید هم رونمایی می‌کند. گوگل هم 7 روز بعد از اپل یعنی در تاریخ 25 اردیبهشت‌ماه مراسم Google I/O را برگزار می‌کند که انتظار داریم درآن مراسم از تبلت جدید پیکسل به‌همراه لوازم‌جانبی‌های آن رونمایی کند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *