آموزش iOS

نحوه عکس صفحه گرفتن در آیپد و آیپد پرو

در ادامه می‌توانید یاد بگیرید که چگونه از صفحه آیپد خود عکس بگیرید.

نحوه عکس صفحه گرفتن در آیپد و آیپد پرو : در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه از صفحه تبلت آیپد و آیپد پرو اپل خود اسکرین شات بگیرید. در ادامه باما همراه باشید تا نحوه اسکرین شات گرفتن در آیپد و آیپد پرو را به‌شما آموزش دهیم.

اگر در شبکه‌های‌اجتماعی درحال گردش باشید یا اینکه درحال مطالعه یک صفحه وب باشید و بخواهید یک مطلب را سریع ذخیره کنید، می‌توانید از عکس صفحه استفاده کنید. اگر از آیپد و آیپد پرو استفاده می‌کنید، می‌توانید با طی کردن یک مسیر کوتاه، از صفحه تبلت خود اسکرین‌شات بگیرید و آن را برای همیشه ذخیره داشته باشید. درحالت کلی دو روش برای عکس صفحه گرفتن در آیپد و آپید پرو وجود دارد که در ادامه به‌آن‌ها می‌پردازیم. اما چگونه با آیپد پرو و آیپد اسکرین شات بگیریم؟ در ادامه باما همراه باشید تا به‌شما روش عکس صفحه گرفتن از انواع آیپد، آیپد مینی، آیپد ایر و آیپد پرو را آموزش دهیم.

اسکرین شات گرفتن از آیپد و آیپد مینی از طریق دکمه‌های پاور و صفحه اصلی

برای عکس صفحه گرفتن با روش اول شما باید آیپدی داشته باشید که از دکمه هوم استفاده می‌کند. تمامی تبلت‌های 10.2 اینچی اپل اعم‌از آیپدمینی، آیپد پرو و آیپد ایر قدیمی به دکمه هوم مجهز هستند؛ برای عکس صفحه گرفتن از تبلت خود با استفاده از دکمه‌ها مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا دکمه‌های صفحه اصلی و پاور (خاموش/روشن) را پیدا کنید.
  • بصورت همزمان هر دو دکمه را فشار دهید تا صفحه فلش شود.
  • عکس صفحه شما در گالری دستگاه‌تان ذخیره شد.
عکس صفحه گرفتن از آیپد ایر و آیپد پرو

نحوه اسکرین شات گرفتن از آیپد پرو و آیپد ایر از طریق دکمه‌های پاور و ولوم صدا

مدل‌های جدید آیپد ایر و آیپد پرو از دکمه هوم استفاده نمی‌کنند و اگر بخواهید از صفحه دستگاه‌تان اسکرین بگیرید باید از دکمه‌های ولوم و پاور استفاده کنید. برای این‌کار مراحل زیر را طی کنید:

  • دکمه‌های پاور و ولوم صدا را بصورت همزمان فشار دهید و نگه دارید.
  • دکمه‌ها را بصورت همزمان رها کنید (لازم نیست طولانی نگه دارید).
  • اسکرین‌شات شما در نمایی کوچک در گوشه‌پایین سمت‌چپ ظاهر می‌شود که می‌توانید برای ویرایش روی آن کلیک کنید.

با طی کردن مراحل ذکرشده در بالا، می‌توانید از صفحه دستگاه آیپدهای قدیمی و جدید خود عکس بگیرید. اگر به‌هر دلیلی موفق به اسکرین‌شات گرفتن از صفحه آیپد پرو یا آیپد ایر با استفاده از دکمه‌های دستگاه نشدید، روش زیر را امتحان کنید.

اسکرین‌شات گرفتن از طریق لمس

شما می‌توانید بدون استفاده از دکمه‌ها و تنها از طریق محیط نرم‌افزاری دستگاه خود، اسکرین‌شات بگیرید. برای این‌کار ابتدا باید ویژگی Assistive Touch را فعال کنید. برای فعالسازی این ویژگی به مسیر Settings>General<Accessibility بروید و تیک جلوی Assistive Touch را فعال کنید. سپس ازطریق مراحل زیر می‌توانید از نمایشگر آیپد خود عکس بگیرید:

  • روی منوی شناور کلیک کنید.
  • روی دکمه با برچسب ScreenShot ضربه بزنید تا صفحه رفرش شود .
  • عکس صفحه آماده و در گالری ذخیره شده است.

جمع بندی

ما دراین مقاله به‌شما 3 روش عکس گرفتن از صفحه آیپد را معرفی کردیم که می‌توانید با استفاده از آنها، از صفحه تبلت خود اسکرین شات بگیرید. اگر از مقاله اسکرین شات گرفتن از آیپد راضی بودید آن را با دوستان خود به‌اشتراک بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *