ریپورتاژ آگهی

کدام قفل هوشمند را انتخاب کنم؟

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در دنیای مدرن امروز، از کلیدهای مکانیکی که همیشه عادت داشتیم درب‌ها را با آن‌ها باز و بسته کنیم، استفاده نمی‌شود. بلکه نوع دیگری از قفل‌ها به بازار ارائه شده که به عنوان قفل هوشمند شناخته می‌شوند و به دلیل فراهم کردن امنیت بالا و راحتی، جای خود را در دل مردم باز کرده‌اند.

این قفل‌ها علاوه بر قابلیت‌های متنوعی که دارند، دردسرهای جا گذاشتن کلید در خانه یا گم کردن آن‌ها را از بین برده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم کدام قفل هوشمند را انتخاب کنیم. پس اگر شما هم به موضوع استفاده از قفل‌های هوشمند علاقه دارید،‌ پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

قفل هوشمند یعنی چه؟

امروزه در بسیاری از خانه‌ها، هتل‌ها و یا شرکت‌ها از قفل هوشمند برای امنیت مکان استفاده می‌کنند. قفل هوشمند یک صفحه فیزیکی است که روی درب متصل می‌شود و باز و بسته کردن آن از طریق نرم‌افزاری که روی تلفن همراه نصب شده، انجام می‌شود.

همچنین بر روی این دستگاه، می‌توان اثر انگشت یا چهره افراد مجاز را وارد کرد تا بدون استفاده از نرم‌افزار، ‌درب برای آن‌ها باز شود. از قابلیت‌ها و مزایای قفل هوشمند می‌توان به مواردی چون اتصال به قفل از فواصل دور برای باز و بسته کردن درب،‌ روش‌های متنوع برای باز و بسته کردن درب و امنیت بالا اشاره کرد.

انواع مختلف قفل هوشمند

انواع مختلف قفل هوشمند

قفل هوشمند دارای مدل‌های مختلفی است که هر کدام برای مکان‌های متفاوت مناسب است. همچنین برخی از قفل‌ها دارای قابلیت‌های متعدد برای باز و بسته کردن درب هستند. قفل اثر انگشتی، قفل تشخیص چهره،‌ قفل دارای رمز عبور و قفل کارتی از انواع متنوع قفل‌های هوشمند هستند که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

قفل اثر انگشتی

یکی از پرکاربردترین قفل‌های هوشمند، قفل اثر انگشتی است. در این نوع قفل‌ها درب با تشخیص اثر انگشت فردی که قصد ورود دارد، اجازه وارد شدن را صادر می‌کند. لازم به ذکر است که قفل اثر انگشتی امنیت بالایی را برای هر مکانی به ارمغان می‌آورد.

قفل تشخیص چهره

اگر تمایل دارید بدانید کدام قفل هوشمند را بهتر است انتخاب کنید، این مورد می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. قفل تشخیص چهره دارای دوربینی است که با آن تصاویر افراد را ضبط کرده و در حافظه نگه می‌دارد. پس از ثبت چهره برای اولین بار، فرد برای هر بار ورود در مقابل دوربین ایستاده و با تشخیص و شناخت چهره توسط قفل هوشمند، درب به روی او باز می‌شود.

قفل دارای رمز عبور

این نوع از قفل‌های هوشمند یکی از پرکاربردترین قفل‌های هوشمند در خانه‌ها هستند. استفاده از این قفل به این صورت است که هر واحد یک رمز برای قفل خود تعیین می‌کند و هرکسی که این رمز عبور را داشته باشد می‌تواند به خانه یا مکان مورد نظر وارد شود.

قفل کارتی

احتمالاً بیشترین نوع قفل هوشمندی که همه ما تا به حال دیده‌ایم و از آن استفاده کرده‌ایم، ‌قفل کارتی است که بیشتر در هتل‌ها برای ورود به واحد استفاده می‌شود. این نوع قفل‌ها یک کارت مخصوص به خود دارند که فقط با آن باز و بسته می‌شوند.

بهترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای قفل‌ هوشمند

بهترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای قفل‌ هوشمند

پس از شناخت انواع مختلف قفل‌های هوشمند، باید بررسی کنیم که چه برندهایی باکیفیت‌ترین قفل‌های هوشمند را ارائه می‌دهند. در ادامه قصد داریم به بررسی چند مورد از برندهای قفل هوشمند که در دنیا معروف هستند و قفل‌های باکیفیتی تولید می‌کنند، بپردازیم:

قفل هوشمند برند سامسونگ (Samsung)

همان‌طور که می‌دانید برند سامسونگ یکی از معروف‌ترین برندهای تولید محصولات دیجیتالی است. قفل‌های هوشمند سامسونگ با کاربری آسان، ‌امنیت بالایی را برای مکان‌های مختلف به ارمغان می‌آورد. همچنین یکی از نکات قابل توجه در قفل هوشمند این برند، طراحی زیبا و قابلیت استفاده از شیوه‌های مختلف قفل‌گذاری است. قفل هوشمند برند سامسونگ قابلیت تشخیص اثر انگشت،‌ رمز عبور و باز شدن با تلفن همراه را دارد.

قفل هوشمند برند Yale

کدام قفل هوشمند بیشتر به کارایی و عملکرد توجه کرده است؟ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قفل هوشمند در دنیا، برند ایتالیایی Yale است که برند باکیفیت‌ترین و متنوع‌ترین انواع قفل‌های هوشمند را تولید می‌کند. امنیت قفل هوشمند برند Yale در سطح بسیار بالایی است.

بهتر است بدانید بیشتر تمرکز این شرکت بر روی کارایی و کیفیت عملکرد است و در طراحی نسبت به سایر برندها کمی ضعیف‌تر است. قفل هوشمند این برند، کلید مکانیکی برای شرایط اضطراری دارد. همچنین خود دستگاه قابلیت‌های قفل‌گذاری متنوعی مانند استفاده از رمز عبور دارد.

قفل هوشمند برند August

برند August یکی از تولیدکنندگان شناخته شده قفل هوشمند در سراسر دنیا است. قفل‌های هوشمند این شرکت،‌ بیشتر با برنامه نصب‌ شده روی تلفن همراه درب را باز و بسته می‌کنند. یکی از قابلیت‌های جالب قفل هوشمند برند August، ‌این است که اگر صاحب خانه با تلفن همراه خود به خانه نزدیک شود، ‌قفل هوشمند این موضوع را تشخیص داده و پیش از رسیدن فرد به واحد، قفل درب را برای او باز می‌کند.

قفل هوشمند برند Yukka

برند یوکا (Yukka) یکی از برندهای معروف در زمینه تولید قفل هوشمند است. قفل‌های هوشمند تولید شده توسط این برند کیفیت خوبی دارند و سطح امنیت بالایی را فراهم می‌کند. این قفل‌ها قابلیت‌های مختلف قفل‌گذاری مانند اثر انگشت و تشخیص چهره دارند.

قفل هوشمند تنسر لاک (tanserlock)

تنسر لاک برندی ایرانی و معتبر می‌باشد که در تولید محصولات خود، اصل بهینگی را در اولویت قرار داده است؛ بدین معنا که محصولاتی با کیفیت و قابلیت‌های متنوع و در عین حال، بهترین قیمت‌ها ارائه کرده است. همین امر موجب شده تا تمام افراد بتوانند متناسب با بودجه و نیاز خود، دستگیره هوشمند باکیفیتی را تهیه کنند.

مهم‌ترین پرسش: کدام قفل هوشمند، چه ویژگی‌هایی را دارد؟

نصب قفل هوشمند می‌تواند راحتی و امنیت بالایی را برای شما به ارمغان بیاورد. یکی از مهم‌ترین سؤالات در زمان خرید این قفل‌ها این است که «کدام قفل هوشمند، چه ویژگی‌هایی را دارد؟». به همین دلیل باید در خرید قفل هوشمند دقت کنید تا نیازهای شما را با توجه به مکان مدنظر، برطرف کند. در ادامه، به چند نکته اشاره می‌کنیم که می‌تواند برای خرید شما مفید باشد:

  • یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که قفل هوشمند به وای‌فای یا بلوتوث متصل شود. این مورد برای باز و بسته کردن قفل با تلفن همراه ضروری است.
  • ویژگی دیگری که بهتر است در قفل هوشمند وجود داشته باشد، قابلیت باز و بسته کردن قفل از راه دور است.
  • قفل هوشمند بهتر است قابلیت ثبت و ذخیره کردن چند نوع رمز عبور را داشته باشد.
  • بهتر است شیوه‌های مختلف قفل‌گذاری (رمز عبور، تشخیص چهره و اثر انگشت)‌ را داشته باشد.
  • در تولید آن، از متریال ماندگار و باکیفیت استفاده شده باشد.
قفل هوشمند چه ویژگی‌هایی دارد؟

کلام پایانی

قفل هوشمند نوعی از قفل‌های مدرن است که برای استفاده از آن نیازی به کلید مکانیکی نیست. این نوع قفل‌ها انواع مختلفی دارند و با شیوه‌های متنوعی باز و بسته می‌شوند. در این مقاله درباره انواع قفل‌های هوشمند و شیوه‌های متنوع باز و بسته کردن آن‌ها صحبت کردیم.

سپس بهترین برندهای قفل هوشمند را با توجه به میزان محبوبیت آن‌ها در دنیا معرفی کرده و در انتها چند نکته درباره خرید این نوع قفل‌ها بیان کردیم که بهتر است آن‌ها را در نظر بگیرید. به طور کلی، باید ابتدا مشخص کنید قفل هوشمند را برای چه نوع مکانی می‌خواهید و بررسی کنید که کدام قفل هوشمند نیازهای شما را با توجه به مکان، برطرف می‌کند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *