موبایل

طراحی گلکسی زد فولد 6 فاش شد

یک منبع معتبر تصویری از محافظ نمایشگر گلکسی زد فولد 6 منتشر کرده که نشان می‌دهد نمایشگر این دستگاه بزرگتر می‌شود.

درحالیکه چندماهی تا عرضه سری جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ فاصله داریم، اما اخیراً تصویری فاش‌شده که طراحی گلکسی زد فولد 6 را فاش می‌کند. در ادامه باما همراه باشید.

یکی از ضعف‌های گلکسی زد فولد 5، نمایشگر باریک و بلند آن است که در ابعاد 23:9 ارائه می‌شود. این نمایشگر باریک و بلند علاوه‌بر اینکه عملکرد خوبی ندارد، برای کارهای روزمره هم بسیار دست‌وپا گیر می‌باشد. تایپ‌کردن، مرور وب و حتی تماشای ویدئوها هم خیلی خوب نیست و بعضاً ناامیدکننده می‌باشد.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، Ice Universe که بعنوان یک منبع معتبر شناخته می‌شود اخیراً تصاویر ویدئوهایی را از محافظ‌های صفحه‌نمایش که ادعا می‌شود برای گلکسی زد فولد 6 است را به‌اشتراک گذاشته است. در نگاه اول می‌توانیم ببینیم که عرض دستگاه کمی پهن‌تر شده و تقریباً از 57 میلیمتر زد فولد 5 به 60 میلیمتر رسیده است.

تصویر محافظ‌های نمایشگر جدید گلکسی زد فولد 6
توسط Ice Universe در شبکه‌اجتماعی X به اشتراک گذاشته شده است.

در کنار افزایش عرض، گوشه‌های محافظ صفحه‌نمایش هم هم‌اکنون طراحی گلکسی اس 24 را نشان می‌دهند که گوشه‌های تقریباً تیزتری نسبت‌به گوشه‌های گرد گلکسی زد فولد 5 دارند.

بااین‌تفاسیر گلکسی زد فولد 6 بازهم نمی‌تواند با رقبایی مانند وان‌پلاس اوپن رقابت کند؛ چراکه در طراحی جدید نسبت‌تصویر به 22:9 می‌رسد، این درحالیست که نسبت‌تصویر وان‌پلاس اوپن 20:9 است که یعنی بسیار پهن‌تر و کارآمدتر از گلکسی زد فولد 6.

در کنار ضعف نمایشگر بیرونی، گلکسی زد فولد 5 با وجود اینکه سیستم دوربین توانایی دارد، اما بازهم نمی‌تواند انتظارات یک گوشی تاشو را برآورده سازد. شایعات مدعی هستند که این روند ممکن است در گلکسی زد فولد 6 هم تکرار شود که می‌تواند تا حد زیادی به ضرر سامسونگ تمام شود.

گلکسی زد فولد 5

درحالیکه بازار گوشی‌های تاشو در انحصار سامسونگ بود، اما با ظهور مدل‌های تاشو پیکسل فولد گوگل و وان‌پلاس اوپن بازار دست‌خوش تغییرات شده و باتوجه به روند کُند و پُر از ایراد سامسونگ، بعید نیست که بازار از انحصار این غول کره‌ای خارج شود. نباید فراموش کنیم که شایعه‌شده گوشی تاشو اپل هم سال آینده وارد بازار می‌شود که اگر چنین باشد، مطمئناً سامسونگ با یک چالش جدی روبه‌رو می‌شود.

شاید امید بسیاری از کاربران سامسونگ به مدل گلکسی زد فولد 6 اولترا باشد که انتظار می‌رود مشخصات بالاتر، سیستم دوربین بهتر، نمایشگر بیرونی کاربر پسندتر و حتی یکپارچگی قلم S را هم ارائه دهد. نظرشما دراین‌باره چیست؟ آیا با رویه سامسونگ موافق هستید یا مخالف؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *