سیستم عامل

فروشگاه اپیک گیمز برای iOS در اواخر سال جاری راه‌اندازی می‌شود

اپل طبق قوانین جدید اتحادیه اروپا، به فروشگاه‌های شخص‌ثالث اجازه فعالیت می‌دهد.

اپل باتوجه به قوانین جدید اتحادیه اروپا، باید اجازه فعالیت فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص‌ثالث را در سیستم‌عامل خود بدهد که همین موضوع باعث شده تا تحول بزرگی در توزیع اپلیکیشن در اپ‌استور صورت بگیرد. این امکان درحال‌حاضر فقط برای 27 کشور عضو اتحادیه اروپا دردسترس است.

اپیک گیمز

اپیک گیمز یکی از شرکت‌هایی است که اعلام کرده تا اواخر سال جاری، فروشگاه خود را به iOS می‌آورد. این شرکت صاحب بازی‌های محبوبی چون بتل رویال است؛ متأسفانه این شرکت هنوز تاریخ مشخصی برای راه‌اندازی فروشگاه خود در اپ‌استور اعلام نکرده است.

درسال 2020 بود که اپل بازی فورتنایت این شرکت را به‌دلیل نقض خط‌مشی‌های اپ‌استور حذف کرد. این بازی به کاربران اجازه می‌داد که سیستم پرداخت اپل را دور بزنند و پرداخت خود را از سایر درگاه‌ها انجام دهند. بااین‌تفاسیر باید دید موضع اپل در برابر اپیک‌گیمز چگونه است، چراکه اپل روی فروشگاه‌های برنامه شخص‌ثالث نظارت خواهد داشت و باید پیشنهاد اپیک‌گیمز را تأیید کند.

بازی فورتنایت برای گوشی‌های اپل

براساس قوانین جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA)، برنامه‌های پخش بازی در iOS نیز می‌توانند اجرا شوند؛ این یعنی به‌احتمال زیاد درسال جاری می‌توانیم شاهد بازی‌های Xbox Cloud و Nvidia GeForce Now در iOS باشیم.

منبع
gsmarena

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید