موبایل

ویژگی حرکت آهسته مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی گلکسی S24 دارای محدودیت وضوح است

براساس گزارش منتشرشده، ویژگی Instant Slow-mo در سری گلکسی S24 محدودیت وضوح دارد و برای وضوح‌های کمتر از 720 و بیشتر از 4K کار نمی‌کند.

سری گلکسی اس24 با دریافت رابط‌کاربری One UI 6.1، ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی بسیاری را دریافت کرد که یکی از آن‌ها Instant Slow-mo بود. این ویژگی به‌شما اجازه می‌دهد که درزمان پخش ویدئو در برنامه گالری، سرعت آن را کاهش دهید. تنها کاری که باید برای استفاده از این ویژگی انجام دهید، ضربه‌زدن روی صفحه‌نمایش و نگه‌داشتن انگشت خود است.

ویژگی Instant Slow-mo به‌خوبی کار می‌کند، اما سم‌موبایل می‌گوید که این ویژگی دارای محدودیت وضوح پایین و بالا است. یعنی برای ویدئوهایی با وضوح پایین‌تر از 720 پیکسل (HD) یا وضوح 8K کار نمی‌کند. مهم نیست که منبع ویدئو کجاست، مهم نیست آن را ضبط کرده‌اید یا قبلاً دانلود کرده باشید، درهرصورت ویژگی Instant Slow-mo برای وضوح‌های کمتر از 720 و بیشتر از 4K کار نمی‌کند.

ویژگی Instant Slow-mo مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی در سری گلکسی اس24

هوش‌مصنوعی به وضوح بالاتر نیاز دارد

سام‌موبایل در گزارش خود می‌گوید، احتمالاً هوش‌مصنوعی که Instant Slow-mo را تقویت می‌کند، برای تولید فریم‌های جدید و تبدیل ویدئوهای معمولی به فیلم‌های آهسته، داده‌های کافی با وضوح بالاتر نیاز دارد. درمقابل نمی‌تواند از ویدئوهای 8K که بیش‌ازحد وضوح دارند نیز خروجی بگیرد.

اگر با یکی از تلفن‌های سری گلکسی اس24 می‌خواهید فیلمبرداری کنید، لازم نیست نگران وضوح پایین‌تر باشید چراکه این تلفن‌ها نمی‌توانند ویدئوهایی با وضوح پایین‌تر از HD ضبط کنند. همچنین امکان ویرایش ویدئوهای گلکسی اس24 برای کاهش کیفیت ویدئوها به زیر HD نیز وجود ندارد.

همچنین اگر قصد دارید از ویژگی Instant Slow-mo برای ضبط صفحه‌نمایش استفاده کنید، باید وضوح را بالاتر از 480 پیکسل تنظیم کنید. برای این‌کار کافی‌است برنامه تنظیمات را باز کنید، به بخش تنظیمات پیشرفته «Advanced features» بروید، در قسمت اسکرین‌شات و ضبط‌صفحه «Screenshots and screen records» از منوی کیفیت ویدئو «Video quality»، وضوح بالاتر از 480 پیکسل را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید از بسیاری از ویژگی‌های جدید مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی استفاده کنید، باید یکی از تلفن‌های سری گلکسی اس24 سامسونگ را خرید کنید؛ همچنین می‌توانید منتظر بمانید تا رابط‌کاربری OneUI 6.1 برای دستگاه شما منتشر شود و امیدوار باشید که بسیاری از ویژگی‌ها در آن گنجانده شوند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید