برگزیدهموبایل

صفحه‌نمایش گلکسی S24 اولترا، مشکل نمایش رنگ دارد

براساس گزارشی که به‌تازگی منتشرشده است، صفحه‌نمایش گلکسی S24 اولترا سامسونگ فاقد نمایه رنگ Vivid است و رنگ‌ها را شسته شده نمایش می‌دهد.

سال‌هاست که سامسونگ پروفایل‌های متعددی را برای رنگ‌ها ارائه می‌دهد؛ نمایه طبیعی، رنگ‌ها را تا حد امکان طبیعی نمایش می‌دهد، درحالیکه نمایه Vivid رنگ‌ها را اشباع می‌کند و باعث می‌شود که تصاویر خیلی طبیعی نباشند.

براساس گزارش اندرویداتوریتی، بسیاری از کاربرانی که گلکسی اس24 اولترا را تهیه کرده‌اند در شبکه‌اجتماعی ردیت عنوان کرده‌اند که تلفن آن‌ها در زمینه نمایش رنگ‌ها مشکل دارد. با مقایسه‌ای که اندرویداتوریتی روی نمایش رنگ‌ها در دو تلفن گلکسی اس24 اولترا و گلکسی اس23 اولترا انجام داده است، مشخص شده که ادعای کاربران درست است و رنگ‌ها در گلکسی اس24 اولترا کسل‌کننده‌تر از نسل پیشین خود هستند.

در تصویر زیر می‌توانید دو گوشی گلکسی اس24 اولترا و اس23 اولترا را مشاهده کنید. برای هردو دستگاه، نمایه Vivid فعال است و همانطور که مشخص است، در تصویر سمت‌راست (Galaxy S23 Ultra) رنگ‌ها روشن‌تر و گرم‌تر هستند.

مشکل رنگ‌های شسته‌شده گلکسی اس24 اولترا نرم‌افزاری است یا سخت‌افزاری؟

بااین‌حال، امیدوار هستیم که این یک مشکل سخت‌افزاری نباشد چراکه برای بسیاری از کاربران که این تلفن را خریداری کرده‌اند، مشکل‌ساز خواهد شد. البته این رسانه مدعی است که این یک مشکل نرم‌افزاری است و مربوط‌به One UI 6.1 است که بصورت اختصاصی برای سری گلکسی S24 آماده شده است.

این رسانه می‌گوید که هردو تلفن گلکسی اس24 اولترا و گلکسی اس23 اولترا در حالت طبیعی، تفاوتی باهم ندارند اما درحالت Vivid، گلکسی اس24 اولترا تغییر زیادی نمی‌کند و رنگ‌های آن اشباع نمی‌شوند که می‌تواند به‌دلیل آپدیت One UI 6.1 باشد که احتمالاً فاقد نمایه رنگی Vivid است.

سامسونگ تاکنون درباره این موضوع هیچ واکنشی نشان نداده و باید صبر کنیم و ببینیم که ماجرا به کجا کشیده می‌شود. امیدواریم که سامسونگ این مشکل را با آپدیتی برطرف کند. آیا شماهم بااین مشکل مواجه شده‌اید؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید