سیستم عامل

میانبر دستیار گوگل از لانچر گوشی‌های پیکسل حذف می‌شود

براساس گزارشی که به‌تازگی منتشرشده است، دستیار گوگل از صفحه‌اصلی گوشی‌های پیکسل حذف می‌شود.

اوایل ماری جاری، گوگل اعلام کرد که قصد دارد 17 ویژگی کم‌استفاده دستیار (Assistant) خود را حذف کند. اکنون اندرویدسنترال گزارش داده که گوگل این‌کار را در گوشی‌های پیکسل انجام داده و نماد میکروفون در لانچر گوشی‌های پیکسل، دیگر دستیار را احضار نمی‌کند.

براساس اعلام گوگل، نماد میکروفون در نوار جستجو لانچر پیکسل، اکنون بجای اینکه دستیار گوگل را احضار کند، بعنوان یک جستجو صوتی عمل می‌کند که نتایج جستجوی گوگل را نشان می‌دهد.

محبوب‌ترین استفاده از نماد میکروفون، دریافت نتایج جستجوی گوگل است؛ بنابراین شاید حذف دستیار گوگل، به‌نفع برخی از کاربران باشد.

پست وبلاگ گوگل

البته روش‌های دیگری برای فعال‌کردن دستیار گوگل وجود دارد. کاربران می‌توانند با گفتن جمله «هی گوگل» یا نگه‌داشتن طولانی‌مدت دکمه‌های خانه یا پاور، دستیار را فعال کنند.

این اقدام گوگل می‌تواند برای برخی از کاربران مفید و برای برخی دیگر، یک مشکل بزرگ باشد. چراکه بسیاری از کاربران به میکرفون بعنوان دستیار عادت کرده بودند و حذف آن می‌تواند باعث سردرگمی و ناراحتی آن‌ها شود. شما جزء کدام دسته از این کاربران هستید؟ آیا با اینکه نماد میکروفون برای جستجوی گوگل استفاده شود مشکلی ندارید؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید