موبایل

آیفون SE 4 مانند سایر مدل‌های ارزان‌قیمت اپل، به‌سرعت ارزش خود را از دست می‌دهد

براساس گزارش منتشرشده، نسل چهارم آیفون SE مانند نسل‌های قبلی خود ارزشش را از دست می‌دهد.

براساس گزارش‌های منتشرشده، نسل چهارم آیفون SE طراحی شبیه‌به سری آیفون 14 خواهد داشت اما باهمان ماهیت بودجه‌ای تلفن‌های SE اپل. گفته می‌شود آیفون SE 4 اولین تلفن SE است که از فناوری تشخیص چهره (FaceID) به‌جای TouchID استفاده می‌کند. همچنین دراین مدل از نمایشگر بزرگ‌تر 6.1 اینچی اولد بجای صفحه‌نمایش 4.7 اینچی ال‌سی‌دی نسل 3 استفاده خواهد شد.

فون‌آرنا درباره گوشی آیفون SE 4 می‌گوید: این مدل نیز مانند نسل قبل خود خیلی سریع ارزش خود را از دست می‌دهد. باور این رسانه این است که کاربران بیشتر دوست دارند هزینه بیشتری پرداخت کنند و از آخرین فناوری‌ها بهره ببرند؛ آن‌ها نگران هستند که خرید یک تلفن SE می‌تواند یک سرمایه‌گذاری ضعیف باشد چراکه دستگاه‌های با فناوری قدیمی، می‌توانند خیلی سریع‌تر منسوخ شوند.

نسل سوم آیفون SE که درسال 2022 معرفی شد، تنها یک‌ماه پس‌از عرضه، %42.6 ارزش خود را از دست داد؛ این درحالیست که آیفون 13 در همان بازه‌زمانی تنها %13 از ارزش خود را از دست داد.

براساس گزارش‌هایی که منتشرشده، آیفون SE 3 خیلی سریع‌تر از آیفون 14 و آیفون 15 ارزش خود را از دست می‌دهد. درباره آیفون SE 4 نیز این ذهنیت وجود دارد و گفته می‌شود بخاطر ماهیت اقتصادی تلفن، خیلی سریع ارزش خود را از دست می‌دهد.

آیفون SE 3 جدیدترین تلفن SE اپل است که درسال 2022 براساس آیفون 8 عرضه شد.

مشخصات آیفون SE 4

نسل چهارم آیفون SE دارای یک پورت USB-C و دکمه اکشن خواهد بود که به‌کاربران این اجازه را می‌دهد تا یکی از 10 عملکردی را که با فشاردادن دکمه فعال می‌شود را انتخاب کنند.

اپل برای این مدل می‌تواند از پردازنده 4 نانومتری Apple A16 Bionic (AP) استفاده کند که با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. همچنین انتظار داریم که در پشت دستگاه یک دوربین 12 مگاپیکسلی و برای دوربین سلفی نیز از یک لنز 12 مگاپیکسلی استفاده کند. آیفون SE 4 با iOS 18 راه‌اندازی می‌شود و تا سال 2025 دردسترس نخواهد بود.

نظرشما درباره گوشی اقتصادی اپل چیست؟ آیا تاکنون از تلفن‌های SE اپل استفاده کرده‌اید؟ آیا ارزش سرمایه‌گذاری را دارند؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *