پردازنده

پردازنده کرین 9010 جدید نسبت‌به نسخه‌های قبل بهبودهایی جزئی به‌همراه دارد

پردازنده جدید هواوی که در سری پورا 70 استفاده کرده، نسبت‌به کرین 9000s بهبودهایی داشته است.

امروز هواوی از سری پورا 70 بعنوان جانشین سری P رونمایی کرد. دراین مراسم معارفه هواوی اکثر مشخصات تلفن‌های این سری را فاش کرد اما چیزی درباره تراشه استفاده‌شده در آن‌ها نگفت.

بااین‌حال، معیارهای اولیه تأیید کردند که هواوی برای این سری از تراشه جدید به‌نام کرین 9010 استفاده کرده است؛ پردازنده مذکور دارای 8 هسته است که توسط برنامه‌ها به‌دلیل hyperthreading بعنوان یک تراشه 12 هسته‌ای شناسایی شده است.

hyperthreading بخش جدیدی نیست و مدتی است که هسته‌های Taishan از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. این فناوری در ابتدا بخشی از پردازنده کرین 9000s بوده و حالا جزئی از کرین 9010 شده است.

طبق گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، نتایج اولیه گیک‌بنچ بهبود جزئی را در عملکرد خام پردازنده نشان می‌دهند که آن‌هم به‌دلیل سرعت اندکی بهتر هسته می‌باشد. اعداد در آزمون‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای نسبت‌به نسل‌های قبل بهبود داشته‌اند.

پردازنده کرین 9010 جدید هواوی از یک هسته اصلی 2.3 گیگاهرتزی، سه هسته قدرتمند 2.18 گیگاهرتزی و چهار هسته واحد بازدهی 1.55 گیگاهرتزی تشکیل شده است؛ چیپست مورد بحث با پردازنده گرافیکی Maleoon 910 همراه می‌شود.

نظرشما درباره پردازنده کرین 9010 چیست؟ لطفاً نظر خود را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *