سیستم عامل

تعداد برنامه‌های بومی HarmonyOS به 4000 رسید

سیستم‌عامل هارمونی اواس هواوی هم‌اکنون بیش‌از 4000 برنامه بومی دارد.

هواوی در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرده که درحال‌حاضر سیستم‌عامل هارمونی‌او‌اس دارای 4000 برنامه بومی است؛ این درحالیست که هواوی چندماه پیش گفته بود بیش‌از 200 نفر درحال توسعه اپلیکیشن‌های HarmonyOS هستند.

این خبر درحالی منتشرشده که هواوی نسخه جدید HarmonyOS NEXT را برای انتشار آماده می‌کند. هارمونی‌او‌اس نکست، نسخه‌ای ساده از HarmonyOS است که فقط روی تجربیات این سیستم‌عامل تمرکز دارد.

اگر بخواهیم فرق HarmonyOS با HarmonyOS NEXT را ذکر کنیم، باید اینطور بگوییم که در سیستم‌عامل هارمونی ‌اواس می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی را هم اجرا کنید، اما در HarmonyOS NEXT فقط می‌توانید از برنامه‌ها و بازی‌های انحصاری این سیستم‌عامل استفاده کنید.

به‌گزارش گیزموچاینا، درحال‌حاضر کتابخانه برنامه HarmonyOS شامل دسته‌هایی مانند سبک‌زندگی، سفر، امورمالی، رسانه‌های اجتماعی، بهره‌وری، سرگرمی و بازی است. مطمئناً بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و معماری به سازگاری بهتر و اجرای روان‌تر برنامه‌ها و بازی‌ها منجر می‌شود و می‌تواند تجربه بهتری را برای کاربر رقم بزند.

هواوی با یک سیستم‌عامل کاملاً بومی، راحت‌تر می‌تواند در بازی چین حکمرانی کند و همین باعث شده تا این غول چینی به‌فکر ایجاد اکوسیستمی کاملاً بومی باشد. سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT درحال‌حاضر در مرحله آزمایش توسط توسعه‌دهندگان قرار دارد و این احتمال وجود دارد که هواوی آن‌را در کنفرانس HDC که اواخر سال 2024 برگزار می‌شود، برای برخی از دستگاه‌های خود معرفی کند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *