خودرو

ایران‌خودرو زمان عرضه تارا اتوماتیک V4 LX را اعلام کرد + مشخصات فنی

شرکت خودروسازی ایران خودرو، برای اینکه بتواند رضایت مشتریان خودش را جلب کند و پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد، پروژه ساخت خودرو جدید تارا اتوماتیک V4 LX را آغاز کرد. این خودرو هم‌اکنون در مراحل نهایی آماده‌سازی قرار دارد و بنابر گفته ایران‌خودرو: تارا اتوماتیک V4 LX در مرحله تولید انبوه قرار دارد و اولین نسخه آن تا پایان سال جاری به بازار عرضه می‌شود.

مشخصات تارا اتوماتیک V4 LX جدید

گفته می‌شود این خودرو در بخش پیشرانه، از موتور TU5P ارتقاء یافته استفاده می‌کند که اکنون به سیستم زمان‌بندی تغییر سوپاپ (CVVT) مجهز است. در مورد عملکرد خود نیز این چنین عنوان‌شده که نسبت‌به نسل قبل خود، %5 تا %7 بهبود عملکرد خواهد داشت و منطبق بر استانداردهای زیست‌محیطی طراحی شده است. از ویژگی‌های پیشرانه جدید تارا اتوماتیک V4 LX به کاهش مصرف سوخت، کاهش اصطکاک داخلی، افزایش توان و گشتاور، بهبود شتاب‌گیری و کاهش آلایندگی اشاره شده است.

فضای کابین تارا V4

طراحی بدنه تارا اتوماتیک V4 LX

گفته می‌شود برای اینکه ایران‌خودرو بتواند نارضایتی مشتریان از بدنه ضعیف خودروها را رفع کند، دراین مدل جدید از ورق‌های فولادی با استحکام بالا استفاده کرده تا ضمن کاهش وزن اتومبیل، ایمنی سرنشینان را در تصادفات افزایش دهد.

خبرها حکایت از این دارند که درمدل جدید تارا اتوماتیک V4 LX از فرمان برقی استفاده شده که مزیت‌هایی از قبیل عملکرد نرم‌تر و روان‌تر، کاهش قطعات مکانیکی (هزینه‌های نگهداری کمتر)، کاهش مصرف سوخت و بهبود پایداری و ایمنی را به‌همراه دارد.

ایمنی تارا اتوماتیک V4 LX

طبق گفته ایران‌خودرو، برای بهبود پایداری و ایمنی خودرو، از سامانه‌های کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و کنترل نیروی پیشران (TCS) در تارا اتوماتیک جدید استفاده شده است. همچنین گفته می‌شود که از سیستم شروع حرکت در سربالایی (HSA) در مدل جدید استفاده شده که می‌تواند حرکت ناخواسته اتومبیل به سمت عقب در سرازیری‌ها و مسیرهای شیب‌دار جلوگیری کند.

امکانات رفاهی تارا اتوماتیک V4 LX

در مدل جدید، طراحی رودری‌های جلو و عقب، چراغ‌های عقب و کنسول داخلی خودرو تغییر کرده‌اند. اگر بخواهیم چندنمونه از امکانات رفاهی تارا اتوماتیک جدید را عنوان کنیم می‌توانیم به مواردی همچون صندلی‌های برقی جلو با قابلیت تنظیم در 6 جهت، سیستم بازکردن درها بدون کلید، آینه‌های الکتروکرومیک، دوربین دید عقب دینامیک و سنسور بازکردن در صندوق با پا اشاره کنیم.

بااین‌تفاسیر باید تا اواخر سال منتظر بمانیم و ببینیم که آیا خودرو تارا اتوماتیک V4 LX به بازار عرضه می‌شود یا خیر؟ و یا اینکه آپشن‌هایی که ایران‌خودرو قول آن‌ها را داده، روی خود سوار می‌شوند یا خیر؟

نظرشما درباره این خودرو جدید چیست؟ آیا می‌تواند مشتریان را جذب کند؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید