موبایل

شایعه: اندازه نمایشگر مدل‌های پرو آیفون 16 در سال 2024 بزرگ‌تر می‌شود

به‌تازگی شایعه‌ای منتشرشده مبنی‌براینکه اندازه صفحه‌نمایش گوشی‌های آیفون در سال 2024 افزایش پیدا می‌کند. گفته می‌شود که نمایشگر مدل‌های پرو نسبت‌به نسل قبلی بزرگ خواهند بود. در ادامه برای جزئیات بیشتر با رایااستور همراه باشید.

طبق گفته منابع موثق، این تغییرات به دو مدل آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس محدود می‌شوند و مدل‌های استاندارد آیفون 16 و آیفون 16 پلاس، باهمان اندازه نمایشگر 6.1 و 6.7 اینچی سال 2023 عرضه خواهند شد.

اندازه نمایشگر مدل‌های پرو سری آیفون 16 تغییر می‌کند.

گیزموچاینا در گزارش خود و براساس شایعات می‌گوید: اندازه نمایشگر دو مدل پرو سری آیفون 16 سال 2024، افزایش می‌یابد. بدین صورت که اندازه صفحه‌نمایش آیفون 16 پرو از 6.1 اینچ به 6.3 اینچ و اندازه صفحه‌نمایش آیفون 16 پرو مکس از 6.7 اینچ به 6.9 اینچ افزایش پیدا می‌کند.

در ادامه گزارش این گونه آمده که ضخامت دستگاه تغییری پیدا نمی‌کند و صرفاً تلفن اندکی پهن و اندکی بلندتر می‌شود. این اقدام اپل می‌تواند دست آن را باز نگه دارد، چراکه نمایشگر بزرگ‌تر این اجازه را می‌دهد که بتوان از باتری بزرگی با طول‌عمر بیشتر استفاده کرد؛ همچنین این افزایش سطح نمایشگر می‌تواند راه‌ را برای بهبودهای بیشتر و ارتقاءهای داخلی هموارتر کند.

در مورد تغییر سایز مدل‌های استاندارد و پلاس سری آیفون 16 نیز گفته می‌شود که اندازه آن‌ها در سری آیفون 17 سال 2025 از 6.1 اینچ به 6.27 اینچ برای مدل استاندارد و از 6.7 اینچ به 6.85 اینچ برای مدل پلاس تغییر خواهد کرد.

درنظر داشته باشید که همه این‌موارد شایعه هستند و هنوز هیچ‌چیزی بطور قطع مشخص نیست. اپل احتمالاً طبق رسم هرساله خود، سری آیفون 16 را در ماه سپتامبر 2024 معرفی می‌کند؛ بنابراین تا آن زمان فرصت زیادی دارد تا تغییرات را اعمال کند یا نکند. باهمه این تفاسیر، تغییر اندازه نمایشگر برای مدل‌های پرو، نشان‌دهنده استراتژی روبه‌جلوی اپل است.

نظرشما درباره تغییر اندازه نمایشگر گوشی‌های اپل چیست؟ آیا با این کار موافقید؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید