سیستم عامل

احتمالاً برنامه نوت‌پد ویندوز، با هوش‌مصنوعی ادغام می‌شود

هر روز نرم‌افزارهای بیشتری با هوش‌مصنوعی تلفیق می‌شوند و به‌نظر می‌رسد این‌بار نوبت به برنامه ساده نوت‌پد ویندوز رسیده است. اخیراً PhantomOcean3 ویژگی جدید Cowriter را در برنامه Notepad نسخه 11.2312.17.0 مشاهده کرده است. در ادامه باما همراه باشید.

همانطور که در اسکرین‌شات پایین مشاهده می‌کنید، در نوت‌پد ورژن 11.2312.17.0 منوی جدیدی به‌نام Cowriter اضافه شده که دارای گزینه‌هایی از قبیل یک تابع Rewrite، گزینه‌هایی برای تغییر لحن و قالب مطالب نوشته‌شده و گزینه‌هایی برای طولانی یا کوتاه‌تر کردن متن می‌باشد. در بالای آن‌ها نماد اعتبار قرار دارد که به‌نظر می‌رسد کاربران در استفاده از این ویژگی محدودیت دارند.

اسکرین‌شات از تلفیق هوش‌مصنوعی با نوت‌پد

اینکه برنامه نوت‌پد با هوش‌مصنوعی ادغام شود، اصلاً جای تعجب ندارد چراکه مایکروسافت تاکنون بیش‌از 10 میلیارد دلار در OpenAI (شرکت مادر Chat-GPT) سرمایه‌گذاری کرده و تاکنون ویژگی‌هایی مانند مایکروسافت Copilot را با ویندوز 11 و مایکروسافت 365 Copilot را با مجموعه برنامه‌های آفیس یکپارچه کرده است.

شاید چیزی که برای اکثر کاربران سوال شود، این است که چرا نوت‌پد باید با هوش‌مصنوعی ادغام شود، درحالیکه بسیاری از ویژگی‌هایی را که سایر برنامه‌ها دارند، ندارد. هوش‌مصنوعی در برنامه ساده نوت‌پد کمی عجیب است چراکه نوت‌پد فاقد ویژگی‌های مهمی از قبیل بررسی املاء، همگام‌سازی ابری و… میباشد.

نمایی از محیط جدید نوت‌پد

هنوز هم بسیاری از کاربران، محیط ساده نوت‌پد را دوست دارند و از آن برای یادداشت‌برداری سریع استفاده می‌کنند بدون اینکه ظاهر آن برایشان مهم باشد. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که مایکروسافت از ادغام هوش‌مصنوعی با نوت‌پد چه هدفی دارد. البته درنظر داشته باشید که مایکروسافت تاکنون این ویژگی را تأیید نکرده و احتمال اینکه این ویژگی هرگز عرضه نشود، زیاد است.

به‌هرحال، احتمال اینکه این ویژگی عرضه شود نیز وجود دارد و هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست. حال باید دید که آیا نوت‌پد از ظاهر ساده خود جدا می‌شود و ویژگی‌های بیشتری برای هماهنگی با هوش‌مصنوعی دریافت می‌کند یا خیر؟ نظرشما دراین باره چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید