موبایل

این گوشی‌های سامسونگ بعد از آپدیت، دچار مشکل خط سبز می‌شوند

صاحبان گوشی‌های سری گلکسی S21، می‌گویند روی نمایشگر آن‌ها بعد از آپدیت نرم‌افزاری یک خط سبز ظاهر شده است.

به‌تازگی بسیاری از کاربران مشکل نمایش خط سبز روی نمایشگر گوشی‌های قدیمی سامسونگ را گزارش داده‌اند. مشکل اینطوری گزارش شده که یک خط سبز باریک، بصورت عمودی روی نمایشگر قرار می‌گیرد و عملاً عملکرد دستگاه را مختل می‌کند. گفته می‌شود این مشکل بیشتر برای سری گلکسی اس21 از جمله گلکسی S21 اولترا و گلکسی S21 FE رخ داده است.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، بیشتر کاربرانی که در شبکه‌های‌اجتماعی این مشکل را گزارش داده‌اند، دلیل آن را به‌روزرسانی می‌دانند. آن‌ها می‌گویند بعد از آپدیت دستگاه خود، این خط سبز نمایش داده شده است. برخی دیگر هم می‌گویند که خط سبز بعد از بازی‌های طولانی‌مدت نمایان شده، اما چیزی که اکثریت به‌آن اشاره دارند، آپدیت است.

یکی از کاربران در شبکه‌اجتماعی X گفته که بلافاصله بعداز نصب آپدیت نرم‌افزاری در گلکسی S21 FE این مشکل برایش رخ داده، درحالیکه شخص دیگری اعلام کرده این مشکل وقتی برایش رخ داده که آپدیت امنیتی آوریل را برای گلکسی S21 اولترا خود نصب کرده است.

هنوز علت نمایش خط سبز مشخص نیست؛ مطمئناً اگر یک نقص نرم‌افزاری باشد، باید با یک راه‌اندازی مجدد ساده یا تنظیم مجدد کارخانه برطرف شود؛ اما اینکه این مشکل برای بسیاری از کاربران ادامه دارد می‌تواند یک عیب سخت‌افزاری باشد. شاید اتصال صفحه‌نمایش با کابل دلیل این مشکل باید.

این احتمال هم وجود دارد که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری همراه‌با عوامل محیطی مانند گرما (مخصوصاً درمدل‌هایی با تراشه‌های اگزینوس) این مشکل را ایجاد کرده باشند. برخی معتقد هستند که گرما می‌تواند چسب نگهدارنده اجزای نمایشگر را شُل و خط سبز را ایجاد کند.

بااین‌حال، همه اینها احتمالات هستند و سامسونگ هم تاکنون به‌این خبر واکنشی نشان نداده است. این شرکت برای مشکلات مشابهی که در گذشته توسط کاربران برای سری گلکسی اس20 رخ داده بود، تعمیرات و جایگزینی ارائه کرده بود. توصیه می‌شود اگر این مشکل برای شماهم رخ داده، از مشکل خود عکس بگیرید و آن‌را با مستندات به‌نمایندگی‌های سامسونگ ارائه دهید.

باید دید سامسونگ به‌این خبر چه واکنشی نشان می‌دهد و آیا می‌تواند آن‌را با یک آپدیت جدید رفع کند یا اینکه مشکل سخت‌افزاری است. آیا شماهم این مشکل را دارید؟ لطفاً تجربیات خودتان را باما در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *