نرم افزار و اپلیکیشن

Threads احتمالاً از سیستم پیام‌رسان اینستاگرام استفاده خواهد کرد

نشانه‌هایی از یکپارچه‌سازی DMهای اینستاگرام در پلتفرم Threads وجود دارد. در ادامه باما همراه باشید.

پلتفرم Threads مسیری زیادی را طی کرده تا بتواند بعنوان یک جایگزین مناسب برای پلتفرم X (توییتر سابق) معرفی شود. بااین‌حال، این پلتفرم امکان ارسال پیام‌خصوصی به افرادی که آن‌ها را میشناسید را ندارد. اما به‌تازگی اندروید اتوریتی گزارشی منتشرکرده که درآن می‌گوید، احتمالاً این ویژگی به‌ Threads اضافه می‌شود. البته این احتمال نیز وجود دارد که این پلتفرم از سیستم پیام‌رسان خصوصی اینستاگرام استفاده کند.

براساس کدهایی که درآخرین نسخه اندروید برنامه Threads مشاهده شده، به‌نظر می‌رسد این شبکه‌اجتماعی می‌تواند چت‌خصوصی را دریافت کند، اما هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست.

نوامبر سال گذشته، آدام موسری «رهبر Threads» گفت: تمایلی برای ایجاد یک سیستم پیام‌رسان مستقیم اختصاصی در Threads ندارد، چراکه قبلاً این سیستم در اینستاگرام پیاده‌سازی شده است. دلیل آدام موسری، عجیب‌بودن مسیریابی اعلان‌ها بود؛ یعنی شخصی در Threads به‌شما پیام می‌دهد، اما شما اعلان را در اینستاگرام دریافت می‌کنید.

بااین‌حال، Threads برای برای اینکه بتواند با X رقابت کند، به DM نیاز دارد. درجدیدترین برنامه اندروید Threads نسخه (v315.0.0.29.109)، منابعی مشاهده شده‌اند که نشان می‌دهد Threads به‌دنبال ترکیب سیستم پیام‌رسانی اینستاگرام است. در ادامه می‌توانید چند رشته کد که به‌این موضوع اشاره می‌کنند را مشاهده کنید:

<string name="APKTOOL_DUMMYVAL_0x7f12004b">When you message people on Instagram, your most recent chats will show up here.</string>

<string name="APKTOOL_DUMMYVAL_0x7f12004c">"You don't have any chats yet"</string>

<string name="APKTOOL_DUMMYVAL_0x7f120035">Messages ·%1$s</string>

<string name="APKTOOL_DUMMYVAL_0x7f120036">Messages</string>

<string name="APKTOOL_DUMMYVAL_0x7f120046">To see your chats here, open Instagram and log in first.</string>

رشته کدهای منتشرشده اینگونه به‌نظر می‌رسند که Threads احتمالاً مستقیماً به چت‌های اینستاگرام دسترسی دارد که بعنوان یک برنامه «کلون» عمل می‌کند. به‌نظر می‌رسد این سیستم اینگونه عمل می‌کند که وقتی شخصی در اینستاگرام به‌شما پیام می‌دهد، می‌توانید آن را در Threads مشاهده کنید. احتمالاً شما می‌توانید در Threads یک چت جدید را شروع کنید و یا به چت‌ها پاسخ دهید، اما برای اینکه بتوانید چت‌های قدیمی را مشاهده کنید و از ویژگی‌های پیشرفته‌تر استفاده کنید، باید به اینستاگرام بروید.

بااین‌حال، هیچ‌چیز قطعی نیست و احتمال دارد که Threads فقط این ایده را آزمایش کرده باشد تا ببینید جواب می‌دهد یا خیر؟ باید منتظر بمانیم تا جزئیات بیشتری دراین باره منتشر شود.

نظرشما دراین باره چیست؟ آیا با اضافه‌شدن ویژگی سیستم پیام‌رسان به Threads موافق هستید؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *