نرم افزار و اپلیکیشن

تیک‌تاک احتمالاً طی چند روز آینده بصورت قانونی در آمریکا ممنوع می‌شود

اگر هفته آینده لایحه ممنوعیت تیک‌تاک توسط رئیس‌جمهور و سنا تأیید شود، تیک‌تاک باید برای همیشه با آمریکا خداحافظی کند مگر اینکه....

اگر شرکت ByteDance سهام مالکیت خود را واگذار نکند، تیک‌تاک در ایالات متحده ممنوع خواهد شد. گفته می‌شود این ممنوعیت از چند روز آینده احتمالاً اجرا خواهد شد.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، تیک‌تاک لابی‌گری‌های زیادی انجام داد تا بتواند در ایالات‌متحده باقی بماند، اما روز گذشته مجلس نمایندگان با 360 رأی موافق به 58 رأی مخالف تصمیم گرفت تا این برنامه را در آمریکا ممنوع کنند.

گفته می‌شود این لایحه در مجلس تصویب شده و فقط باید به تصویب سنا و رئیس‌جمهور برسد تا به یک قانون تبدیل شود. دراین خصوص هم گفته می‌شود که هفته آینده توسط رئیس‌جمهور امضا خواهد شد. اینکه مجلس نمایندگان می‌خواهند تیک‌تاک را از آمریکا حذف کنند به‌این دلیل است که تیک‌تاک متعلق به چین است. آن‌ها معتقدند که چینی‌ها از این برنامه برای گسترش تبلیغات به مخاطبان آمریکایی استفاده می‌کنند؛ همچنین نگرانی‌هایی از بابت جمع‌آوری حجم انبوهی داده از میلیون‌ها کاربر آمریکایی وجود دارد.

اگر این لایحه به تصویب برسد و به قانون تبدیل شود، ByteDance دو گزینه پیش‌روی خود خواهد داشت، یا تیک‌تاک را بفروشد و یا با ایالات‌متحده خداحافظی کند. حال باید دید تا هفته آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد، آیا ByteDance تصمیم به فروش تیک‌تاک می‌گیرد و قید بازار آمریکا را می‌زند یا آن‌را به ایالات‌متحده می‌فروشد؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *