رایااستور مگ

آیا انتقال پول از تراست ولت به حساب بانکی امکان پذیر است؟

یکی از سوالات پرتکرار کاربرانی که به‌تازگی وارد حوزه ارز دیجیتال شده‌اند این است که آیا مستقیما می‌توان از داخل تراست والت پول را به حساب بانکی انتقال داد؟ سقف نقل و انتقالات و کارمزد بانکی چقدر است؟ در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

نحوه کار ارزهای دیجیتال و تراست والت

اگر سوال شما این است که چگونه پول را از تراست ولت به حساب بانکی منتقل کنیم، باید ابتدا با نحوه کار ارزهای دیجیتال و کیف پول تراست ولت آشنا شوید. مشابه حساب‌های بانکی که شما پول فیزیکی و واقعی را در آن‌ها نگه می‌دارید و با استفاده از کارت عابر بانک یا اپلیکیشن‌های موبایل به نقل و انتقال آن‌ها اقدام می‌کنید، ارزهای دیجیتال نیز از طریق تراست والت قابل ارسال و دریافت هستند.

اما به‌خاطر ماهیت متفاوت پول واقعی و ارزهای دیجیتال، امکان انتقال مستقیم ارزها از داخل تراست والت به حساب بانکی وجود ندارد. علت این امر مشخص است؛ شبکه بلاک چین. بر خلاف پول فیات و حساب‌های بانکی که مبتنی بر یک سیستم سنتی نقل و انتقال ارزی هستند، رمز ارزها از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند. در بلاک چین هیچ نهاد متمرکزی وجود ندارد و افراد زیادی با استفاده از کامپیوترهای تخصصی خود به تایید تراکنش‌ها می‌پردازند. این ویژگی باعث تمرکززدایی بلاک چین و رمز ارزها می‌شود. حالا تراست والت هم به‌عنوان یک اپلیکیشن مخصوص نگهداری و مدیریت رمز ارزها، به بلاک چین ارزهای دیجیتال متصل می‌شود و امکان ارسال و دریافت آن‌ها را برای شما فراهم می‌کند.

حال راه حل چیست؟ استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال به‌عنوان واسط. بنابراین اگر به‌دنبال انتقال معادل نقدی ارزهای دیجیتال خود از تراست والت به حساب بانکی هستید، باید از یک صرافی ارز دیجیتال استفاده کرده و با فروش رمز ارزها به آن، معادل ریالی‌شان را در حساب بانکی خود دریافت کنید.

نحوه انتقال ارز دیجیتال از تراست والت به صرافی برای نقد کردن در حساب بانکی

امروزه صرافی‌های رمز ارزی خارجی و ایرانی زیادی در بازار وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دارایی‌های خود را نقد کنید. با این وجود، از آنجایی که استفاده از صرافی‌های خارجی محدودیت‌های خود را دارد و از طرفی با استفاده از آن‌ها نمی‌توانید معادل ریالی یا تومانی رمز ارزهای خود را به حساب بانکی‌تان در ایران انتقال دهید، باید از یک صرافی ایرانی کمک بگیرید.

بیت 24 یکی از صرافی‌های ایرانی معتبر است که در حال حاضر از بالای 560 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و در میان پلتفرم‌های ایرانی، بیشترین ارز را دارد. از جمله ویژگی‌های خوب بیت24 می‌توان به پشتیبانی 24/7 چت، تیکت و تلفن، وبلاگ آموزشی غنی، بازارهای فروشگاهی (OTC) و همتابه‌همتا (P2P)، کیف پول داخلی، کارمزد صفر در بازارهای فروشگاهی و کمترین کارمزد در بازارهای همتابه‌همتا (در مقایسه با دیگر پلتفرم‌های ایرانی) و موارد بسیار دیگر اشاره کرد.

برای استفاده از خدمات صرافی بیت24 و فروش رمز ارزهای خود به آن، ابتدا باید در آن به آدرس bit24.cash ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت خود را تکمیل نمایید. احراز هویت در این صرافی به‌صورت هوشمند انجام و طی چند دقیقه تکمیل می‌شود.

پس از آن، برای فروش رمز ارزهای خود جهت دریافت معادل ریالی آن‌ها در حساب بانکی‌تان باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و از منوی سمت راست، گزینه «خرید و فروش آنی» را انتخاب کنید.
  2. سپس از قسمت «انتخاب ارز دیجیتال»، رمز ارزی که مایل به فروش هستید را جستجو نمایید. فرض کنید مایل به فروش بیت کوین هستیم.
  3. از گزینه‌های سمت چپ بالای صفحه، روی «فروش» کلیک کنید.
  4. سپس مقدار (تعداد بیت کوین) یا مبلغ (ارزش ریالی مورد نظر برای فروش) را وارد کنید. با وارد کردن هر کدام، گزینه دیگر به‌صورت خودکار بر اساس قیمت لحظه‌ای بیت کوین پر خواهد شد.
  5. نهایتا روی «فروش یبت کوین» کلیک کنید.
نحوه انتقال ارز دیجیتال از تراست والت به صرافی برای نقد کردن در حساب بانکی

در صفحه بعد، باید از بین گزینه‌های «ذخیره در کیف پول نقدی بیت24» یا «واریز به حساب بانکی» یکی را انتخاب کنید. حال چون هدف شما دریافت معادل ریالی ارزهای دیجیتال‌تان در حساب بانکی است، روی گزینه دوم کلیک کنید. اکنون کارت‌های بانکی که هنگام ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت24 ثبت کرده‌اید نمایش داده می‌شوند. کارتی که مایل به دریافت معادل ریالی بیت کوین در آن هستید را انتخاب کرده و نهایتا روی «تایید و پرداخت مبلغ» کلیک کنید.

نحوه انتقال ارز دیجیتال از تراست والت به صرافی برای نقد کردن در حساب بانکی

در مرحله آخر، نوبت انتخاب شبکه است. در صرافی بیت 24، شبکه اصلی بیت کوین و شبکه سگویت آن پشتیبانی می‌شود که به احتمال زیاد بیت کوین‌های شما در تراست والت روی همان شبکه اصلی BTC هستند. روی آن کلیک کنید. اکنون آدرس کیف پول بیت کوین شما در صرافی بیت24 نمایش داده می‌شود که باید بیت کوین‌های خود را به آن آدرس ارسال نمایید.

نحوه انتقال ارز دیجیتال از تراست والت به صرافی برای نقد کردن در حساب بانکی

برای این کار، کیف پول تراست والت خود را باز کرده و بیت کوین را انتخاب کنید. در این صفحه، روی “Send” ضربه زده و در قسمت “Address” آدرس کیف پول بیت24 که در بالا نمایش داده شده است و در قسمت “Amount” همان مقدار مورد نظر برای فروش که در ابتدا در صرافی بیت24 وارد کردید را ثبت و ارزها را به آن ارسال نمایید.

نحوه انتقال ارز دیجیتال از تراست والت به صرافی برای نقد کردن در حساب بانکی

در آخر نیز باید کد پیگیری (TXID) را از اکسپلورر بلاک چین بیت کوین دریافت کرده و در قسمت مربوطه در صرافی بیت24 وارد نمایید.

اگر در هر کدام از این مراحل برای انتقال رمز ارزها از تراست والت به صرافی بیت24 با مشکل مواجه شدید، به پشتیبانی آن پیام بدهید. تیم پشتیبانی بیت24 به‌صورت 24 ساعته در 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات کاربران هستند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *