ریپورتاژ آگهی

ویزای تحصیلی کانادا

درست است که دانشگاه های کانادا از کیفیت بالای آموزشی، امکانات مدرن و فضای آموزشی پویایی برای دانشجویان برخوردار هستند، اما یکی دیگر از دلایلی که کشور کانادا را به مقصد اصلی جذب دانشجویان بین المللی در جهان تبدیل کرده است، در ارتباط با فرآیند شفاف و در دسترسِ اخذ ويزاي تحصيلي كانادا برای دانشجویان خارجی است. به شکلی که، هر سال بیش از 130 هزار دانشجوی خارجی تحصیل در یکی از دانشگاه های کانادا را به عنوان بهترین گزینه برای ادامه تحصیل در نظر می گیرند. توجه داشته باشید که بعد از پذیرش از یکی از موسسات آموزشی در کانادا می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیز اقدام کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شرایط ویزای تحصیلی کانادا بدست آورید، حتما مطلب دیگری با عنوان ویزای تحصیلی کانادا از سایت تراست را مطالعه کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ذکر این نکته ضروری است که، عموماَ دانشجویان ایرانی نیز مانند سایر دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در کانادا، نیازمند دریافت مجوز تحصیلی هستند.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا مدارک مشخصی از داوطلبان درخواست می شود. برخی از این مدارک عبارت هستند از:

  • ارائه فرم درخواست تکمیل شده برای مجوز دانشجویی
  • نسخه اصلی نامه پذیرش از دانشگاه
  • گذرنامه معتبر
  • 2 قطعه عکس جدید در اندازه عکس موجود در گذرنامه، به همراه پشت نویسی (نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد)
  • اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا
  • ارائه رسید پرداخت هزینه مجوز تحصیلی که مبلغی به اندازه 150 دلار کانادا است.
  • در صورت تحصیل در استان کبک، دریافت گواهی Certificat d’acceptation du Québec، ترجمه انگلیسی و فرانسوی مدارک، به همراه کپی تأیید شده از مدارک اصلی مورد نیاز است.

در مورد میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا در بخش بعدی توضیحاتی ارائه شده است. همچنین، ذکر این نکته ضروری است که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر آشنایی به زبان انگلیسی یا فرانسوی نیست. بلکه معمولاَ موسسات آموزشی و دانشگاه های کانادا از متقاضیان تحصیل در کانادا حداقل نمره از یکی از امتحان های معتبر زبان را درخواست می کنند.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

از دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل در کانادا، مدارک مختلفی درخواست می شود. یکی از این مدارک در ارتباط با تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا است. به شکلی که دانشجویان خارجی لازم است تا ثابت نمایند که از توانایی مالی کافی برای تأمین هزینه های مربوط به زندگی خود و خانواده شان در کشور کانادا برخوردار هستند. این هزینه ها می تواند شامل شهریه دوره تحصیلی و هزینه هایی مانند هزینه اسکان و تهیه غذا در سال اول تحصیل در کانادا باشد.

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا به اندازه ای در نظر گرفته شده است که دانشجو بتواند برای مدت یک سال تحصیلی هزینه زندگی دانشجویی در کانادا را پرداخت نماید. به شکلی معمولاَ مبلغی در حدود 10 هزار دلار کانادا الی 11 هزار دلار کانادا در سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی به عنوان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا مورد نیاز است.

وکیل مهاجرت تحصیلی به کانادا

استفاده از تجربه و مشاوره های یک فرد متخصص برای انجام امور بسیار مهم در زندگی، موضوعی عاقلانه و ارزشمند است. حال اگر این موضوع در ارتباط با مسئله بسیار مهم، حیاتی، حساس و بسیار تأثیر گذار مهاجرت باشد، اهمیت دو چندانی پیدا می کند. تصور کنید تا چه اندازه در وقت و هزینه های شما صرفه جویی می شود، اگر از مسیر درستی که متناسب با شرایط ویژه شما باشد، برای مهاجرت تحصیلی به کانادا استفاده کنید. شاید بتوان این گونه بیان کرد که در بیشتر مواقع، مهاجرت تحصیلی در کمترین زمان و با کمترین هزینه میسر نمی شود مگر اینکه، از مشاوره های یک وکیل مهاجرت تحصیلی استفاده کنید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم حتما مطلب دیگری را که در رابطه با وکیل مهاجرت به کانادا است، مطالعه کنید.

اگر می خواهید از مشاوره بسیار حرفه ای یک وکیل مهاجرت تحصیلی به کانادا بهره مند شوید، می توانید ضمن تماس با یکی از شماره تلفن های مجموعه تراست، همین الان اولین مشاره رایگان را از کارشناسان با تجربه ما دریافت کنید.

سوالات متداول تحصیل در کانادا

چرا بهتر است کار پذیرش تحصیلی در کانادا را به تراست بسپارید؟

  • درصد بالای پرونده های تحصیلی ویزا شده: یکی از مهمترین دلایلی که لازم است از تراست برای انجام امور مرتبط با مهاجرت تحصیلی به کانادا کمک بگیرید این است که، آمار قبولی ویزای تحصیلی کانادا در موسسه مهاجرتی تراست در سال‌های اخیر ۹۰٪ بوده است. این یعنی از هر ۱۰ متقاضی که با تیم تراست همکاری داشته‌اند، ۹ متقاضی موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا شده اند.
  • متعهد به مشتری، مقید به نتیجه: در صورتی که کار را به کارشناسان مجرب در تراست بسپارید، تمامی مراحل پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی کانادا از صفر تا صد، به وسیله وکلا و مشاوران متعهد و مجرب موسسه مهاجرتی تراست انجام خواهد شد. در این صورت، با خیالی آسوده می توانید به ادامه تحصیل در کانادا فکر کنید.
  • دریافت مشاوره از وکیل رسمی اداره مهاجرت در تمامی مراحل: قوانین مهاجرتی بسیار پیچیده و در برخی از موارد مبهم هستند. ولی اصلاً نگران نباشید؛ چرا که می توانید با خیالی آسوده کار مهاجرت خود را به وکلای با تجربه و حرفه‌ای موسسه مهاجرتی تراست بسپارید. چرا که وکلای ما با تمامی روش‌های قانونی مهاجرت آشنایی کامل دارند.

سوالات مرتبط با تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا باید از کجا شروع کنم؟

اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید، نیاز است تا به جمع آوری مدارک مورد نیاز، پر کردن فرم های مهاجرتی، انجام مکاتبات آکادمیک و بررسی شرایط موسسات مختلف آموزشی در کانادا بپردازید. با توجه به این موضوع که موسسه مهاجرتی تراست، در تمامی مراحل پذیرش تحصیلی در کانادا شما را یاری خواهد کرد، با کمک مشاوران خبره و با تکیه بر تجربه سالیان اخیر وکلای مهاجرتی تراست، بهترین خدمات در زمینه اخذ پذیرش تا دریافت ویزای تحصیلی به شما ارائه خواهد شد. بنابراین، می توانید ضمن تماس با کارشناسان تراست، فرم اولیه ارزیابی مهاجرتی را برای ما ارسال کنید تا از تمامی خدمات بهره مند شوید.

چگونه بورسیه تحصیلی کانادا بگیریم؟

برای دریافت بورسيه تحصيلي كانادا، علاوه بر اینکه دانشجویان می توانند از طریق دانشگاه محل تحصیل برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی اقدام کنند، نهادهای مختلفی نیز اقدام به ارائه بورسیه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی می کنند. به عنوان مثال، برای دریافت بورسیه های تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، دانشجویان می توانند از شورای پژوهش ملی کانادا (NRCC) و بورسیه استانی کبک نیز در صورت برخورداری از شرایط لازم استفاده کنند.

ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول میکشه؟

به منظور درخواست برای ویزای تحصیلی کانادا، زمان بیشتری را در نظر بگیرید. به محض اینکه در یکی از دوره های تحصیلی در کشور کانادا پذیرفته شدید و برای شرکت در برنامه تحصیلی مورد نظر خود ثبت نام کردید، می توانید برای دریافت مجوز تحصیلی کانادا درخواست خود را ارائه دهید. به شکلی که در مدت زمانی در حدود 4 الی 6 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلی در کشور کانادا، دانشجویان نیاز است تا برای دریافت ویزای تحصیلی درخواست خود را ارائه دهند.

بعد از ارائه درخواست برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا، معمولاَ جواب ویزای تحصیلی در زمانی در حدود 42 روز مشخص می شود. توجه داشته باشید که بعد از ارائه درخواست برای دریافت مجوز تحصیلی کانادا، دریافت ویزای تحصیلی کانادا حداکثر تا 90 روز طول خواهد کشید. اما همانطور که اشاره شد، معمولاَ این زمان سریع تر انجام می شود.

آموزش زبان ترکی استانبولی در کمترین تعداد جلسات بصورت تضمینی در مرکز زبان گات
جلسات آموزشی بصورت حضوری | آنلاین | خصوصی و گروهی | پکیج های ویدئویی
برای (آموزش زبان ترکی استانبولی) همین الآن کلیک کنید

هزینه ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

به منظور ارائه درخواست برای دریافت مجوز تحصیلی، هزینه ای به اندازه 150 دلار کانادا مورد نیاز است. با توجه به شرایط مختلف، روش های مختلفی نیز برای پرداخت هزینه ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان خارجی وجود دارد. به شکلی که، پرداخت آنلاین می تواند یکی از روش های در نظر گرفته شده محسوب شود. البته مبلغی به اندازه 85 دلار کانادا نیز، به منظور هزینه های مرتبط با بیومتریک از دانشجویان دریافت می شود.

چه زمانی لازم است برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنیم؟

در گام اول نیاز است تا دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در کانادا، این موضوع را مورد بررسی قرار دهند که، آیا نیاز به ارائه درخواست برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا دارند یا خیر. چرا که در برخی از شرایط نیازی به دریافت ویزای دانشجویی کانادا نیست. به شکلی که به عنوان مثال، چنانچه در دوره آموزشی با زمانی کمتر از 6 ماه ثبت نام کرده باشید، نیازی به دریافت ویزای دانشجویی کانادا نخواهید داشت. بنابراین، اگر تحصیل در برنامه آموزشی مورد نظر شما به زمان بیشتری نیاز دارد، می توانید برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست خود را در حدود 4 تا 6 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلی ارائه دهید.

برای تحصیل در کانادا، تراست چه کمکی می تواند به من بکند؟

هر چند شما می توانید اکثر کارهای مهاجرتی خود را شخصاَ انجام دهید، اما به دلیل پیچیدگی هایی که قوانین و مراحل مهاجرتی دارند، توصیه می شود جهت جلوگیری از بروز هر گونه اشتباه، انجام تمام امور مهاجرت به کانادا به وکلای با تجربه سپرده شود. چرا که اداره مهاجرت کانادا امکان درخواست های مهاجرتی را از طرف شرکت های وکالت مهاجرتی رسمی کانادا نیز می پذیرد. برخورداری از مشاوره های یک وکیل مهاجرتی خبره می تواند ضمن افزایش آگاهی شما، روند کار را سریعتر و احتمال موفقیت مهاجرت شما را نیز بیشتر می کند. موسسه مهاجرتی تراست، با برخورداری از سالها تجربه و اطلاع دقیق از قوانین و مقررات اداره مهاجرت کانادا، به شما در ساخت زندگی دلخواهتان در کانادا کمک می کند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید