موبایل

سری شیائومی 15 و وان‌پلاس 13 از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک در نمایشگر خود استفاده می‌کنند

براساس گزارش منتشرشده، به‌زودی حسگر اثرانگشت اولتراسونیک به تلفن‌های سری 15 شیائومی و وان‌پلاس 13 می‌آید.

سال‌هاست که تلفن‌های پرچمدار شیائومی از سنسورهای اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کنند. این موضوع درباره تلفن‌های وان‌پلاس نیز صادق است. اما به‌تازگی گزارشی منتشرشده که نشان می‌دهد حسگر اثرانگشت در سری شیائومی 15 و وان‌پلاس 13 تغییر خواهد کرد.

به‌گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، به‌نقل از دو منبع جداگانه در ویبو، شیائومی درحال آزمایش حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک برای سری شیائومی 15 نسل بعد است. گفته می‌شود شیائومی برای سری 15 از همان نمایشگرهای کاملاً مسطح نسل قبلی استفاده می‌کند، درحالیکه مانند شیائومی 14 اولترا، شیائومی 15 اولترا نیز نمایشگری منحنی خواهد داشت.

حسگر اثرانگشت

البته این تنها شیائومی نیست که قصد دارد از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک برای پرچمداران خود استفاده کند، وان‌پلاس نیز قصد دارد ازاین حسگر برای سری وان‌پلاس 13 خود بهره ببرد. درادامه گزارش آمده که برندهای مطرحی همچون سامسونگ و برخی از دستگاه‌های پیشرفته ویوو نیز به استفاده از این فناوری می‌پیوندند. حسگر اثرانگشت اولتراسونیک، می‌تواند سریع‌تر و دقیق‌تر از حسگرهای فعلی عمل کند.

درحالیکه در روزهای اولیه توسعه این فناوری هستیم، احتمالاً این ویژگی در اوایل سال 2025 عرضه می‌شود. بااین‌حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدام برندها به استفاده از حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک در دستگاه‌های خود ترغیب می‌شوند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *