خودرو

شیائومی امروز از اولین خودرو برقی خود رونمایی می‌کند + مشخصات

شیائومی امروز بصورت رسمی از خودرو برقی SU7 خود رونمایی می‌کند.

اواخر سال 2023 بود که شیائومی کار روی جدیدترین خودرو الکتریکی خود را به‌پایان رساند. اکنون گزارشی منتشرشده که نشان می‌دهد این غول فناوری قصد دارد در امروز 28 مارس (9 فروردین) از این اتومبیل برقی در اروپای مرکزی رونمایی کند.

انتظاراتی که از SU7 شیائومی داریم

به‌گزارش arenaev، اتومبیل برقی SU7 شیائومی، یکی از مهمترین دستگاه‌های الکتریکی است که درسال 2024 معرفی می‌شود. این دستگاه روی کاغذ، مشخصات بسیار قدرتمندی دارد؛ از پیشرانه قدرتمند گرفته تا آخرین فناوری‌ها و باتری‌هایی که باید برد قابل‌توجهی را ارائه دهند، همگی از ویژگی‌هایی هستند که انتظار داریم در خودرو برقی جدید شیائومی ببینیم.

یکی از ویژگی‌های دیگر این محصول که جذابیت زیادی دارد، نمایشگر لمسی ماژولار آن است که افزونه‌های بسیاری را دردسترس کاربران قرار می‌دهد. در خصوص قیمت نیز گفته می‌شود که مدل‌های مختلف این محصول، قیمت جذابی خواهند داشت. در ادامه به‌برخی از مشخصات مدل‌های مختلف SU7 می‌پردازیم.

نمایی از کابین SU7 شیائومی

مشخصات SU7 FE

براساس گزارشات منتشرشده، قوی‌ترین نسخه SU7 FE خواهد بود که از معماری 871 ولت بهره می‌برد و از باتری Kirin و موتورهای الکتریکی با توان ترکیبی 1074 اسب‌بخار یا 770 کلیووات نیرو می‌گیرد. تاکنون جزئیاتی درباره دو موتوره یا سه موتوره بودن این دستگاه فاش نشده است.

گفته می‌شود گشتاور 1276 نیوتن‌متری این محصول، می‌تواند در 1.98 ثانیه سرعت SU7 FE را از 0 به 100 کیلومتربرثانیه برساند. اگر این صحبت صحت داشته باشد، اولین خودرو الکتریکی شیائومی بسیار سریعتر از تسلا مدل S Plaid خواهد بود. به‌نظر می‌رسد قیمت SU7 FE از 339.000 یوان (43.800 یورو) آغاز می‌شود.

مشخصات شیائومی SU7

در خصوص مدل ارزان‌تر، گفته می‌شود شیائومی SU7 با موتور الکتریکی 295 اسب‌بخاری (220 کلیومتر) و 400 نیوتن‌متر گشتاور عرضه می‌شود. در خصوص شتاب، این خودرو می‌تواند در مدت‌زمان 5.28 ثانیه از 0 به 100 کیلومتربرساعت برسد.

این تنها نسخه‌ای است که براساس معماری 500 وات ساخته شده است؛ یعنی با 15 دقیقه شارژ، می‌توان 330 کیلومتر رانندگی کرد. اینطور برآورد می‌شود که با شارژ کامل باتری، می‌توان 668 کیلومتر را رانندگی نمود. در خصوص قیمت نیز به‌نظر می‌رسد که قیمت این محصول از 28000 یورو آغاز می‌شود.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید