رایااستور مگ

راه‌های تشخیص شارژر اصل سامسونگ

خرید گوشی سامسونگ و لوازم جانبی آن به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین محصولات مورد توجه است. با این حال، نسخه‌های فیک بسیاری از گوشی‌‌های سامسونگ و لوازم جانبی آن نیز به بازار عرضه می‌شوند. شارژر سامسونگ از جمله لوازم جانبی محصولات سامسونگ است که در نمونه‌های تقلبی عرضه می‌شود. این تقلب و فیک بودن مشکلات بسیاری را برای گوشی‌های سامسونگ و کاربران ایجاد می‌کند.

اگر چه اغلب افراد گوشی‌های اپل را به‌عنوان برند شماره یک تولید گوشی در جهان معرفی می‌کنند، اما برند سامسونگ نیز در نوع خود بی‌نظیر است و طرفداران بی‌شماری دارد. سامسونگ یک شرکت چندملیتی کره جنوبی است که به تولید ابزارهای الکترونیکی مانند تلفن هوشمند، لپ تاپ، تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و لوازم دیگر مشهور است. قطعاً خدمات و محصولات اصلی این برند ارزش بسیاری برای مشتریان دارند. شارژر سامسونگ اورجینال با ویژگی‌های خاصی از نمونه‌های فیک و تقلبی تفکیک می‌شود. این مقاله شما را در انتخاب شارژر اصلی سامسونگ کمک می‌کند.

اهمیت خرید شارژر اصل سامسونگ

شارژر سامسونگ از جمله لوازم جانبی مهم برای گوشی‌های سامسونگ است. همان طور که می‌دانید هر مدل گوشی نسبت به شارژ شدن با شارژر خود بهترین واکنش را نشان می‌دهد. از طرفی شارژ کردن با شارژرهای شخص ثالث عواقب منفی بسیاری برای گوشی‌ها به همراه دارد. در کل شارژرها برای استفاده طولانی مدت خریداری می‌شوند. از این رو اورجینال بودن آن‌ها اهمیت زیادی دارد، چرا که تنها مدل‌های اصلی شارژر می‌توانند طول عمر بهینه داشته باشند.

شارژر جعلی سامسونگ نیز شبیه به شارژر اصلی است، بنابراین تشخیص اینکه کدام یک از شارژرها جعلی هستند، کاری به مراتب سخت و دشوار خواهد بود. از طرفی شارژر تقلبی مانند یک شارژر اصلی کار می‌کند، اما ممکن است به گوشی هوشمند شما آسیب برساند.

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند در زمینه استفاده از شارژرهای شخص ثالث و کابل USB اینگونه اظهارنظر می‌کنند که آن‌ها ضرری برای گوشی ندارند، اما موارد ثابت شده‌ای نیز وجود دارند که نشان می‌دهند استفاده از محصولات الکترونیکی تکراری و تقلبی مانند شارژر، کابل یو اس بی، باتری و سایر تجهیزات ممکن است برای گوشی‌ها نامناسب باشد و به آن‌ها آسیب برساند. از این رو بهتر است محصولات تکراری را برای گوشی‌ موبایل خود استفاده نکنید. منظور از محصولات تکراری، شارژر، باتری و سایر لوازمی است که قبلاً استفاده شده‌اند و متعلق به خود گوشی نیستند.

چرا باید از شارژر اصلی سامسونگ استفاده کرد؟

کار با یک شارژر تقلبی برای هر گوشی هوشمند ممکن است اثرات منفی مانند داغ شدن بیش از حد و سرعت شارژ ضعیف به همراه داشته باشد. این موضوع در مورد شارژر سامسونگ نیز صدق می‌کند.

چگونه شارژر سامسونگ فیک را تشخیص دهیم؟

به گفته شرکت سامسونگ، پیشنهاد می‌شود تنها از لوازم جانبی اصلی یا مورد قبول سامسونگ استفاده کنید، چرا که این لوازم بیشترین تطابق و هماهنگی را با لوازم سامسونگ دارند و به طور خاص برای آن‌ها طراحی شده‌اند. بنابراین بهتر است شارژر سامسونگ از نمایندگی و فروشگاه‌های معتبر خریداری شود. این موضوع احتمال تقلبی بودن محصول را کاهش می‌دهد. شناخت ویژگی‌های اصل بودن آداپتور سامسونگ به شما امکان تشخیص شارژر اصل را می‌دهد.

اغلب محصولات الکترونیکی و موبایل‌های هوشمند طوری طراحی شده‌اند که بیشترین هماهنگی و سارگازی را با لوازم جانبی خود دارند. در نتیجه استفاده از لوازم جانبی دیگر ممکن است به آن‌ها آسیب وارد کند. در برخی موارد این آسیب می‌تواند جدی‌تر باشد. به‌عنوان مثال استفاده از باتری تایید نشده ممکن است منجر به انبساط یا مشتعل شدن باتری (یعنی آتش گرفتن) شود.

دانستن تفاوت بین شارژر اصلی سامسونگ و تقلبی بسیار مهم است. این موضوع به شما کمک می‌کند تا از خرید شارژرهای تقلبی بالقوه خطرناکی که می‌توانند به تلفن، باتری یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی شما آسیب برسانند، اجتناب کنید.

1. زمان شارژ

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تعریف شده برای شارژر 25 وات سامسونگ و دیگر شارژرهای فست، مدت زمان شارژ است. زمان شارژرهای اصلی سامسونگ 25 وات کاملاً مشخص است، این در حالی است که شارژرهای فیک، مدت زمان فست شارژ ثابتی ندارند.

2. لوگو

برای بررسی شارژر 45 وات سامسونگ، ضخامت حرف A در شارژر جعلی سامسونگ بیشتر از شارژر اصلی است. چرا که ضخامت تمام حروف لوگوی سامسونگ در شارژر اصلی یکسان است. این موضوع نشانه مهمی برای تشخیص اصل بودن شارژر سامسونگ به حساب می‌آید.

3. متن چاپ شده

اگر در پشت شارژر سامسونگ، چاپ «A+» یا «ساخت چین» وجود دارد، این محصول تقلبی و تکراری است.

4. اندازه پین‌های شارژر سامسونگ

برای درک تفاوت بین پین‌ها، به شارژر 45 وات سامسونگ به دقت نگاه کنید. پایه شارژر جعلی سامسونگ از بالا به پایین یکسان است، اما قسمت سفید پین شارژر اصلی سامسونگ ضخیم‌تر از قسمت بالایی طراحی شده است.

5. اندازه پورت USB

در برخی از موارد، شارژر 45 وات سامسونگ اصلی است، اما کابل شارژ USB تقلبی است. شما می‌توانید با استفاده از اندازه و رنگ پورت، کابل اصلی شارژر را شناسایی کنید. رنگ پورت جعلی از رنگ پورت اصلی تیره‌تر است، ضمن اینکه خود پورت طویل‌تر است.

6. کیفیت ساخت

سامسونگ یک برند معتبر است و همیشه از موادی با کیفیت خوب در محصولات خود استفاده می‌کند. اگر ساخت محکم و قدرتمند را در شارژر مشاهده می‌کنید، احتمالاً محصول اصلی نصیب‌تان شده است. شارژرهای تقلبی سامسونگ از پلاستیک بی‌‌کیفیت ارزان ساخته شده‌اند.

7. وزن شارژر

برای سنجش اورجینال بودن شارژر سامسونگ در حین خرید، بهتر است یک شارژر اصلی سامسونگ با خود به همراه داشته باشید. کیفیت بالای ساخت سامسونگ ایجاب می‌کند که شارژر اصلی آن سنگین‌تر باشد، این موضوع کمک می‌کند که شارژر فیک را به‌راحتی تشخیص دهید.

8. مسئله گرمایش

شارژر فیک سامسونگ بعد از 2-3 بار شارژ کردن، گرم‌تر از حد معمول می‌شود.

چگونه شارژر سامسونگ فیک را تشخیص دهیم؟

جمع‌بندی

در این مقاله شارژر فست سامسونگ با نمونه‌های تقلبی مقایسه شد. این راهنما به شما کمک می‌کند شارژ 25 وات سامسونگ و شارژر 45 وات سامسونگ را از نمونه‌های فیک به‌خوبی تشخیص دهید.

مدت زمان شارژ، طول و رنگ پورت، شکل و اندازه حروف لوگوی سامسونگ، وزن شارژر، استحکام و میزان کیفیت تولید، متن چاپ شده بر روی شارژر و… از مواردی هستند که با بررسی آن‌ها می‌توان اصل یا فیک بودن شارژر را به‌خوبی تشخیص داد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *