اینترنت و شبکه

شبکه 5.5G چیست؟ چرا از 5G بهتر است؟

هرآنچه که باید درباره شبکه 5.5G بدانید را در ادامه بخوانید.

درحالیکه بسیاری از شرکت‌های مخابراتی در تلاش هستند تا شبکه 5G را ارائه دهند، شرکت چینی چاینا موبایل از راه‌اندازی شبکه 5.5G در چین خبر داده است. اما شبکه 5.5G چه تفاوتی با شبکه 5G دارد؟

شبکه 5.5G چیست و چرا بهتر از 5G است؟

درحالت کلی، شبکه 5.5G نسخه پیشرفته شبکه 5G است که می‌تواند سرعت بیشتر و تأخیر کمتری را نسبت‌به نسل قبلی خود ارائه بدهد. همانطور که 4.5G براساس شبکه 4G ساخته شد، شبکه 5.5G هم براساس شبکه 5G ساخته شده که می‌تواند پیشرفت‌های بیشتری نسبت‌به شبکه 5G داشته باشد؛ مثلاً سرعت دانلود به 10 گیگابایت‌برثانیه و سرعت آپلود به 1 گیگابایت‌برثانیه خواهد رسید.

شبکه 4G LTE در حقیقت نسخه پیشرفته 4G است که سرعت بیشتر و تأخیر کمتری را ارائه می‌دهد. ازاین شبکه بعنوان 4.5G یا 4G-Advanced هم یاد می‌شود.

درحالیکه 5G تقریباً توانسته نیاز گوشی‌های‌هوشمند برای سرعت دانلود و آپلود را برطرف کند، اما نتوانسته تأثیر جسورانه‌ای در فضای صنعتی بجا بگذارد. با ظهور شبکه 5.5G کاربران امیدوارند بتواند به تأخیر کمتر، آپلود فوق‌سریع، امنیت بیشتر، عملکرد قابل‌اعتماد و مصرف انرژی کمتر دست پیدا کنند.

شبکه 5.5G می‌تواند بعنوان یک پل برای رسیدن به شبکه 6G عمل کند، همانطور که 4.5G بعنوان پیوندی برای رسیدن به 5G عمل کرد.

شبکه 5.5G و دستگاه‌های پشتیبانی‌شده

چاینا موبایل اولین شرکتی است که شبکه 5.5G را عرضه کرده و گفته که قصد دارد تا پایان سال 2024 این شبکه را در 300 شهر چین تحت پوشش قرار دهد. به‌غیراز چاینا موبایل، شرکت مخابراتی دیگری درباره عرضه 5.5G اظهارنظر نکرده و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این شبکه چه زمانی به خارج از چین گسترش پیدا می‌کند. البته رئیس AT&T چندماه پیش درباره شبکه 5.5G ابراز هیجان کرده بود اما احتمال می‌رود تا سال 2025 هیچ اقدامی از سوی این شرکت صورت نگیرد.

اخیراً مدیر ارشد محصول اوپو “پیت لاو” تیزری را منتشر کرده که نشان می‌دهد تلفن اوپو فایند X7 اولترا از شبکه 5.5G پشتیبانی می‌کند. همچنین یک پست مرتبط در ویبو هم وجود دارد که نشان می‌دهد Oppo Find X7 استاندارد هم از شبکه 5.5G پشتیبانی خواهد کرد. بدین ترتیب می‌توان اینطور نتیجه گرفت که سری Oppo Find X7 اولین گوشی‌هایی خواهند بود که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند.

نظرشما درباره شبکه 5.5G چیست؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع
gizmochina

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *