نرم افزار و اپلیکیشن

ویژگی امنیتی که واتساپ برای نسخه iOS منتشر می‌کند

براساس گزارش منتشرشده، واتساپ ویژگی کلیدعبور را برای گوشی‌های آیفون منتشر می‌کند.

سال گذشته بود که واتساپ اعلام کرد، از کلیدهای عبور (PassKey) پشتیبانی می‌کند. متا این ویژگی را برای گوشی‌های اندرویدی منتشر کرد و اکنون گزارشی منتشرشده که نشان می‌دهد این شرکت درحال کار برای ارائه این ویژگی به گوشی‌های آیفون است.

طبق گزارشی که 9to5mac منتشر کرده است، با ارائه این ویژگی یک منو جدید برای تنظیم کلید عبور اضافه می‌شود. البته درحال‌حاضر این ویژگی غیرفعال است، اما گفته می‌شود به‌زودی برای کاربران بتا فعال می‌شود.

کلید عبور (Passkey) چیست؟

کلیدعبور (Passkey) فناوری است که توسط اتحادیه FIDO با همکاری شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت توسعه یافته است. این ویژگی این اجازه را به کاربران می‌دهد تا بجای وارد کردن رمزعبور بصورت سنتی، از روش‌های احراز هویت امن‌تر مانند تشخیص‌چهره یا اثرانگشت برای باز کردن قفل استفاده کنند.

زمانیکه iOS 16 معرفی شد، اپل به کاربران خود اجازه داد تا کلیدعبور را برای مرورگر سافاری و آی‌کلود تنظیم کنند. با معرفی iOS 17، این ویژگی برای برنامه‌های شخص‌ثالث نیز در دسترس قرار گرفت و می‌توان برای بسیاری از برنامه‌های شخص‌ثالث نیز از کلیدعبور استفاده کرد. کلید عبور در دستگاه‌های اپل، بوسیله تشخیص‌چهره و اثرانگشت تنظیم می‌شود.

ماه نوامبر، واتساپ آپدیتی را منتشر کرد که به‌کاربران اجازه می‌داد تا با استفاده از ایمیل بجای پیامک، در برنامه احراز هویت کنند. گفته می‌شود این پلتفرم همچنین درحال توسعه گزینه جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد بجای شماره‌تلفن، یک نام‌کاربری را تنظیم کنند که می‌توانند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین یک برنامه برای آیپد نیز در دست ساخت است.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید