نرم افزار و اپلیکیشن

واتساپ به‌زودی به‌شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به اینترنت، فایل ارسال کنید

فایل‌ها را ساده‌تر از همیشه در واتساپ برای دوستان خود ارسال کنید.

گزارش‌شده که واتساپ درحال آزمایش دو ویژگی جدید است که احتمالاً به‌زودی برای همه کاربران منتشر می‌شوند. دراین گزارش آمده واتساپ به‌زودی از اشتراک‌گذاری فایل در شبکه محلی و یادداشت برای مخاطبین پشتیبانی می‌کند.

طبق گزارش اندرویداتوریتی براساس نسخه بتا 2.24.9.22 واتساپ، کاربران به‌زودی قادر خواهند بود که انواع فایل‌ها ازقبیل عکس، فیلم، اسناد و… را با کاربران نزدیک واتساپی خود بدون اتصال داده و اینترنت به اشتراک بگذارند. گفتنی است که این قابلیت در مرحله آزمایش قرار دارد و از طریق اسکرین‌شات‌های زیر می‌توانید آن‌را مشاهده کنید.

ویژگی اشتراک‌گذاری محلی فایل در واتساپ

طبق اسکرین‌شات‌های منتشرشده، کاربران برای اینکه از این ویژگی استفاده کنند باید انتخاب کنند تا برای کاربران اطراف خود قابل شناسایی باشند. سپس کاربران می‌توانند بدون اتصال به اینترنت برای یکدیگر فایل ارسال کنند. درنظر داشته باشید که کاربران می‌توانند هرزمان که خواستند این ویژگی را غیرفعال کنند و مانند سابق از طریق شبکه رمزگذاری‌شده و با اتصال به اینترنت برای یکدیگر فایل ارسال نمایند.

ویژگی یادداشت برای مخاطبین واتساپ

ویژگی دیگری که واتساپ مشغول کار برروی آن است، یادداشت‌گذاری برای مخاطبین است. این ویژگی در نسخه بتا 2.24.9.17 واتساپ مشاهده شده است؛ طبق اطلاعات منتشرشده دراین روش کاربران می‌توانند یادداشت‌هایی را به مخاطبین خود اضافه کنند؛ این یادداشت‌ها را فقط کاربر می‌تواند ببیند و مخاطب نمی‌تواند آن‌ها را مشاهده کند. نکته‌ای که درباره این ویژگی وجود دارد این‌است که به‌نظر می‌رسد فقط برای نسخه موبایل نیست و برای نسخه وب هم در دسترس خواهد بود.

از آنجاییکه هردو ویژگی در مرحله بتا قرار دارند، زمانی مشخصی برای انتشار آن‌ها وجود ندارد. اصلاً معلوم نیست که واتساپ این ویژگی‌ها را بصورت رسمی ارائه می‌کند یا خیر؟ بااین‌حال، امیدواریم که واتساپ به‌زودی این ویژگی‌ها را برای همه کاربران منتشر کند. نظرشما درباره ویژگی‌های جدید واتساپ چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *